Illustratie van:

International 423 - ONDERHOUD

Hoi , ik heb nog geen info boek dus hier de vragen , ik wil olie wisselen op de 423 pas aangekocht .
motor denk ik al gevonden te hebben 15 w 40 verteld men mij . transmissie en hef zouden speciale olie hebben vanwege het agriomatic systeem ?? help en waar zitten de aflaat en oplaad stop aub . ook eventueel filters ??? dank alvast

Deel dit topic

Reacties

valmet 8500
Bel of ga ff langs bij het dichtstbijzijnde mechanisatie bedrijf toe die kunnen je wel vertellen welke olie.
Jasper83
Hytran, olie afllaten onder aan de bak, en vullen aan de bovenkant tot je peilplug overloopt (aan de zijkant bak) koperen ringen altijd vervangen
Jasper83
Filter zit bij mij links onder de stoel moet je ff zoeken
IHC-power
Op een 423 hoort geen Hytran! Dat moet enkel bij de grotere trekkers die Agriomatic S hebben! 423 dus afvullen met gewone hydro-olie, en gewone achterbrugolie.
Jasper83
Oeps, sorry.
Zit daar dezelfde agriomatic op als de d serie?
IHC-power
@Jasper83 klopt, dat is dezelfde agriomatic als de D-serie trekkers. 😄
IHC-power
Voor de hef gebruiken wij altijd gewone HLP46 hydro-olie. Voor de versnellingsbak/achterbrug 85w-90. Hydro= 13 liter ongeveer. Achterbrug 18 liter. Uiteraard ook altijd gewoon peilen en nakijken of ie op peil is. Hydro kan je achterop het hefhuis, achter de stoel peilen en bijvullen. In de aanzuigleiding, linksonder je stoel, volledig tegen de versnellingsbak aan, zit een filter dat je best even zuivermaakt.
dimitry423
Agrio ,,, dus versnellingsbak en achteras is 1 deel / hef is een ander deel // als ik het goed begrijp .
dus 2 gescheiden circuit hef en versnellingsbak zeg ik dat goed .
welk verschil is agrio type D 😞
IHC-power
@dimitry423 versnellingsbak/achterbrug/achterassen is inderdaad 1 deel. Hef is een volledig gescheiden ander deel. Het agriomatic systeem dat op de D-serie trekkers zat werkte mechanisch. Zo ook bij 323, 423, 453, 383, 353. Vanaf 523 had je agriomatic S. Dat systeem werkt hydraulisch en daarvoor is Hytran olie nodig.
Kobus
Ik heb een origineel handboek voor de 423, misschien heb je belangstelling
06.13018796
Kobus
Carter en luchtfilter resp.6,5 liter en 0,35 ltr SAE 30 of 20W 40 boven 32 graden, SAE20 of 20W 40 van 0 tot 32 graden, SAE10W of 10W30 bij 0 tot 12 graden onder nul, en SAE 5W-20 bij echte vorst meer als 12 graden onder nul.In het hydr.systeem 12,8 ltr Hydrotan, in de transmissie 34 liter SAE 80, stuurhuis afvullen met Hypoidolie SAE 90, smeernippels met vet op lithiumbasis. Succes !
IH fan 1997
@Kobus is dit in het nederlands zou u mij dit kunnen bezorgen via mail ofzo? ik ben echt geïnteresseerd 😄
emiel-spijkerman
Aflaat midden onder de trekker. Vierkante bout volgensmij, temiminste bij mn 323 wel
Lindegaard
@Kobus
Zou je mij het handboek kunnen doorsturen?
ben net begonnen aan het opknappen van een 423V
Wimsumar
Beste Lindegaard:
Quote @Lindegaard:
doorsturen?

T.F.-lid Kobus is geen regelmatige deelnemer aan de topics. Misschien kun je beter telefonisch contact met hem opzoeken. (Zijn nummer staat bovenstaand).

Frans is de voertaal in onderstaande gebruikershandleiding:

[url]vieilles.soupapes.free.fr/mc_cormick_international…]

Onderedelenboek:

[url]vieux.tracteurs.free.fr/pdf/…]

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 423 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
51