Ford 3000 - koelvloeistof komt eruit

En komt al een langere tijd koelvloeistof uit de motor als die hard had gewerkt maar sins kort gooit hijber steeds meer uit, de kop heb ik er al af gehaald omdat ik dacht dat de koppakking lek was maar deze ziet eruit alsof er niks mis mee is. dus waar zou het dan nog aan kunnen liggen?
Ford 3000

Reacties

koenclaas
Het koelsysteem kan ook verstopt zitten.
Ford 3000
@koenclaas zou goed kunnen, als je in de koelslangen kijkt zit er best wat prut aan vast
valmet6400power
Moet je ff zon reinigings flesje kopen voor je radiateur enz 😄
Ford 3000
Maar dat is niet zn lange tijd terug nog gedaan, ik ben er meer bang voor dat er een scheurtje in de kop zit...
IH214d
Radiateur helemaal volgooien, als je dan de motor start en het komt er uit, dan is je koppakking lek.
Ford 3000
@IH214d of een scheurtje in de kop zodat hij druk op het koel ssysteem kan zetten
+1
andreford
@Ford 3000 scheurtje in en ford kop komt zelden of nooit voor
Ford 3000
Het komt er ook bij het slangetje van als die te vol is uit maar het peil zat nog onder het rooster dus dan komt er ergens druk op of niet?
+1
ReneSuperMajor
Kop laten vlakken en nieuwe koppakking er tussen, en de kopbouten op je juiste manier en op het juiste aanhaalnoment vast draaien
+1
menke
Misschien is de vraag waar gooit hij het er precies uit eerst beter.
Komt het tussen je onderblok en de kop uit, of heb je gewoon een dop die er dreigt uit te gaan.
Ford 3000
@menke het komt uit het overloop slangetje terwijl er niet teveel inzit
DeutzD40L
@Ford 3000 thermostaat vast ?
inter-Eric
Radiateur dop al vernieuwd?
JD3010
Je zou lang niet de eerste zijn waar een scheur in een cilinder zit.
newholland6640
Inderdaad.

9 in het gunstigste geval vriesdoppen doorgeroest?
Ford 3000
Ik heb net ook ontdekt dat er geen thermostaat in zit, kan het daar aan liggen
IH214d
Stroomt de radiateur wel goed door? het zou best kunnen dat daarom de trekker snel warm wordt, en uit voorzorg al de thermostaat verwijdert is. Er kan best een boel ketelsteen in zitten, evenals in de koelkanalen in het blok.
Dat krijg je als je water en antivries gebruikt ipv koelvloeistof.
Ketelsteen kun je onderandere verwijderen met soda, en citroenzuur, met het laatste moet je wel weten wat je doet.
+1
JD3010
@newholland6640 Mooie profielfoto heb je. 'sNachts genomen?
valmet 605
Scheur in een cilinderbus? maar ergens een verstopping of een slang met kuren kan ook heel goed.
+1
RobDeutz104
Zou eerst eens gewoon een druktester op de radiateur zetten, en kijken of die op druk blijft
devonvdkroon
Scheur in het blok. had 7810 van me werk ook kwam bij de motor olie terecht.
Ford 3000
@IH214d ik heb hem uitgespoeld met soda en de doorstroming was al niet slecht maar kan het iets te maken hebben dat er geen thermostaat in zit?
Ford 3000
@DeutzD40L die zat er niet in, ik denk dat de die bij de dealer eruit hebben gehaald om een of andere reden.
IH214d
ALs de radiateur goed los is, en er zit geen thermostaat in, en hij bouwt geen druk op vanuit de cilinders, dan zou heelgoed de veer in de dop niet meer goed kunnen zijn, dat in geen onbekend fenomeen
feijen59
Wat wordt er gebruikt bij een Ford 3000 uit 1965 koelvloeistof of antivries?
Wimsumar
Beste Feijen:

Quote Reactie van @feijen59:
koelvloeistof of antivries?

Het gebruik van beiden is goed, dat wil zeggen, liever niet door elkaar.
Koelvloeistof is een kant en klaar produkt terwijl Antivries (eventueel) nog met water verdund kan/mag worden tot het gewensde vorstbeschermingsniveau.

P.S.1: Gebruik het vul-/verversingsmoment tevens om de radiateur (+ motorblok) inwendig grondig met water uit te spoelen.

P.S.2: Schrijf het verversingsmoment en gebruikte soort vorstbeschermer (koelvloeistof of antivries) op de radiateur of binnenkant motorkap om later eventuele vermengingsvergissingen te voorkomen.
feijen59
@Wimsumar top tankje!
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 3000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!