Illustratie van:

New Holland 110-90 - Loopt onregelmatig

De laatste tijd loopt de motor heel onregelmatig. Het lijkt net alsof er lucht in de leiding zit. Echter doet hij dit op bijna elk willekeurig moment. (Ooit slaat hij bijna zelfs af). Ik kan geen lek in de leiding vinden en ik heb de filters vervangen, maar dit wil niet helpen. Wat kan het probleem zijn?

Alvast bedankt
Fiat110-90 DT

Deel dit topic

Reacties

jelle algera
Filter in opvoerpomp gecontroleerd?
Fiat110-90 DT
@jelle algera Ja vandaag gedaan bij het mechanisatiebedrijf maar die was schoon.
valmet6400power
@Fiat110-90 DT

Is dit stationair alleen of ook als je gas geeft/vol gas?
Fiat110-90 DT
@valmet6400power Stationair en rond de 1800 toeren.
jouwstra
Mssn je brandstofpomp kapot....
Is die opgevoerdt/turbo of standaard?
Fiat110-90 DT
@jouwstra We hebben hem wel ooit op laten voeren omdat hij aan de waterrem maar 95 pk leverde. Hij zal nu rond de 115 pk zitten. Er zit geen turbo op.
Henk700622
Zijn de banjo bouten bij opvoerpomp schoon?, heeft trekker een ondertank?
Fiat110-90 DT
@Henk700622 Trekker heeft inderdaad een ondertank. Voor die bouten moet ik kijken.
Fiat110-90 DT
Meestal loopt de motor gewoon normaal, maar hij kan op elk willekeurig moment moeilijk beginnen te lopen. Dan is het net alsof hij lucht krijg of veel ste weinig brandstof en dan wil hij niet op toeren komen (beetje pruttelen). Het is dus niet dat hij constant slecht loopt.
DANOONTJE POWERR
Quote @Fiat110-90 DT:
inderdaad een ondertank

Een Fiat met een ondertank?

Maar als je vandaag bij een mechanisatiebedrijf was, wat zeiden die er dan van?
Fiat110-90 DT
@DANOONTJE POWERR Ik dacht dat hij die extra tank bedoelde die er op zit 😉

Mechanisatiebedrijf had dat filtertje gecontroleerd en de leidingen nagekeken. Helaas heeft hij minder verstand van Fiat's. Maar de dealer die er wel verstand van heeft (en waar hij gekocht is) zit 100 km van ons vandaan 😞
Bakker S
Waarschijnlijk de brandstofpomp eraf en laten opsturen. Je zou die dealer ook kunnen bellen. Kunt dan altijd nog van alles uitproberen.
DANOONTJE POWERR
@Fiat110-90 DT Is die extra tank nu aangesloten?
Fiat110-90 DT
@Bakker S We kunnen hem helaas niet missen
@DANOONTJE POWERR Ja
DANOONTJE POWERR
@Fiat110-90 DT Zit daar wel een ontluchting op en is die leiding wel goed dicht (ook de koppelingen).
Ik heb ooit eens een minuscuul gaatje gehad, in de zuigleiding is dat zeer lastig te vinden.
DANOONTJE POWERR
@Fiat110-90 DT Heeft de trekker het ook als je de extra tank afsluit?
Of juist de achtertank afsluit, dan ben je al weer een stapje verder.
Fiat110-90 DT
@DANOONTJE POWERR Het ziet er allemaal droog uit. En mijn gedachte is, als hij zoveel lucht zuigt waardoor hij bijna afslaat, dan moet hij ook wel een beetje lekken. Of heb ik dat mis?
Fiat110-90 DT
@DANOONTJE POWERR tanken zitten aan elkaar verbonden.
DANOONTJE POWERR
@Fiat110-90 DT Als de trekker niet loopt staat er hoegenaamd geen druk op de leidingen dus dan gaat het ook niet zo gauw lekken.

Ik zou toch een 1 tank afsluiten zodat je die optie kunt uitsluiten.
Fiat110-90 DT
@DANOONTJE POWERR Er zit een gewone tank op net als bij alle Fiat's en boven op de trompet ligt een extra tank van ongeveer 30 liter. De grote tank loopt over naar die andere. Dus ik denk niet dat ik dat apart aan kan sluiten
DANOONTJE POWERR
@Fiat110-90 DT Okee, nee, dat denk ik ook niet.
Ik had voorheen voorop de trekker een extra tank die ik gekoppeld had maar dat is wat anders.
Fiat110-90 DT
@DANOONTJE POWERR Hoe krijg je zoon gaatje gevonden?
DANOONTJE POWERR
Quote @Fiat110-90 DT:
Hoe krijg je zoon gaatje gevonden?

