Racende tractor vliegt uit de bocht in Ter Aar

TER AAR - Een tractor is maandagmiddag uit de bocht gevlogen op de Aardamseweg in Ter Aar. De aanhangwagen verloor zijn lading en kwam omgekeerd in de berm terecht. Volgens een getuige reed de chauffeur onverantwoord hard.

Deel dit topic

Reacties

Fendt926Driver
Veel bestuurders hebben geen flauw idee wat er allemaal gebeurt met hoge snelheden.
die er wel een idee bij hebben gebeurt het niet.
fendt308-driver
T lag meer aan de kieper als de snelheid hoore ik
koen-hanomag
@Fendt926Driver helemaal gelijk in,
55 of soms nog harder met een tractor is onverantwoord!! mits er hangt niks achter dan gaat het maar anders is 40 meer dan hard genoeg!
ares697
Ik vraag me ook wel eens af of trekkers wel maximaal 30 rijden waar dat de maximale snelheid is.
johndeere6230
Quote @koen-hanomag:
helemaal gelijk in,
55 of soms nog harder met een tractor is onverantwoord

Daar ben ik het niet mee eens, je moet alleen weten waar je zo hard kan rijden.... wegen met veel bochten erin moet je natuurlijk geen 50 rijden, maar een parallelweg waar geen hond rijd en mooi recht is, waarom niet? Zeker als de wagen leeg is
Wimsumar
Beste Erik MFGek e.a.: Het schoot de chauffeur ineens te binnen dat hij de (losse) lading niet afgedekt had en dacht toen"Ik leg de kieper er gewoon even bovenop'' (en bel dan m'n baas zodat die een zeil kan brengen).
ZetorTwente
Snelheid licht puur aan de situatie daar valt moeilijk wat over te zeggen, al houd ik het zelf ook liever bij 40/45.

Wat me wel weer opvalt is dat het weer een Fendt is.

@Wimsumar haha +1
mdoornekamp
@julian2003 ja, die kipper valt niet vanzelf om 😞
ErikMFgek
@Wimsumar niet zo heel slim van de chauffeur dan om de aandacht van de politie trekken.
als ze hem nou dan maar geen bekeuring voor de niet afgedekte lading geven hebben.
John Deere 8345r
Hij wou gewoon een kombocht maken 😃
nee zonder gekheid vanmiddag kwam ik ook een trekker met 2 man dr in tegen druk met mekaar aan het lullen maar niet in zn spiegels kijken bungelde 2 opklapbanken naast de wagen en verderop lagen dr ook nog wat....
Siebenga
Valt mij ook op hoeveel buitenstaanders geen idee hebben hoe hard je rijd maar het altijd te hard vinden, wat een kut artikel trouwens
koen-hanomag
@johndeere6230 ja oke, maar dat op veel; wegen niet
Boemrang
Jou rechter voet bepaald hoe hard je wilt rijden....
En het is niet onmogelijk dat hij met andere dingen bezig was, telefoon bijvoorbeeld....
claasfan
Mag toch maar 25 :?
goeiedag eem
@johndeere6230 40 is hard zat, als het sneller moet regel maar een vrachtwagen, gewoon de trekkers begrensen, het lijkt nergens meer op deze snelheden, op rechte stukken rij je met de auto ook 30 of 50 (als dat de toegestane snelheid is) anders wordt je geflitst, en de trekkers halen je gewoon in en wie doet me wat en ze gaan maar aan de kant want ik kom der aan en kenteken hebben ze niet dus zijn bijna niet te traceren. Zo rijden ze niet allemaal maar ken der zat en zijn vaak jonge broekies die de rand van de pot nog in de kont hebben staan en die geven ook vaak (sorry dat ik het zeg) zulke onnozele reacties, van waar het kan gewoon zo hard rijden en anders pas ik me aan en dat doen ze niet. Ook in dit geval weer te hard gereden, want zon kipper slaat niet zomaar om, als die 25 (de max snelheid landbouwverkeer)had gereden was dit zeer waarschijnlijk niet gebeurd
Siebenga
@goeiedag eem 40 hard zat vind ik totale onzin opmerking! De nieuwe trekkers en machines zijn technisch al lang zo ver dat we de vrachtwagens kunnen evenaren! Mits je het inzicht hebt en de technische mogelijkheden vind ik best dat er harder gereden mag worden! Helemaal op rondwegen enz... Een grote trekker die voorbij rijd is al imposant en dan wordt er snel gezegd dat er te hard gereden werd maar een goede inschatting hoe snel er dan gereden werd kan men niet doen.

