International 624 - Koppeling vervangen

Hallo TF-ers,

Mijn 624 staat door de midden ter vervanging van de koppeling.
Maakt al een tijdje een raar geluid en koppeling zat erg hoog (was ook uitgesteld). Ook kon ik met de aftakaskoppeling de rijkoppeling bedienen, dus dit was niet goed.

Nu wil ik een nieuw toplager in het vliegwiel monteren, alleen weet ik niet hoever die moet. Het is de versie zonder clip om het lager (was de oude ook). Weet iemand dat?

En weet iemand het aanhaalmoment van de drukgroepbouten naar het vliegwiel (vliegwiel zelf op 12 kgm).

Alvast bedankt.
Corné
Corne S

Reacties

monteurtje
@Corne S

Aamhaalmoment van de koppeling is 25 tot 30Nm.
Diepte van het toplager niet meer te zien aan de oude afdruk te zien?
Toplager kan beter ietsjes verder naar de krukas zitten dan naar achter. Als hij te ver naar achter zit komt er spanning op de price-as EN de krukas te staan wat niet lang goed zal gaan.
mc-cormick-ihc
@monteurtje ik heb ze een kwartslag voor afbreken gezet...
Corne S
@monteurtje

Lijkt dat het toplager tegen de krukas aan heeft gezeten. Maar weet niet zeker of ik nu een ruilvliegwiel of mn eigen vliegwiel heb teruggekregen. Doe morgen het toplager glad met de achterkant van het vliegwiel, zet het vliegwiel er met 2 bouten vast op en rij hem even in elkaar. Kan ik boven door het luik goed zien hoe het zit.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 624 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!