Bij op laten komen van de koppeling in de achteruit (hydraulische revershift van Ares 630 RZ) gaat de trekker heel schokkerig. Vooruit geeft geen problemen.
Olie is er voldoende (tot bovenkant peil) en filters zojuist vervangen zowel persfilters hydrauliek en filter revershift.
Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Renault Ares 630 RZ ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Hij is mechanisch of electrisch.
Jij hebt een elektrische omdat je het filter hebt vervangen.
is hij gecallibreerd ?
schokt hij als je het pedaal op laat komen ?
Schokt hij als je de koppeling op laat komen met je revershift hendel.
Rolt de trekker van zijn plaats als je hem in een lage versnelling hebt staan en de revershift hendel in de neutraal.
Graag hier een andwoord op zodat ik je eventueel verder kan helpen.
Vorig jaar gecalibreerd.
Hij schokt bij het oplaten komen van de koppeling, maar ook bij gebruik van de revershift.
Als revershift neutraal staat gaat de trekker in een lage versnelling langzaam achteruit rollen.
Onze ares 816 heeft dit ook .. Het probleem verergerd nog eens bij veel gas van voor naar achteruit of bij werken laatst met handgas dat is ook meestal bij achteruit.. Heb me laten vertellen dat een van de drukschakelaars op het koppelingspedaalmechanisme dan defect is
Als ik dit verhaal zo hoor dan is er een schotelveer gebroken.
Laat hem even nakijken door je dealer met de laptop , dan kan je uitsluiten of hij elektrisch iets mankeert.
De drukken van de lamellen pakketten kunnen ze ook zo even meten en dan weet je het zeker.