Kijk daar voor anders eens in Duitsland! Die heeft in mijn ogen het landbouwverkeer wel aardig in de smiesen
deJong
Ach jah dit is het verkeerd inzien van de situatie door de bestuurder... iedereen wel eens overkomen. Alleen is het nnu eens een keer fout gegaan en kun je de banden ff wisselen en t frame bij schilderen.
radium45
Quote @Siebenga:
wat een kut artikel trouwens

Mij valt niks bijzonders op aan dit artikel, gewoon geschreven zoals een getuige het gezien heeft.
goeiedag eem
@Siebenga afgelopen voorjaar heb ik het zelf nog mee gemaakt een grote aangedreven dezeure 3 asser kipper komt uit een zijweg, ik had voorrang hij was al wat, hij aan het afremmen zag ik, maar op het laatste zag hij mij wou remmen en maar goed dat ik oplette anders was het goed mis geweest, hij schoot gewoon de weg over allees piepte en kraakte zo remmen maar het is er niet voor bedoeld, ik zag hem aan komen dus ik paste mijn snelheid al aan, dus alles perfect voor mekaar, daar zou ik niet voor 100% van uit gaan, en in duitsland gaat het ook geregeld mis hoor, kijk maar eens in het na jaar met de aardappel transporten
Siebenga
@radium45 lekker objectief! :|
Siebenga
@goeiedag eem Tuurlijk gebeuren daar ook ongelukken! maar de wet is daar duidelijk en krijg je niet het gezanik wat we hier in Nederland steeds hebben..

We zijn allemaal mensen en iedereen maakt fouten! ook ik heb wel eens niet het goede voorbeeld gegeven met een combinatie! maar daar staat tegenover dat ik ook genoeg fouten van anderen heb gecompenseerd! Geven en nemen noemen ze dat. Probleem is dat vaak dat geven niet eens opvalt bij auto bestuurders..

Ik heb wel eens een middelvinger gekregen en ik moest in de ankers omdat ik niet aan de kant ging. Op dat moment had ik die persoon uit de auto willen trekken op de cabine van de trekker vastzetten, En dan een laten voelen waarom ik niet aan de kant ging vanwege de overhangende bomen. (automobilisten hebben vaak geen idee waarom een trekker of truck een bepaalde beslissing neemt, onbegrip wat ze vaak vertalen naar asociaal rijgedrag)
Boemrang
@Siebenga Je mag in het verkeer nooit voor eigen rechter spelen, ik neem aan dat je ook geleerd hebt...
Je mag nooit het heft in eigen handen nemen en het is nemen en geven....
En niet onbelangrijk, wees een heer in het verkeer....
ADB996
@Boemrang maar je mag ook niet een andere weg gebruiker in gevaar brengen!
Als een weg te smal is, zorg je er voor DAT je niet in gehaalt kan worden, omdat simpel gezegd te gevaarlijk is, maar zo speel je wel voor eigenrechter.
Boemrang
Quote @ADB996:
maar je mag ook niet een andere weg gebruiker in gevaar brengen!

Daarom geef ik ook aan, "je mag in het verkeer nooit voor eigen rechter spelen"...
En dat geld toch voor iedereen....
ej-van-de-voort
@Boemrang

In het verkeer zul je primair moeten beslissen wat voor jou, in jouw voertuig het veiligst is en dat kan weleens botsen met een heer in het verkeer zijn.

