Verschil fiat 1300 en 1300 super

Hallo. kan iemand mij vertellen hoe ik het verschil kan zien tussen een 1300 en een 1300s zonder een type plaatje?

een stickertje met super er op is natuurlijk zo geplakt, en ik wil graag zeker weten dat ik met een super te maken heb

gr robin
Wilting NH

Reacties

Deutz-5006
Brandstof pomp dahct ik, meen dat een super een rotorpomp had en een gewone een lijnpomp, correct me of im wrong..
Wilting NH
@Deutz-5006 dat meende ik eerst ook, maar ze hebben allebei wel een lijn pomp. Bij een 1000 en een 1000s is dat wel zo
wouter6030
Ik dacht dat een 1300 130 pk was en een 1300 super 150 pk was daarom maken sommige mensen van hun 1300 super een 1500 hier op tf staan daar ook wel fotod van.....
Bakker S
Staat het niet op een type plaatje waar het serie nr enz ook op staat?
Deutz-5006
@Wilting NH zie het nu ook ja, zat idd in verwarring met de 1000, kan op konedata ook geen verschillende kenmerken vinden, ben beniewd
Wilting NH
@wouter6030 dat verschil in pks weet ik, maar dat kan ik aan de buiten kant niet zien hoeveel die heeft.
Wilting NH
@Bakker S dat is het punt nu zit geen type plaatje op
ronald73
Als ik mij niet vergis zit dat typeplaatje toch ongeveer onder stuurkolom?
Wilting NH
@ronald73 daar zitten ze normaal wel idd
ronald73
@Wilting NH

Misschien een idee om voor de waterrem te zetten?
Bakker S
@Wilting NH das ook weer mooi. Wel weet ik nu dat de 1300s 20 pk zwaarder is. En deze heeft 2400 tpm. De 1300 heeft maar 2100 tpm. Maar ja dit kun je er zo bij schroeven.
Deutz-5006
Als de zegels nog op de pomp zitten is er wel het een en ander te meten ja
henry case IH
@Deutz-5006
dat hoeft niet altijd, in de meeste gevallen wel.
maar de zegeltjes kunnen er door de tijd heen af gaan door schoon spuiten en doorslijten-trillen. 😄
en ik weet niet of dat mogelijk is maar als je de pomp laat reviseren dat ze de pomp iets open zetten voor je ???
Wilting NH
@henry case IH ik ben wezen kijken bij een 1300 super om te kopen, maar ik wil wel zeker weten of het een echte super is, anders wil ik hem niet. Dus al dat testen ed is nog ni zo eenvoudig als die bij een ander staat.

Maar kun je het ook zien an de cabine ? Dat die met witte spadborden een 1300 is en met orange een super?
henry case IH
@Wilting NH ik heb verder geen verstand van fiat.
maar was een reactie op Deutz-5006. dat in de meeste gevallen (bijna altijd) het klopt als de loodjes er aan zitten maar heel soms niet.
maar dan weet je idd nog niet het verschil tussen een gewone 1300 en een 1300 super.
Siebenga
Misschien lullig detail maar zat dat um niet in de koplampen? de super zit daar een stuk aan tussen lamp en kap. en bij de gewone zit deze rechtstreeks op de kap?
Wilting NH
@Siebenga dat heeft volgensmij alleen met voorwiel aandrijving te maken.
Wilting NH
Maar waar haalt de super zn 20 pk extra vandaan? puur andere afstelling van de pomp?
Wimsumar
Beste Wilting:
Quote @Wilting NH:
20 pk extra

Standaard maakt de FIAT-1300 2.100 motortoeren en de 1300S 2.390.
Ook zou volgens de Konedatagegevens de FIAT 1300S aanzienlijk langzamer rijden en (standaard) geen wegafhankelijk aftakastoerentalkeuze hebben.
De stuurinrichting zou bij de 1300 bekrachtiging hebben en bij de 1300S volledig hydrostatisch zijn.

Zoek de verschillen:
konedata.net/Traktorit/fiat850.htm/
Deutz-5006
Zoals @Wilting NH zelf al aangeeft lijkt het inderdaad of je het aan de cabine kan zien, als je bij 1300s en 1300 alle orginele exemplaren gaat bekijken lijkt het idd of alle 1300 witte cabine spatboorden heeft en alle 1300 supers oranje spatboorden.
TomopSame
@Wilting NH Ik ken beide types niet. Maar als ze beide dezelfde motor hebben is het mogelijk dat die met het meeste vermogen een grotere koeling heeft.
Om een vb te geven: Een Lamborghini 704(70pk) en 804(80pk) hebben dezelfde motor en brandstofpomp maar de 804 heeft een motoroliekoeler en de 704 niet.
mbtrac1500
Er staat toevallig ook een fiat 1300 te koop op marktplaats
maar ditis een 1300 dt super waar staat de DT voor?

