Illustratie van:

Fiat Winner F100 - Contact wordt warm

Sinds kort hebben wij een Fiat Winner in gebruik.
Het valt mij op dat na gebruik de contact sleutel ontzettend heet is. Wat zou dit kunnen zijn?
Koppeling trapt zwaar, in een trekkertest staat dat de pedaalkracht slechts 10 kg is maar volgens mij is dit veel meer. Kun je dit ook instellen en hoe doe je dat dan.
Bedankt alvast voor de antwoorden.

Deel dit topic

Reacties

case-inter
Contact punten van het slot even schoonmaken, en de draai punten van de koppeling even inspuiten met wd40 of de nippels doorsmeren.
Bakker S
Heb hetzelfde met de fiat f115 dat de sleutel warm wordt. Vooral als er veel stroom gebruikt wordt. Bv ventilator. Ik moet volgens het mechanisatie bedrijf de contact punten en massa goed schoon maken. Heb de ventilator al schoon gemaakt en ff gesmeerd. Is nu al minder warm.
jouwstra
Hoeveel uur heeft die winner van jou, heb de mijne vorig jaar vervangen, die was doorgebrand.
Even los halen en schoonmaken is een goed idee.
Contactspray is je beste vriend ????
jouwstra
Koppeling is hydraulisch. Even vloeistof controleren en de veer even nakijken plus de draaipunten wat wd 40 geven ????????
Sinnema
@jouwstra Trekker is van 1993 generatie 2 met slechts 4800 draaiuren. We hebben de trekker een paar weken geleden gekocht en onze oude Ford 5610 er op ingeruild.
jouwstra
@Sinnema juist ja, contacten goed schoonmaken.
Mocht het euvel erger worden is het mischien een goed idee om er een nieuw contactslot in te zetten.
Loeideutz
Als je de tractor pas een paar weken geleden gekocht hebt, dan moet je terug gaan en vragen of ze het even willen verhelpen onder garantie.
Sinnema
@Loeideutz Trekker van handelaar gekocht voor uiterst scherpe prijs zonder garantie.
Loeideutz
@Sinnema Een zwaar trappende koppeling kan ik me dan nog voor stellen, maar een contactslot dat warm wordt had hij moeten vertellen. Ik koop zoiets op basis van goede werking, en een warm wordend contacslot is geen goede werking.
fiatteam
@Sinnema

Laatst had iemand ook een warm / heet contact slot, als ik me het goed herinner heeft hij het contact slot vervangen.
Het kan ook zijn dat je ergens een massa probleem hebt.

Zware koppeling, ja dat kan alles zijn, tot de drukgroep aan toe, en dan moet hij doormidden. Kijk eerst aan de buitenkant of je iets kunt vinden.
ronald73
Misschien een rare vraag... Stel dat er veel te dikke olie in dat oliereservoir is gegoten, hebben jullie ervaring hoe dat zich houdt met betrekking op de bediening van het pedaal?
Bakker S
Daar hoort van die groene mineraal olie in net als de remmen.
ronald73
@Bakker S

Misschien dat de vraagsteller er de verkeerde olie in heeft zitten zonder het zelf te weten.
Zelf heb ik dit probleem niet bij mijn Winner.
jouwstra
Dat zou kunnen, heb na 9500 uur met onze nog geen probleem gehad met een zwaar trappende koppeling
ares697
Quote @Bakker S:
ventilator al schoon gemaakt en ff gesmeerd.
Valt daar nog wat aan te smeren? De cabine ventilator van onze f100 maakt ook een bult kabaal.
Bakker S
@ares697 als je de ventilator open haalt zie je misschien wel dat die aan loopt. Ventilator blad tegen de kap. Tevens zit er aan elke kant van de elektro motor een lager. Ff goed schoon blazen en smeren met wd 40. Dan ben je van het lawaai af... succes
radium45
Quote @Loeideutz:
Ik koop zoiets op basis van goede werking

Gekocht in staat zoals gezien...
Boemrang
Quote @radium45:
Gekocht in staat zoals gezien...

En dan kan het voor komen dat je problemen krijgt...
Jammer maar helaas, goed koop is niet altijd goed...

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fiat F100 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
18
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
5