Vorige week nog zat ik bijna achterin een auto die vanuit een zijweg zonder op of om te kijken de weg op draaide (onoverzichtelijk punt, ik op voorrangsweg). Gelukkig ging ik niet al te hard en kon ik er omheen gaan, maar ik heb wel de auto midden op de weg even stil gezet, en even naar mevrouw toegelopen om haar er vriendelijk op te attenderen dat dat levensgevaarlijk is. Is dat eigen rechter spelen? Vast wel, maar dat doe ik liever dan iemand de weg af drukken of anderzijds lastig vallen. Ze was zelf ook geschrokken en pakte het ook goed op.

Mijn instructeur zei 9 jaar geleden al; als je zoveel mogelijk op fouten van anderen gaat anticiperen, is de kans erg groot dat je daarmee zelf gevaarlijke situaties creerd, zorg als eerst voor je eigen veiligheid en die van je passagiers, en dat vind ik nog steeds opgaan in het verkeer
atlaspower
Zolang er ONKUNDIG goedkoop personeel (jeugd) op rijd en de trekkers harder dan 30 gaan zullen we zulke berichten blijven lezen, trekker rijden kan iedereen, maar goed rijden dan valt de helft al af, elke sukkel kan jammer genoeg een trekker rijbewijs halen, het word tijd dat ze 16/20 jarige tot 15 ton /1oo pk laten rijden en daarna een extra vaardigheid moeten afleggen voor meer tonnage/vermogen,
eddyscania
Wat een domme lu l.....zo moeten we nog sneller aan een nieuw trekker rijbewijs.......
Max Deeleima
Quote @julian2003:
Volgens een getuige reed de chauffeur onverantwoord hard.

is zeker een stadse die voor het eerst in zn leven een trekker ziet

Zucht, die kieper zal wel door wind omgevallen zijn zeker.
newholland6640
@atlaspower

Dat is met het nieuwe rijbewijs opgelost lijkt mij?

Als ik ff met mezelf vergelijk... eerste keer met de trekker de stad in. Je hebt dan gewoon veel te weinig ervaring... Dat probleem is met het nieuwe rijbewijs grotendeels getackeld?
boegie
De snelheid zou nog wel een beetje mee kunnen vallen, maar met iets groots lijkt het al gauw (heel) hard...
Max Deeleima
Quote @newholland6640:
Dat is met het nieuwe rijbewijs opgelost lijkt mij?

Als ik ff met mezelf vergelijk... eerste keer met de trekker de stad in. Je hebt dan gewoon veel te weinig ervaring... Dat probleem is met het nieuwe rijbewijs grotendeels getackeld?

In ieder geval is er dan wel echt in verkeer gelest en ook examen gedaan en niet van eigen erf tot de buurman rijden en weer terug en hoppa, geslaagd.
Boemrang
Quote @ej-van-de-voort:
In het verkeer zul je primair moeten beslissen wat voor jou, in jouw voertuig het veiligst is en dat kan weleens botsen met een heer in het verkeer zijn.

Dit ben ik zeker niet met je eens....
Je zult maar iemand tegenkomen waar een goede bekende inziet en het komt op een botsing aan....
atlaspower
@newholland6640 maar je mag nog steeds met 40 ton erachter de weg op met zon 50 km p uur, terwijl je nog geen ervaring hebt
DANOONTJE POWERR
@RobDeutz104 Zozo, gaat de nieuwe Deutz zo hard? 😃
atlaspower
@poech prut LEZEN, er staat, goed rijden valt de helft af,, de andere helft die van het boerenbedrijf komt, en er al van kinds af aan mee rijd en het in de vingers heeft bedoel ik dus niet 😃 , en ja de goede zullen er ook onder lijden helaas zoals altijd,
zelf heb ik ook een zoon die het in de vingers had, toen ie er toen eindelijk mee op de weg mocht dacht ie ook dat het een race auto was, dat heb ik hem toen even goed uitgelegd in niet beschaafd Nederlands daarna ging het wel normaal,
ej-van-de-voort
@Boemrang