Druk op de leiding opbouwen met de compressor.
fiatteam
Gaat het stotteren over als je hem handmatig brandstof oppompt, het kan zijn dat de opvoerpomp niet helemaal in orde is, en dat de brandstofpomp niet voldoende brandstof krijgt.

De brandstofpompen moeten de diesel rijkelijk "gevoerd" krijgen anders krijg je rare dingen.
Fiat110-90 DT
@fiatteam bij het vervangen van de filters kwam de diesel gewoon uit de tank gelopen. Dus daar lijkt mij niets mis mee
fiatteam
@Fiat110-90 DT

Dat kan prima, dan is dat in orde maar aan de rechterkant van je motorblok zit een opvoerpomp, als dit membraam lek is waardoor hij geen diesel aanzuigt voor de pomp.

Deze kun je handmatig bedienen (oppompen)
Fiat110-90 DT
@fiatteam Klopt, maar na het controleren naar dat filtertje die er in zit hebben we hem nog even een paar keer gepompt. Toen functioneerde hij prima. Maar we kunnen er altijd even naar kijken.
Tom VB
Wat je kunt proberen en wat niet teveel kost is uit voorzorg de opvoerpomp vervangen. Zoals @fiatteam al zegt, er gebeuren vreemde dingen wanneer je opvoerpomp kapot is, en die dingen hebben niet het eeuwige leven.
fiatfan
@DANOONTJE POWERR @fiatteam meteen maar het volgende probleem: onze F100 heeft steeds vaker dat hij als je op de weg door een bocht gaat en het gas loslaat dat hij spontaan stilvalt. hij start daarna meteen weer....maar is best wel vervelend. vraag: is het elektrisch of mechanisch probleem. dus als ik als de trekker loopt de accuklem losgooi, blijft hij dan lopen of stopt hij. ik weet nl dat het contactslot niet helemaal fris meer is, want tijdens het starten moet ik soms wel een paar keer heen en weer met de sleutel. dit doet hij trouwens al jaren..
goeiedag eem
@Fiat110-90 DT je luchtfilter heb je die al eens bekeken, als die zwaar vervuilt is loopt hij ook voor geen meter, gewoon het filter er even uit trekken en lopen laten merk je het snel
Fiat110-90 DT
@goeiedag eem zat ik ook aan te denken maar die heb ik tussendoor wel ooit schoongemaakt
Bakker S
@fiatfan doe de ventilator aan en na half uur doe je de trekker uit. Sleutel eruit en voelen of deze warm is. Zo ja, contactslot vervangen. Massa kabels controleren.
fiatfan
@Fiat110-90 DT heeft hij dit zowel met volle als met bijna lege tank?
fiatfan
@Bakker S goede tip! ga ik doen van de week
Fiat110-90 DT
@fiatfan Daar merk ik geen verschil bij
fiatfan
@Fiat110-90 DT oke want wij hebben wel eens paraffine in de tank gehad. soort vlokken van de diesel. als dan de tank wat leger is dan ging ie ook stotteren. we hebben beide tanken compleet laten schoonmaken en nooit meer last van gehad....
goeiedag eem
@Fiat110-90 DT gewoon er even helemaal uit pakken en dan laten lopen, dan weet je zeker dat hij daar niet tegen gewerkt wordt
fiatteam
@fiatfan Zonder accu blijft het gewoon lopen, elektrische pomp, maar de dynamo kan voldoende stroom hiervoor leveren.
Deutz-oldie
Ik wil de zoekmoed naar het probleem niet laten zakken, maar houd er rekening mee dat een vaststelling niet helemaal een oorzaak uitsluit, aangezien de tractor het slechts nu en dan voorheeft. Als er bv vuil in de tank zit zweeft dit mss rond en krijg je wel diesel als je dit controleert maar niet als het vuil toevallig voor het gat passeert tijdens het rijden.
Wimsumar
Beste Fiat110-90 DT:
Quote @Fiat110-90 DT:
boven op de trompet ligt een extra tank

Zit daar bij deze serie FIAT niet ook een filtertje en/of electrisch opvoerpompje?

