Illustratie van:

Case International 845 XL - Hydrauliek meer liters/min ivm voorlader

Hallo allen,

Is het mogelijk om een grotere pomp op een 845 te zetten?
We hebben wel voldoende olie beschikbaar, alleen mag de flow wel wat hoger. Hij heeft nu een standaard enkele pomp, en bij het balen laden moeten we veel gas geven om een beetje snel te kunnen werken.
Echter is dit natuurlijk weer minder voor de koppeling.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Mvg,

mark

Deel dit topic

Reacties

deJong
Groot mogelijke pomp erop zetten hebben wij destijds ook op de 309 gedaan. Of een andere trekker met grotere pomp kopen.
Wimsumar
Beste Assink:
Quote:
grotere pomp op een 845

Natuurlijk kan dat. Doe dat echter wel in combinatie met een doorstroomregelaar (€ 100,- à € 150,-) omdat anders relatief kleine cylinders zeer irritant/agressief gaan werken.

Bijvoorbeeld op de maaier:
AW217
Wat ietsje helpt is de snelhef in de cabine op hoogste stand zetten. Dan word de stuurpomp meegeschakeld met de normale hydrauliekpomp en heb je iets meer opbrengst.
Wimsumar
Beste AW217:
Quote @AW217:
hoogste stand

Zit dat (standaard) op zo'n I.H.-845XL?
deJong
@Wimsumar je kunt ook gewoon ff een draai schuifje van een paar tientjes op de maaier zetten dat is de kortste klap
assink
Hef hebben we hier altijd omhoog staan bij het balen rijden, de balenwagen heeft een laag trekoog. Dat helpt dus helaas niet genoeg, er hangen verder bijna geen werktuigen meer in deze trekker. Dat doen we met onze MF 3050 aangezien die compacter en wendbaarder is.
Wimsumar
Beste De Jong:
Quote @deJong:
draai schuifje

Er zijn vast meer machines en/of zelfs de hefinrichting van de trekker zelf, die onprettig werken bij grote oliestroom.
AW217
Gaat erom dat je de hef met het korte binnenste handeltje in zijn hoogste stand zet.
@Wimsumar Op zo'n 845 wel.
En die krone maaier heeft standaard een verstelbaar smoorklepje op de cilinder!
assink
Die krone maaier is voor 2 jaar terug overleden, en vervangen door een lely exemplaar.
Wat ik al zei, de 845 wordt bijna alleen maar gebruikt voor voorladerwerk. Soms nog voor een schudder of ander incidenteel werk, de MF3050 is hier de hoofdtrekker..
3 Trekkers op een hobby boerderij met 25 stuks vee 😃
Wimsumar
Beste AW217:
Quote @AW217:
verstelbaar smoorklepje

Dit is een afsluitkraan om (bijvoorbeeld) beveiligd voor slangbreuk over straat te kunnen rijden.
Om deze tevens als smoorklep te gebruiken houdt wel in dat ieder keer op opheffen veel olie door het overdrukventiel gaat (iets wat een rechtgeaarde trekkerfan pijn zal doen. 😉
Daarnaast kan het laten zakken van de maaier dan juist weer te traag gaan.
jo845xl
Je mag ook niet vergeten dat heel het systeem berekend is op de originele pomp ivm druk en debiet.

Meer olie moet dan ook door diezelfde leidingen , kleppen , filters en weet ik veel wat nog allemaal .
Bij volgas rijden zal de temperatuur al zeker niet zakken .

Persoonlijk zou ik het niet doen maar dat is mijn mening .
radium45
Quote @Wimsumar:
Daarnaast kan het laten zakken van de maaier dan juist weer te traag gaan.

Nee, deze kleppen werken 1-richting smoorbaar. Staat veelal een pijl op met de smoorrichting.

media.kramp.com/kws/kramps/…
jo845xl
Als de drukken niet te groot zijn zou ik dit eens proberen.

kramp.com/shop-be/nl/…
Wimsumar
Beste Radium:
Quote @radium45:
deze kleppen werken 1-richting smoorbaar.

Op mijn beide Krone maaiers zit er op 1 een "open/dicht"-kraan en op de andere een lastig "smoorschroefje".

Een 1-richting-smoorklepje (jouw Kramplink) zou kunnen.
Blijft echter het 'pijnlijke' op het overdrukventiel pompen bij opheffen. 😞
radium45
Quote @Wimsumar:
Blijft echter het 'pijnlijke' op het overdrukventiel pompen bij opheffen.