Dat is
1: een gewetens kwestie
2: afhankelijk van de situatie

Dat het een lastige keuze blijft moge duidelijk zijn, maar als beiden zich aan de regels houden en netjes rijden lijkt me dit een zeer uitzonderlijke situatie. Sowieso als beide bestuurders goed anticiperen zal dit praktisch niet gebeuren, dus meestal is er al wat fout vooraf, en ik ga mezelf echt niet tegen een boom zetten om voor een ander die de fout maakt zonder problemen door te laten gaan
cb6520
Volgens een ooggetuige ging het veel te snel, hij heeft ook te snel gereden of te scherp gestuurd want anders vlieg je niet met de combinatie uit de bocht. Maar toch erger ik me aan mensen die zeggen dat landbouwverkeer te snel gaat.

Voor beeldje van mijn ervaring,bij ons in het dorp rijden we met het grashakselen met 20 km/u volgens dorpsbewoners rijden we te hard, terwijl de auto's je je willen in halen op plekken waar het niet eens kan...
Max Deeleima
Snelheid is nu eenmaal lastig in te schatten en bij een groot gevaarte dat ook nog eens veel lawaai maakt wordt al snel ingeschat dat de snelheid te hoog is.
Maar specifiek in dit geval lijkt me wel dat die getuige gelijk heeft, ten eerste dondert zo'n kipper niet zomaar om en bovendien staat er ook dat de snelle trekker duidelijk uit liep op de langzamere trekker.
Fendt926Driver
Moet er nog iemand een pb tje naar @Snaky Bill sturen kan hij weer een keer afgeven op dat er weer een fendt voor zit
daan knol
@atlaspower Jij bent al ouder als 20, dan wil je misschien graag zo'n regel maar wat zou jij zeggen als je 16 was?
Siebenga
Bij het afslaan over een rijbaan heen rijd ik altijd al op het midden van de weg zo dat ik niet ingehaald kan worden! Eigenlijk laat ik mij nooit inhalen op wegen die geen duidelijke afscheiding van rijbanen hebben daar rijd ik vaak op het midden. In laten halen, dat doe ik alleen vlak na kruispunten waar de snelheid er uit is en overzicht aanwezig is. Eigenlijk is dit gedrag van een vrachtwagen chauffeur! "pak je ruimte, laat dit niet afpakken!" maar ik rijd dan ook met vergelijkbare combinaties

automobilisten zien dit vast als asociaal rijgedrag! maar ik ga met dergelijk spul de berm niet in als het niet hoeft. Die paar seconden die de auto daar door later ergens is kan nooit erg zijn.

Voor de rest sluit ik me wel aan wat hier geroepen wordt! dapper jagen op machines met een waarde van ver over de 100.000 euro en gewichten waarvoor vrachtwagen chauffeurs 1000den euro's kwijt zijn, nederland is hierin gewoon krom
johndeere6230
Quote @goeiedag eem:
Zo rijden ze niet allemaal maar ken der zat en zijn vaak jonge broekies die de rand van de pot nog in de kont hebben staan en die geven ook vaak (sorry dat ik het zeg) zulke onnozele reacties, van waar het kan gewoon zo hard rijden en anders pas ik me aan en dat doen ze niet.

Kan ik mij in vinden, maar ik rij al vanaf mijn 12de trekker, 1e half jaar toen ik mijn trekker certificaat had heb ik ook geen 50 gereden, daar moet je gewoon in groeien is mijn mening. Dus ze kunnen best 50 lopen, zolang je de benodigde vaardigheden maar hebt.

Wat ik hier in Nederland niet snap is dat iedereen met zo'n trekker rond mag rijden. Dus ook mensen uit de stad of het dorp, ze kunnen net zo makkelijk hun certificaat (als 16 jarige) halen als boeren zonen, maar ook dat iedereen met B-rijbewijs zo de trekker op kan stappen.

