Illustratie van:

Renault Ares 630 RZ - Revershift werkt achteruit heel schokkerig

Bij op laten komen van de koppeling in de achteruit (hydraulische revershift van Ares 630 RZ) gaat de trekker heel schokkerig. Vooruit geeft geen problemen.
Olie is er voldoende (tot bovenkant peil) en filters zojuist vervangen zowel persfilters hydrauliek en filter revershift.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn?

Deel dit topic

Reacties

Hydraulische revershift bestaat niet.
Hij is mechanisch of electrisch.
Jij hebt een elektrische omdat je het filter hebt vervangen.
is hij gecallibreerd ?
schokt hij als je het pedaal op laat komen ?
Schokt hij als je de koppeling op laat komen met je revershift hendel.
Rolt de trekker van zijn plaats als je hem in een lage versnelling hebt staan en de revershift hendel in de neutraal.

Graag hier een andwoord op zodat ik je eventueel verder kan helpen.
Flowercow
Je hebt gelijk: electrisch.
Vorig jaar gecalibreerd.
Hij schokt bij het oplaten komen van de koppeling, maar ook bij gebruik van de revershift.
Als revershift neutraal staat gaat de trekker in een lage versnelling langzaam achteruit rollen.
Is dit hetzelfde werkt als bij een claas arion? Als deze in zijn A groep in neutraal stand op eem vlakke vloer begint te rijden kan het zijn dat er een schotelveer van de revershift gebroken is
Mielmonteur
@Flowercow
Onze ares 816 heeft dit ook .. Het probleem verergerd nog eens bij veel gas van voor naar achteruit of bij werken laatst met handgas dat is ook meestal bij achteruit.. Heb me laten vertellen dat een van de drukschakelaars op het koppelingspedaalmechanisme dan defect is
atlaspower
@Flowercow waarschijnlijk is je reactie punt verschoven van de potmeter en reageert je achteruit nu op de noodschakelaar van het pedaal, Kort door de bocht gezegd je potmeter geeft nog geen spanning richting ventiel en je nood komt in 1ne wel op, dit geeft dan een schok omdat ie plots te veel spanning krijgt, je los dit op door hem te kalibreren, ALs ik het goed heb, en je hebt er enig kijk op, , zorg dat de olie op 35 graden is, zet de trekker op 1500 toeren handgas, til de vooruit/achteruit hendel op terwijl je ook de 4wd knop indruk, nu gaat ie op de kalibratie stand, en kun je de hendel rustig in de vooruit stand loslaten, (rijd ie niet weg zit je goed 😃 ) trekker gaat nu soms rare klappen maken in de bak maar is normaal, na een aantal minuten is ie ermee klaar en zet je de trekker uit, na 30 seconden start je hem weer en als het goed is is ie dan gekalibreerd , schokt ie dan nog kan het een spoel of ventiel wezen die niet deugd
@PascalStruijs4440 ik denk dat je gelijk hebt.
Als ik dit verhaal zo hoor dan is er een schotelveer gebroken.
Laat hem even nakijken door je dealer met de laptop , dan kan je uitsluiten of hij elektrisch iets mankeert.
De drukken van de lamellen pakketten kunnen ze ook zo even meten en dan weet je het zeker.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Renault Ares 630 RZ ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
6
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
9