Beste TF´ers
Sinds paar dagen stottert de motor van mijn unimog 421, ik heb de 2 grote dieselfilters bij de brandstofpomp en de dieselfilter onder de bijrijderskant al schoongemaakt. Maar hij stottert nog steeds. Het is stotteren is begonnen toen we aan het rondrijden waren met een paar unimogs. De unimog rookt ook veel blauw, weet iemand misschien wat het kan zijn.
Groeten Harm
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Unimog 421 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
ontluchten kan nooit kwaad
Wat voor brandstofpomp erop zit zou ik echt niet weten ik zal morgen is kijken. Maar we hebben die voorste filters ververst dus dan hebben we hem automatisch moeten ontluchten
@goeiedag eem nog niet gekeken ik zal eerdaags is kijken als ik tijd heb.
Dan is er maar 1 ding om mee te beginnen, verstuivers eruit en compressie meten
Het eerste wat je nu MOET doen is je brandstoffilters vervangen, voor er rommel in de pomp of motor komt...
Compressie opmeten en dan weet je snel genoeg meer, als daadwerkelijk iets mis is met de zuigerveren zal de Unimog toch de operatie tafel op moeten, haal er dan wel een goede chirurg er bij....
Succes met het herstel....
@goeiedag eem hoe kan je kijken of die oke is?
Haal ook eens het kleppendeksel eraf, en kijk of er geen klepsteel gebroken is.
Zolang je niet weet wat er aan de hand is,loop je het risico bij elke keer dat je hem weer start je met een rotklap de hele boel in puin draait
Probeer deze eens een paar graden te vervroegen
Als de Unimog voorheen steeds goed gelopen heeft lijkt het vrijwel onmogelijk dat de "graden" verlopen zijn...
Dus, blijf van de brandstof pomp af...
domweg overal aan gaan draaien en op de gok vervangen typeert de ware knoeier
Inderdaad....
Een dikke +8
Ik zal zeker niet er aan gaan sleutelen als ik nie weet wat het is
Jij had gelijk de brandstofpomp en de motor stonden niet meer op zn tijd ze waren allebei van het padje af, maar nu is ie gemaakt dus bedankt.
Graag gedaan ????