En wanneer je lange afstanden moet rijden is 50 kmh een genot, zeker als het grote wegen zijn.
Wimsumar
Beste EddieScania
Quote @eddyscania:
u l.....zo moeten we nog sneller aan een nieuw trekker rijbewijs

Uhhhh, nee hoor. Zo'n ongeval is (alweer) koren op de molen van de 'wetgever' om dergelijke activiteiten (grondtransport) niet langer d.m.v. landbouwmateriaal toe te staan.
eddyscania
@Wimsumar

iets gaat er gebeuren dat we niet leuk vinden...........wat dan ook......
inspecteurfendt
Meestal zijn het chauffeurs van tractors met dumpers die zulke ongevallen veroorzaken. Dit wordt dus nogmaals bevestigd. Geen verwijd aan bestuurders die niet overdreven snel rijden!
RobDeutz104
@DANOONTJE POWERR
Ja die Deutz gaat zo hard, en is zo sterk, die kieper kon al dat geweld niet aan!
RobDeutz104
Het is voor die getuige alleen wel weer olie op het vuur! want door het dorp heen rijden ze allemaal veel ste hard zegt die dan, en dat valt best wel mee, ok er zijn er die er te hard door heen rijden, maar dat doen auto's ook, maar er zijn er genoeg die wel normaal door het dorp heen rijden! de getuige wil dat de doorgaande weg afgesloten word voor landbouwverkeer, en dan moeten ze maar omrijden, alleen is het alternatief nog veel gevaarlijker en onoverzichtelijker! dus is alleen het probleem verleggen , er moet gewoon meer gecontroleerd worden!
GROENEDEERE
Het zijn hier weer elke keer dezelfde azijnzeiker(s) die het vanachter hun schermpje zo wonderbaarlijk goed kunnen beoordelen. Chapeau. ....
stefan310
@GROENEDEERE Helemaal mee eens!!
Jasperfendt
Quote @Siebenga:
40 hard zat vind ik totale onzin opmerking!

Dat 40 hard zat is zeggen mensen die jaloers zijn omdat hun trekker niet harder dan 40 wil 😞
RobDeutz104
@GROENEDEERE
Heb je goed!
Boemrang
Als ik met de luxeauto ben probeer ik toch ik tijdig aan de kant te gaan zo dat het de tractoren of vrachtwagens niet door de berm hoeve te gaan, verkeers inzicht heet dit en dit wordt ook vaak gewaardeerd door de bestuurders met een duim omhoog geeft mij toch weer een goed gevoel...
En dit heeft niets met azijnzeikers te maken....
GROENEDEERE
Dus t voelt fijn als je over je sokken pist?
Boemrang
Ik weet niet waar je heen wilt @GROENEDEERE je hoeft niet te reageren als je er niet tegen kunt....
GROENEDEERE
Zoals jij als sinterklaas altijd zegt. Je hebt altijd het recht te reageren dus waarom zou ik dat dan niet doen. Maar azijnzeik ruikt lekker zuur zeker?
goeiedag eem
@Siebenga we hebben hier zelf een ongeluk gehad toen wij met paard en wagen door het dorp reden, komt er zon tractorbestuurden aan snijd met hoge snelheid de bocht af en scchert langs het paard en ramt de wagen voorop, (gelukkig niet op de loop gegaan) de bestuurder stopt kijkt naar de kipper, heeft geen schade vliegt de trekker weer in en scheurt weer weg, bekommert zich niet over de aanrijding, wij naar die loonwerker, en wat dacht je van zijn antwoord"we moeten ook altijd maar rekening houden met al het andere verkeer we hebben haast en dan gaan ze maar aan de kant" nou dat heeft hij geweten kan ik je zeggen, hij bond later wel in maar ik was in staat om ik weet niet wat...
Als je zoiets hebt mee gemaakt heb je echt weinig respect meer voor zulke voertuigen en iedereen is weggebruiker en heeft even vel recht op de weg, ben jij breder dan de weghelft en komt er een tegenligger aan gas eraf en aan de kant je mag immers maar 25 en ga je daar mee aan de kant gaat het wel goed/beter en anders ben jij de grote massa en gooi je het gas er nog maar meer af, zo denk ik er over, maar gelukkig hebben we hier ook wel een paar loonwerkers die wel normaal rijden en niets als van die ongeleide projectielen over de weg scheuren
goeiedag eem
@johndeere6230 wat je zegt over een B rijbewijs klopt dat iedereen daarmee op een trekker mag rijden, maar voor de wet mag hij maar 25, en daar gaan ze vanuit. Mijn auto wil ook wel 160 op een weg waar maar 80 mag, en 160 schiet ook lekker en rijd fijn maar mag ook niet, dus waarom dan met een trekker wel voluit en het dubbele gaan rijden,
ej-van-de-voort
@goeiedag eem

