Hallo TF'ers,
Ik ben er eindelijk aan toe gekomen om de motor van mijn Inter 644 na te zien. Hij start heel slecht. Het probleem zou bij de pomp liggen. Mijn pa heeft de trekker al jaren terug ervoor eens naar de LMB gestuurd, en toen zeiden ze dat die pomp niet gereviseerd kon worden. We zijn ondertussen al vele jaren verder, en ik hoor dat het nu wel mogelijk is om die pomp, een Bosch VA pomp te reviseren.
Ik wil de pomp er afhalen om naar de revisie te doen. Ik heb al alle leidingen en stangen los gemaakt en moet dus enkel nog de pomp zelf eraf halen. Aangezien ik nog nooit zoiets gedaan heb, wil ik wel eerst eens weten wat er mis kan gaan.
Ik heb vooraan de motor nu het rechthoekig plaatje eraf gehaald, om te zien hoe dat zit met dat tandwiel. Op mijn tandwiel zit ook een schijfje met sleufgaten waarin ook boutjes zitten. De as van de pomp zelf is een enkele moer. Moet ik die boutjes en schijf ook los hebben, of enkel die ene moer om de pomp eraf te hebben? Ik ga er vanuit dat het tandwiel niet kan verdraaien als ik de pomp eraf neem? En valt et nadien mee om zo'n pomp te ontluchten?
Het zijn misschien domme vragen die ik stel, maar ik ben liever zeker op voorhand te weten wat ik doe, dan nadien de elende ervan te hebben en niets opgezocht te hebben...
Dank bij voorbaat!
Mvg,
Simon
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 644 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik vind het een perfect opgemaakt topic zoals het hoort,
Hier kunnen velen een voorbeeld aan nemen.
Tandwiel kan niet verdraaien, maar voor je eigen gemoedsrust kun je even een met een lakstiftje op beide tandwielen aangeven hoe hij hoort te zitten. Ontluchten stelt niets voor.
Monteren doe ik met een micrometer met motor op 12 graden en plunjerslag 1mm
Moer van de pompas helemaal los, ring eraf en de moer weer er een stuk op.
2 moeren bij de brandstofpomp loshalen (kijk even waar de moer zit tenopzichte van de flens van de pomp). Daarna een tik tegen de moer aangeven waardoor de as losschiet.
Uitkijken met wrikken in het distributiedeksel, het is nl. aluminium.
Daardoor starten deze pompen vaak slecht.
Aah, hopelijk kunnen ze mijn pomp toch zo reviseren dat hij toch al start zonder de startpiloot te hebben. Nu kan hij gewoon niet zonder.