@Jouwstra Volgens mij heb jij al eens een topicprobleem opgelost met noemen van bovenstaande 'verborgen' onderdelen. Hoe zit dat ook al weer?
jouwstra
@Wimsumar er zit bij een 110-90 een extra filter onder de cabine, deze is aangesloten op het controlelampje in de cabine..
Mssn een idee om die te vervangen.
Verder zit er geen electrische opvoerpomp op een fiat. Dit gaat nog gewoon via het hevel en aanzuigproces.
Hoop dat dit antwoord kan helpen tenzij we over een Winner praten
jouwstra
@Wimsumar bij de winner zit er een tank voor het linker achterwiel, de tank boven de motor loopt leeg in die tank leeg.
Als je nu de trekker een nacht laat staan, zit er een aftapdop voor de tank, even een emmer eronder en even los schroeven. Dan kun je even kijken of er veel vuil in de tank zit....
Wimsumar
Beste Jouwstra:
Quote @jouwstra:
extra filter onder de cabine, deze is aangesloten op het controlelampje in de cabine

Ja, ik herinner me het topic weer waar dit van toepassing was.
Helaas niet typerend voor het probleem in dit topic maar zoals je al schrijft misschien toch een idee het filter te vervangen.
Fiat110-90 DT
@Wimsumar @jouwstra
We hebben twee New Holland 110-90 😉
Dat probleem van het controle lampje doet zich voor bij de andere tractor.
tractorfan.nl/topic/54388/
Wimsumar
Beste Fiat110-90 DT
Quote @Fiat110-90 DT:
New Holland

Oooohw, zo'n FIAT!
Fiat110-90 DT
Quote @Wimsumar:
Oooohw, zo'n FIAT

Van sommige krijg ik commentaar als ik Fiat zeg en van andere krijg ik commentaar als ik New Holland zeg 😃
Daarom houd ik het maar op hetgeen wat op de motorkap staat 😉
Wimsumar
Beste Fiat 110-90 DT:
Quote @Fiat110-90 DT:
wat op de motorkap staat

Heeft deze dan geen extra filter + controlelampje zoals een 'echte' Fiat 110-90?
Fiat110-90 DT
@Wimsumar Die tractor, trekker of landbouwvoertuig of wat het ook mag zijn 😉 heeft inderdaad zoon controle lampje. Maar aangezien hij bij deze niet brand zie ik het probleem daar niet in.
Wimsumar
Beste Fiat 110-90 DT:
Quote @Fiat110-90 DT:
bij deze niet brand

Controlelampjes die nooit branden kunnen ook defect zijn.
Fiat110-90 DT
@Wimsumar Daar geef ik u volkomen gelijk in. Maar gelukkig hebben ze ooit bedacht om hem een aantal seconde te laten branden als je het contact aanzet. En dit doet hij. Dus daar is niets mis mee. Al ben ik geen opgeleide monteur, dan betekend het nog niet dat ik helemaal op mijn achterhoofd ben gevallen 😉
jouwstra
@Wimsumar ja of slecht kontakt van de zekering, vooral met die porcelijn dingen ????
fiatgroep
@Fiat110-90 DT
het is toch niet de tankdop dat hij te vast aangedraaid is of de luchtgroeven vol zit want in het schroefdraad zitten een paar groeven in. want ik heb dat ook wel vaker gehad dat hij geen lucht kreeg. je kunt dit gemakkelijk testen als het probleem zich voordoet de tankdop er af te draaien.
Siebenga
Let op! Kan ook vuil/bezinksel zijn onderin de tank, dat gaat dan voor de leiding liggen! Meestal als tank nokkie vol zit gaat het nog wel! Dan moet je compressor eens op de leiding zetten dat ie terug de tank in blaast! Werkt ut niet heb je klote put 😞
Fiat110-90 DT
@fiatgroep Al gedaan 😉
bikkertie
Als ik het zo lees denk ik ook aan vuil in de tank. bij mijn oude 6207c had ik dezelfde verschijnselen als bij jou. ik heb de tank er af gepakt en schoon gemaakt, later nooit meer last van gehad.
Fiat110-90 DT
@Tom VB @fiatteam @Wimsumar @Siebenga @jouwstra @fiatgroep @DANOONTJE POWERR
Het probleem is vandaag opgelost. Het lag inderdaad aan het opvoerpompje. We hebben er een nieuwe op gezet en nu loopt hij perfect!

Allen bedankt voor de tips!!
fiatteam
@Fiat110-90 DT

Kijk aan, goed om te horen. Succes met het werkpaard.
fiatfan
@Fiat110-90 DT bij ons is het ook opgelost. Van de week met het planten deed hij na de pauze niets meer. Alles laten doormeten en bleek dat de connector die de draad van de dynamo verbind naar de cabine vol roest zat. Alles schoon gemaakt en nergens meer last van..
jouwstra
@Fiat110-90 DT graag gedaan ????

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de New Holland 110-90 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
59
DEELNEMERS
16
WEERGAVES
7