Omdat je met de auto een dikke prent te pakken hebt, en het bij landbouwvoertuigen veelal gedoogd word, daarom????
johndeere6230
@goeiedag eem

Om de verkeershinder zoveel mogelijk te beperken zien ze het vaak Door de vingers ja.

Waar ik vooral een hekel aan heb zijn de toeristenfietsers, of wielrenners. Ze houden vaak totaal geen rekening met jouw en kijken je boos aan als je ze inhaalt terwijl ze zelf 3 breed fietsen en je dus even moet toeteren.... Ze hebben tegenwoordig weinig respect meer voor de boeren en het is allemaal ikke ikke ikke, dat is trouwens met automobilisten net zo.
Boemrang
Quote @johndeere6230:
Ze hebben tegenwoordig weinig respect meer voor de boeren en het is allemaal ikke ikke ikke, dat is trouwens met automobilisten net zo.

Is het omgedraaid ook niet zo..... 😄
Denk dat iedereen deze mentaliteit heeft, niemand heeft er nog geduld om even te wachten of wat dan ook....
Dus "geef zelf het goede voorbeeld"..... 😄
johndeere6230
@Boemrang

Ben al meerdere keren van de weg gedrukt(met de auto).... zegt dat wat over mij of over mensen die wat te compenseren hebben en dus in een grote bak rijden 😉

Met de trekker rijd ik altijd met 1 wiel in de berm (als daar de mogelijkheid voor is) wanneer er een tegenligger aankomt, als ze vervolgens zelf te lui of wat dan ook zijn om zelf ook iets in de kant te gaan krijg je wel eens gevaarlijke situaties...
radium45
40 rijden terwijl een tractor 50-60 kan is niet zo moeilijk, ik kan het heel goed tenminste. Komt mischien ook doordat ik na werktijd zelf de diesel afreken aan de pomp en de nieuwe banden moet bestellen als ze weer glad zijn?
GROENEDEERE
@johndeere6230

Hier hoef je t niet eens te proberen de berm in te gaan dan kun je t span rechtop zetten. Doen we liever voorkomen dat we hier in een topic terecht komen en de wijze azijn geleerde vanachter zn scherm zn oordeel weer klaar heeft. Zoek altijd een verbreding of wijkplaatsen op.
ej-van-de-voort
@Boemrang

Gemiddeld(!) genomen zie ik toch echt meer proffesioneel verkeers gedrag bij bestuurders van grote machines dan bij automobilisten, wielrenners en anderen die geen weet hebben van grote machines.

Tuurlijk zitten er ook horken van truckers en machinisten op de weg, maar die kom ik toch echt minder tegen dan B rijbewijs houders die geen weet hebben wat ze aan het doen zijn
Fendt926Driver
Quote @radium45:
40 rijden terwijl een tractor 50-60 kan is niet zo moeilijk, ik kan het heel goed tenminste. Komt mischien ook doordat ik na werktijd zelf de diesel afreken aan de pomp en de nieuwe banden moet bestellen als ze weer glad zijn?
+10
Max Deeleima
Quote @ej-van-de-voort:
Gemiddeld(!) genomen zie ik toch echt meer proffesioneel verkeers gedrag bij bestuurders van grote machines dan bij automobilisten, wielrenners en anderen die geen weet hebben van grote machines.

