Illustratie van:

New Holland T 6080 - Aftakastoerentalkeuze kapot.

New holland 6080 beste trekker maar vandaag ????

wij kunnen geen aftakastoeren meer kiezen, het pookje kun je in de 1000 of 540e zetten maar blijft in de 540 soms blijft hij tussen twee steken en smoor je de motor dood.

Volgens de dealer komt dit nooit voor maar helaas moet het hele zootje los en dat na 3500 uur, nu was ik benieuwd of dit nog vaker voorkomt, want dit hebben wij op het werk nog nooit meegemaakt zelfs niet met trekkers die al meer als 10.000 uur gemaakt hebben.

Graag hoor ik of hier bij nh nog meer problemen mee zijn, vooral voor de keuze voor een toekomstige vervanging.

Alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

nhmonteur
Als eens gekeken of de kabel nog goed is van de keuzehendel?
Je kan proberen om de kabel los te maken rechts naast de trekhaak. en dan met een waterpomptang de hevel verdraaien. Kan je ze nu wel goed in de versnellingen zetten, dan is de kabel niet goed meer. Lukt het hier ook niet dan is er toch wat binnenin aan de hand.

Op zich is dat ook goed te repareren hoor. ff olie eraf, trekhaak houder eraf en dan pak je zo de kont eraf met de complete aftakas schakelingen.
stevenb
Ze hebben bij het mechanisatiebedrijf van alles geprobeerd maar niks wou ???? maar als het innerlijk is dan zal de reparatie hopelijk meevallen, die rekeningen worden al gauw duur met 60 € in het uur ????
fendt-vario
@stevenb de ene is een boel kwijt met aanschaf, de ander met onderhoud :lol:
nhmonteur
@fendt-vario daarom zou eigenlijk iedereen een fendt moeten kopen. je betaald je helemaal scheel bij de aanschaf, maar ding gaat NOOIT kapot en heeft NOOIT geen onderhoud nodig! Toch raar dat iedere fendt dealer een werkplaats heeft. Of moet je dit een poetsbedrijf noemen?
fendt-vario
@nhmonteur +10 haha heerlijke reactie!
6920 JD
monteurtje
@nhmonteur

Ach ja een fendt gaat ook kapot maar de wp bij een NH dealer staat altijd vol met blauwe brokken.
nhmonteur
@monteurtje ja daarom zei ik ook, die fendten gaan bijna nooit kapot, staat bijna nooit een fendt in de werkplaats bij de dealer. Alleen om opgepoetst te worden en af te leveren. Maar goed helaas is de waarheid anders
Jasperfendt
Quote @nhmonteur:
die fendten gaan bijna nooit kapot,

Was dat maar zo 😞 Alles wil kapot, al hebben die oude Fendten 300 serie en 600, vrijwel nooit wat kapot. Onze 305 heeft zonder gedonder de 10000 gehaald, en toen zijn er nieuwe remmen en een nieuwe koppeling ingekomen
monteurtje
@nhmonteur

Dat zeg jij dat het anders is. Ik weet zelf uit dagelijkse ervaring dat een fendt veeeeel minder stukken of storing heeft.
valmet6400power
@monteurtje

Dat mag ook wel met zo'n prijskaartje..
snuitje
@nhmonteur
Nou jonge, Ik heb een New Holland, en een Case (zo'n rood gespoten New Holland). Bij elk merk is het wel eens wat, maar bij die dingen is het wel heel vaak wat.

Maar even om over het topic terug te komen. Als je er achter toch alles af hebt doe dan ook een nieuwe kering achter erin. Scheelt weer een extra keer ellende.
jan-broekate
@snuitje case is van international en de nieuwere zijn van het betere merk steyr
O N
Sommige series van case zijn toch klak hetzelfde als de nh's ..

Met de verstelling tussen dr toeren hebben we nog niks gehad maar bij ons blijft de pto draaien na het uitleggen sinds vandaag :s

Oow en voor de fendt liefhebbers, onlangs toch nog gesproken met iemand die zijn 828 na een 700 u mocht binnendoen voor troubles met de vario. . . Waarmee ik enkel bedoel het is overal.wel wat !
monteurtje
@valmet6400power
Velen hikken tegen het prijsverschil op maar prijs kwaliteit verhouding is bij een fendt vele male gunstiger. Het werk comfort is hetgeen wat de meeste alleen maar zien als verschil tussen de merken, maar ik kan uit eigen ervaring vertellen dat dat lang niet het enige is. De kwaliteit van de gebruikte materialen verschilt al gigantisch onder alle merken wat weer terugkeerd in de levensduur, daarnaast is het gemak qua sleutelen ook nog een belangrijke factor en ik kan je ook vertrlken dat dat bij de blauwe/rode familie niet altijd even prettig is.
monteurtje
@O N
Geen enkel merk is heilig, zelfs een masserati gaat weleens stuk.
Maar watvoor problemen had die 828 dan waar jij het over had?
O N
@monteurtje K'dacht iets gehoord te hebben van een vario pomp
valmet6400power
@monteurtje

Is dat niet terecht dat ze tegen dat prijsverschil aanlopen dan? Het moet eerst allemaal betaald worden voordat je er van kunt genieten.. Tevens zie ik niet in waarom je een Fendt zou kopen die enkele tienduizenden duurder is dan een New Holland terwijl die bijna hetzelfde kan.. Als loonwerker heb je dan bijna 3 New Hollands voor 2 Fendts dan is de keuze snel gemaakt.. Als geld geen rol speelde was Fendt wel verreweg het grootste merk geweest..
county854t
Fendt is allemaal leuk en aardig maar veeeel te duur qua kostprijs en afschrijving. Verders is er geen een officiele fendt monteur die een vario bak uit elkaar mag nemen. En welke trekker fabriek kan tegenwoordig nog bestaan van een 15à16000 trekkertjes per jaar bouwen. Wordt gewoon in lucht gehuoden door AGCO. Oja lulkoek verhaal dat ze meer waard blijven want een leuke Case 845xla is op dit moment meer waard dan een even oude 308/309.
monteurtje
@valmet6400power
Hoor je mij zeggen dat het niet terecht is dan???? Ik leg alleen msar uit dat er veel verschil is in kwaliteit en kwantiteit en dat er fus geen appels met peren vergeleken moeten worden. Als iemand de prijs van een Mercedes of een Lada naast elkaar legt is dat toch ook niet reëel of wel??
chucky5o
Beste,
je kan gemakkelijk de bak aan de achterkant erafschroeven met een heftruck erbij, hier zitten de schakelingen in.heb je wel weerstand?. Als ik jouw was zou ik de schakeltanden eens bekijken op beschadegingen en kijken of de as waarover hij beweegt nog mooi glad is. Wellicht dat ie de in meerdere tanden niet pakt en dus in 2 groepen blijft staan.

Suc6 ermee hoop dat je er wat mee kan!

Gr. michel
valmet6400power
@monteurtje

Denk dat Lada een betere prijs kwaliteit levert dan Mercedes, en dat komt dan door de lage prijs. Fendt kon het tot een paar jaar geleden nog wel verkopen dat ze duurder waren dan de rest maar nu heeft elk groot merk dezelfde techniek alleen dan heet het anders.
stevenb
Bedankt voor alle reacties, we zullen het maar houden op domme pech, vorig jaar had een akkerbouwer de motor van zijn fendt 820 kapot, verstuiver verstopt, heeft hem 18.000 € gekost dus indd alles wil wel kapot ????

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland T 6080 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
23
DEELNEMERS
12
WEERGAVES
5