marktplaats.nl/a/zakelijke-goederen/…
fiatfan
@Wilting NH @fiatgroep en @Guy weten dit wel. en Niels maar ik weet niet of die nog ooit op TF zit. die heeft er een
Wilting NH
@mbtrac1500 dt staat voor voorwielaandrijving ????
Fiat1000Super
Bij de Fiat 1300dt en de 1300dt super is de vooras verschillend, de 1300dt heeft de dikke reducties en de 1300dt super smalle. Verder kan je het verschil ook zien aan de spatborden en cabine zoals eerder in dit topic al wordt aangegeven. Het chassisnummer bij de 1300dt staat aan de linkerkant van de versnellingsbak ingeslagen net voor de cabine en bij de 1300dt super op de rechterkant van de versnellingsbak en die zit onder de cabine weg net boven het plaatje die je kan afnemen om de geleiding voor het druklager te smeren. Bij de 1300dt is het motornummer: OM CP3/100 VAR. 16 en bij de 1300dt super is het motornummer: OM CP3/100 VAR. 17 of OM CP3/100 VAR. 17.300 .
Het verschil zit hem ook in het soort regelaar die bij de brandstofpomp gebruikt wordt. Bij de Fiat 1300dt super kwamen 2 types regelaars voor o.a. de RQV en RPV regelaar, bij de 1300dt werd maar 1 type regelaar gebruikt...
Wilting NH
@Fiat1000Super kijk hier heb k wat aan, bedankt 😄
Fiat1000Super
@Wilting NH Graag gedaan, veel succes met uw zoektocht! 😄
clerckdeutzfan
@Fiat1000Super

Zit er een verschil in de motor tussen beide in verband met oliesproeiers en dergelijke?
Fiat1000Super
@clerckdeutzfan Nee, voor zover de onderdeelnummers overeenkomen.
clerckdeutzfan
@Fiat1000Super

Hebben deze motoren zuigerbodemkoeling?
Fiat1000Super
@Wilting NH
Fiat 1300 chassistype: 651.100
Fiat 1300 (Frans)chassistype: 651.100.01
Fiat 1300DT chassistype: 651.107
Fiat 1300DT (Frans) chassistype: 651.107.01
Fiat 1300DT (Duits) chassistype: 651.107.02

Fiat 1300 super chassistype: 651.500.000
Fiat 1300 super (Frans)chassistype: 651.500.000
Fiat 1300 super (Duits)chassistype: 651.500.000
Fiat 1300DT super chassistype: 651.507.000
Fiat 1300DT super (Frans) chassistype: 651.507.000
Fiat 1300DT super (Duits) chassistype: 651.507.000

Het chassistype kan je terugvinden bij het chassisnummer
fiatfan
@Fiat1000Super chassistype snap ik niet...?
Fiat1000Super
@clerckdeutzfan zuigerkoelingsproeiers?! 😃
clerckdeutzfan
@Fiat1000Super

Ja bestaat dit systeem niet bij fiat misschien?
Fiat1000Super
@clerckdeutzfan Bij de Iveco motoren wel ja, dit is een OM- blok.
clerckdeutzfan
@Fiat1000Super

We leren bij 😄 , en zo'n blok van nen 1300 (cp3 1000) zou dit dezelfde aankoppeling hebben op het koppelingshuis als nen 750 special?
ramele
@Fiat1000Super

Deutz 130-06 hebben ook zuigersproeiers.
fiat 666
Volgens mij is de super met de voorwielaandrijving in de midden van buik van de trekker de gewone opzijds
mon89
Bij mij weten heeft de gewone idee 130 pk en de super 150 pk Door grotere cilinderinhoud. Weet niet meer zeker of 1300 of 1000 was maar hadden de super geen een turbo?
Wilting NH
@mon89 pk verschil klopt, maar 1300 en 1300 super hebben allebij 7,4l bij 1000 en 1000s zit er wel verschil in 5,2 en 5,4. En verschillende pompen. Geen van allen heeft turbo
mon89
@Wilting NH
Weer iets bijgeleerd se 😄 merci
Harm69
Beste Fiat kenner, ik heb een in het forum een vraag gepost wat heel veel in de buurt komt van deze. Ik heb een Fiat 500 en op het typeplaatje staat dat het een 500s is. Waar staat de s voor? Special of iets anders? Ik zie namelijk ook wel eens met enkel de s naast de sticker van 500. Ik kan het nergens terug vinden. Tevens hoe zie ik het bouwjaar? Op het type plaatje staat enkel het chassisnummer, motornummer en een nummer wat start met D.G.M. Gezien er hier mensen zoveel van Fiat weten kunnen jullie mij misschien verder helpen? Alvast dank Harm
fiatfan
S staat voor special. beetje onduidelijk waar het voor is, mijn 540s is ook special. men zegt een handkoppeling voor de aftakas, maar dat heeft de 350 special dan weer niet...
Harm69
@fiatfan super bedankt, hier kan ik wat mee!
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!