Dat is wat je ook wel mag verwachten van beroepschauffeurs. We vergeten nog wel eens dat er genoeg automobilisten zijn die nog maar een paar duizend km per jaar rijden en daar kan je nu eenmaal niet hetzelfde inzicht van verwachten als professionals.
johndeere6230
@GROENEDEERE

Zeg ook niet voor niks, als daar de mogelijkheid voor is. Zijn hier ook genoeg wegen waar de automobilist even een stukje teruguit moet om hem in een dam te steken, alleen is her zo jammer dat 9/10 automobilisten 2 linkse handen heeft en dus 2-3 keer bijna in de sloot of berm beland.

En dat we moeten oppassen dat het niet zo'n topic word ben ik het mee eens.
ej-van-de-voort
@Max Deeleima

Klopt, maar je ziet dat die groep (senioren?) vaak op het overdrevene af voorzichtig is. Juist degenen die mening koning op de weg te zijn zijn het gevaarlijkst, die kom je bij elk kilometrage tegen
atlaspower
Quote @radium45:
40 rijden terwijl een tractor 50-60
als iedereen zo reed was er geen probleem, maar leg dat de jeugd maar uit die vaak onervaren op zon ding worden gezet, het probleem legt ook bij de eigenaar van de trekker die een jong vaak onervaren binkie met zon ding weg sturen, alleen omdat het goedkoop is
radium45
@atlaspower de zogenaamde euroknaller,
Boemrang
@radium45 Hopelijk wordt het beter als het T rijbewijs in gevoerd is.....

En het maakt niet uit waarmee je rijdt, je moet constant blijven opletten en vooruit kijken....
cb6520
@Boemrang
Denk dat er niet veel veranderd, als je mag rijden met t rijbewijs heb je dus geoefent met een aanhanger. Ga dan eens met onze maaicombinatie de weg op, dan kan ik je verzekeren dat mijn broertje van 14 nog veiliger op de weg kan rijden. Maar jah er word hier alleen over leeftijd gezeurd, ook al kan het zijn dat iemand van 16-20 jaar meer ervaring heeft dan iemand van 30.

En waarom moet er toch telkens een discussie over dit onderwerp komen bij elk topic over een ongevalletje met een trekker.
JD5620
@cb6520 omdat, er een bepaalde groep mensen overal iets over te zeuren hebben.
GROENEDEERE
@cb6520

Dat komt omdat die groep mensen zichzelf beter voelen dan elk ander van ons. Oftewel groep eerder een persoon het enige wat er bindt soort topics gebeurt is het uitlokken van zinloze discussies. Discussies die al honderden malen gevoerd zijn.
Jasperfendt
Quote @goeiedag eem:
met paard

Als ik ergens hekel aan heb zijn het die beesten wel, en als ze die knol niet aankunnen omdat die nog jong is vliegen zo zo andermans grasland in 😞
Boemrang
Quote @GROENEDEERE:
een persoon het enige wat er bindt soort topics gebeurt is het uitlokken van zinloze discussies. Discussies die al honderden malen gevoerd zijn.

En omdat jij laat mee sleuren in deze zinloze discussie zoals je zelf al aan geeft....
Als je niets zinnigs te melden hebt hou dan je mond dicht, jij bent er ook gewoon om de zaak wat op te naaien hier...
En leer eens goed lezen wat er allemaal geschreven wordt dan kun je lezen dat er totaal wat anders gezegd word, en ja we weten dat lezen voor jou zeer moeilijk is....
Max Deeleima
Zoals ik al eerder schreef, die kipper is echt niet door een onverwachte windvlaag op zijn kant gegaan, dus laten we ophouden het gedrag van dergelijke trekkerchauffeurs goed te praten en dat alles aan de autombilisten, fietsers, scooters, wandelaars, treinen, vliegtuigen, raketten, jezus, en allah ligt.
johndeere6230
@Max Deeleima

Door de wind niet, maar als het een gestuurde kipper is en er zit een foutje in het stuur systeem. Dan wil jij niet weten wat voor gevolgen (geladen) in zo'n bocht als hier dat kan geven.
ej-van-de-voort
@Max Deeleima

Tuurlijk, het gaat al 77 reacties alleen maar over ach die arme chauffeur.....