Daar ben ik het volkomen met je eens.
radium45
En wat ook vaak voorkomt is dat deze kleppen aan de verkeerde zijde van de cilinder gemonteerd worden door een niet deskundige. Je moet de uitgaande olie smoren en niet de ingaande.
assink
Heren, raken we het spoor nu niet kwijt?
Werktuigen is van ondergeschikt belang hier. Het gaat mij met name om de snelheid van werken met de voorlader. En ik zie op internet overal dubbele pompen staan voor inter 845, dus dit zal moeten kunnen.
Alleen vraag ik het me af of dit goed komt in combinatie met de standaard hydrauliektank, ze zijn ook geleverd met een grotere tank bij mijn weten.
deJong
@Wimsumar mwah zon grote oliestroom hebben ze met een grotere pomp nou ook weer niet dus dat zal over het algemeen wel meevalllen.
deJong
Of even een paar gewichten achterin de trekker. Kun je alrijdend de voorlader heffen. Zodat hij hoog genoeg is bij de kar en je meteen de baal kunt plaatsen. Een versnellinkje lager en dan hoef je ook niet zoveel de koppeling te laten slippen en kun je gas houden. Dit is ook maar een idee
radium45
@assink weet wel dat een buurman van mij een dubbele pomp op zon intertje heeft zitten en dat het nog geen zak opschiet met zijn voorlader. Blijft hobbymateriaal t.o.v. een wiellader.
Wimsumar
Beste DeJong:
Quote @deJong:
mwah zon grote oliestroom hebben ze met een grotere pomp nou ook weer niet

Op beide 304's van mij heb ik een doorstroomregelventiel. Ondanks dat er maar "38-liter-pompjes'' op zitten gebruik ik zelden maximale oliestroom.
assink
@radium45
Hobby zal het hier ook wel blijven, het gaat hier om circa 250 balen per jaar. Dat zijn geen aantallen voor loader/shovel en zo'n ding zal er dan ook niet komen.
deJong
@Wimsumar maaruh hoe heb je die ertussen gebouwd dan?
dirkao
Waarschinlijk zal het voor jullie niet de moeite waard zijn ,maar je zou ook een aparte pomp alleen voor de voorlader kunnen monteren. ik weet niet of er bij een inter ruimte is om een voor op de krukas te monteren.
radium45
@assink Hobby, m.a.w. het mot wel vlot moar ut mag niks kosten? 😛
ErDee
Dubbele pomp heb je sowieso al op een 845... ene is van de hydrauliek en de andere is van het sturen.
assink
@radium45
meestal hebben we wel de tijd.. Dat het balen laden vlot mot mag je danken aan onze natuurvrienden die pro kraai zijn.
Balen kunnen hier nog geen halve dag liggen zonder compleet lek te worden gepikt door die rot beesten.
Vorig jaar de helft van een snede opnieuw moeten laten wikkelen alleen vanwege dat..
Dus het liefst hebben we ze zo snel mogelijk op de plas.
radium45
@assink Ja das mooi k*t. Hier in de streek al net zo.
SJB533
Quote @assink:
Dat zijn geen aantallen voor loader/shovel en zo'n ding zal er dan ook niet komen.
Weet anders wel een leuke voor de hobby, die binnenkort bij JdW te koop is... 😃
Wimsumar
Beste DeJong:
Quote @deJong:
hoe heb je die ertussen

Dit zogenaamde drukgecompenseerde drieweg stroomventiel zit tussen de hogedrukleiding vanaf de oliepomp en het trekkerhydraulisch systeem geplaatst.

robucon.nl/hydrauliek/…
redeagle14
@assink Als je een rode 845 hebt met 1 aanzuigleiding op de voorste pomp dan kun je de flowregelaar vastzetten. De veren er uit en een paar pennetjes op maat maken om de plunjer in het midden vast te zetten. Dan de drukleiding van de stuurpomp doornemen en een VFR0605 van Kramp er tussen bouwen, vaste hoeveelheid naar de besturing en de rest bij de flow naar achter d.m.v. t-stuk na het filter.
deJong
@Wimsumar en daar zit een schuifje o.i.d. aan en die heb je in de trekker geplaatst? Net zoals de volume regeling die je in de turboshifts e.d. hebt?
Wimsumar
Beste DeJong:
Quote @deJong:
een schuifje

Nee, instelling gebeurd met een draaiknop. Er zitten 3 leidingen (slangen) aan het stroomventiel welke allen onder de cabine op het normale hydrauliekcircuit moeten worden aangesloten. Het ventiel met de draaiknop zit bij mij rechtsbeneden voor de cabine.
assink
@SJB533
JdW Jan de Winkel neem ik aan? Wat is leuk voor de hobby dan? 😉
@redeagle14
Daar zou ik naar moeten kijken, maakt dat veel verschil? Ik weet ook niet hoe de voorlader aangesloten is op de hydraulisch circuit.
Zal van de week eens onder de trekker duiken om te zien hoe het een en ander aangesloten is.
Bouwjaar vd trekker is 1990 bij mijn weten in ieder geval.
radium45
Quote @SJB533:
die binnenkort bij JdW te koop is...

Ojeeeee, een Kramer ben ik bang voor. 😃
SJB533
@assink
4,5 ton, een Kramer, zoals @radium45 zegt
deJong
@Wimsumar aldus hij zit gewoon op de aanvoer leiding van de stuurschuiven. Dat is wel makkelijk.
+1
TomopSame
Je wilt dat de frontlader sneller heft om sneller die balen thuis te krijgen? Volgens mij zal de capaciteit daarmee niet erg stijgen. Als je snel wilt werken is er volgens mij maar een goeie oplossing en dat is zorgen dat er iemand op het land kan laden en dat er iemand thuis kan lossen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Case International 845 XL ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
38
DEELNEMERS
11
WEERGAVES
19