Zoveel pro reacties lees ik in dit topic anders niet, waar deze opmerking dan op slaat behalve de discussie weer te willen oprakelen is me totaal onduidelijk.
goeiedag eem
@Jasperfendt als ik ergens een hekel aan heb zijn het zulke bestuurders als jij 17 jaar en al ervaring als je je hoort praten als een van 50, en wie heeft het over een paard niet aan kunnen??!! Koetsiers zijn ook gewoon weggebruikers, net als jij, waar je gewoon rekening mee moet houden, en nee ik plaatste die reactie niet omdat we zelf geen trekker hebben die niet harder wil dan 40 en maar 25 rijd, hebben we wel maar we hebben ook een unimog dus ik weet echt wel waar ik het over hebt, als je daar te hard mee rijd weet je pas wat snelheid doet en die dingen hebben remmen van een vracht wagen maar het verschil van 40 naar 55 (wat de tegenwoordige trekkers rijden) is dermate groot dat men dit veelste vaak onder schat en dan krijg je dit soort dingen waar deze topic mee begonnen is.
Jasperfendt
Quote @goeiedag eem:
en wie heeft het over een paard niet aan kunnen??!!

Nouja die zijn er zat
jordi 1455
Met een hoog zwaartepunt en een hoog gewicht met een hoge snelheid door de bocht gaan is vragen om ongelukken.
goeiedag eem
@Jasperfendt die zijn er idd wel ja, maar als een paard er vandoor gaat is het ook vaak de roekeloosheid van andere weggebruikers die niet even rekening houden met dat het ook levende wezens zijn, maat als je ze tegen komt even het had eraf en klaar, doe je dat niet en er gebeurt wat veroorzaak jij een ongeluk ipv de koetsier, hebben we ook al mee gemaak met een jonge snuiter op de trekker met een folie wikkelaar, die heb ik dus de trekker uit gehaald. Maar hier in de buurt passen de meeste zich netjes aan en even vaart minderen en klaar, ze kwamen bij ons vragen hoe ze het beste een aanspanning passeren konden, en wat ze er bij zeiden van we zijn allemaal weggebruikers dus .....
Jasperfendt
@goeiedag eem tis hier wel zo rustig dat er vrijwel geen medeweggebruikers zijn, maar daar kan het best anders zijn
rickrenault
@Boemrang dus als er bomen over de weg hangen moet je je eigen cabine er af rijden inplaats van wat naar de andere weghelft? Bijvoorbeeld
Boemrang
Quote @rickrenault:
dus als er bomen over de weg hangen moet je je eigen cabine er af rijden

Dan hangen de takken verdomd laag, dan wordt het toch tijd om de weg beheerder in te schakelen voor een grote snoeibeurt...
Zij zijn namelijk de verantwoordelijk hier voor...
radium45
Hier het volgende gebeuren:
nieuwsuitberkelland.nl/2015/06/…
jordi 1455
@radium45 zag het toevallig op facebook voorbij komen, het is de laatste tijd wel raak met trekkerongelukken.
Janfendt820
@Siebenga ja pfoee autos hebben daar altijd voorrang gaan ook bijna niet aan de kant
fendt308-driver
@radium45
Trekker moest remmen voor een plots remmende auto, de aanhanger schaarde en de trekker raakte de boom. De chauffeur vloog door de voorruit en waar hij nog enkele seconden geleden zat zit nu de dissel van zijn henger...
Max Deeleima
@fendt308-driver Ik hoop in ieder geval dat het goed gaat met de chauffeur. Maar een aanhanger hoort niet te scharen bij een noodstop.
fendt308-driver
@Max Deeleima
Dat vond ik ook al vreemd ja
Boemrang
Quote @Max Deeleima:
Maar een aanhanger hoort niet te scharen bij een noodstop.

Dus na alle waarschijnlijkheid te hoog aan gekoppeld, en de remmen waarschijnlijk niet in orde!!!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
93
DEELNEMERS
35
WEERGAVES
1