Racende tractor vliegt uit de bocht in Ter Aar
TER AAR - Een tractor is maandagmiddag uit de bocht gevlogen op de Aardamseweg in Ter Aar. De aanhangwagen verloor zijn lading en kwam omgekeerd in de berm terecht. Volgens een getuige reed de chauffeur onverantwoord hard.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
die er wel een idee bij hebben gebeurt het niet.
55 of soms nog harder met een tractor is onverantwoord!! mits er hangt niks achter dan gaat het maar anders is 40 meer dan hard genoeg!
55 of soms nog harder met een tractor is onverantwoord
Daar ben ik het niet mee eens, je moet alleen weten waar je zo hard kan rijden.... wegen met veel bochten erin moet je natuurlijk geen 50 rijden, maar een parallelweg waar geen hond rijd en mooi recht is, waarom niet? Zeker als de wagen leeg is
Wat me wel weer opvalt is dat het weer een Fendt is.
@Wimsumar haha +1
als ze hem nou dan maar geen bekeuring voor de niet afgedekte lading geven hebben.
nee zonder gekheid vanmiddag kwam ik ook een trekker met 2 man dr in tegen druk met mekaar aan het lullen maar niet in zn spiegels kijken bungelde 2 opklapbanken naast de wagen en verderop lagen dr ook nog wat....
En het is niet onmogelijk dat hij met andere dingen bezig was, telefoon bijvoorbeeld....
Kijk daar voor anders eens in Duitsland! Die heeft in mijn ogen het landbouwverkeer wel aardig in de smiesen
Mij valt niks bijzonders op aan dit artikel, gewoon geschreven zoals een getuige het gezien heeft.
We zijn allemaal mensen en iedereen maakt fouten! ook ik heb wel eens niet het goede voorbeeld gegeven met een combinatie! maar daar staat tegenover dat ik ook genoeg fouten van anderen heb gecompenseerd! Geven en nemen noemen ze dat. Probleem is dat vaak dat geven niet eens opvalt bij auto bestuurders..
Ik heb wel eens een middelvinger gekregen en ik moest in de ankers omdat ik niet aan de kant ging. Op dat moment had ik die persoon uit de auto willen trekken op de cabine van de trekker vastzetten, En dan een laten voelen waarom ik niet aan de kant ging vanwege de overhangende bomen. (automobilisten hebben vaak geen idee waarom een trekker of truck een bepaalde beslissing neemt, onbegrip wat ze vaak vertalen naar asociaal rijgedrag)
Je mag nooit het heft in eigen handen nemen en het is nemen en geven....
En niet onbelangrijk, wees een heer in het verkeer....
Als een weg te smal is, zorg je er voor DAT je niet in gehaalt kan worden, omdat simpel gezegd te gevaarlijk is, maar zo speel je wel voor eigenrechter.
Daarom geef ik ook aan, "je mag in het verkeer nooit voor eigen rechter spelen"...
En dat geld toch voor iedereen....
In het verkeer zul je primair moeten beslissen wat voor jou, in jouw voertuig het veiligst is en dat kan weleens botsen met een heer in het verkeer zijn.
Vorige week nog zat ik bijna achterin een auto die vanuit een zijweg zonder op of om te kijken de weg op draaide (onoverzichtelijk punt, ik op voorrangsweg). Gelukkig ging ik niet al te hard en kon ik er omheen gaan, maar ik heb wel de auto midden op de weg even stil gezet, en even naar mevrouw toegelopen om haar er vriendelijk op te attenderen dat dat levensgevaarlijk is. Is dat eigen rechter spelen? Vast wel, maar dat doe ik liever dan iemand de weg af drukken of anderzijds lastig vallen. Ze was zelf ook geschrokken en pakte het ook goed op.
Mijn instructeur zei 9 jaar geleden al; als je zoveel mogelijk op fouten van anderen gaat anticiperen, is de kans erg groot dat je daarmee zelf gevaarlijke situaties creerd, zorg als eerst voor je eigen veiligheid en die van je passagiers, en dat vind ik nog steeds opgaan in het verkeer
is zeker een stadse die voor het eerst in zn leven een trekker ziet
Zucht, die kieper zal wel door wind omgevallen zijn zeker.
Dat is met het nieuwe rijbewijs opgelost lijkt mij?
Als ik ff met mezelf vergelijk... eerste keer met de trekker de stad in. Je hebt dan gewoon veel te weinig ervaring... Dat probleem is met het nieuwe rijbewijs grotendeels getackeld?
Als ik ff met mezelf vergelijk... eerste keer met de trekker de stad in. Je hebt dan gewoon veel te weinig ervaring... Dat probleem is met het nieuwe rijbewijs grotendeels getackeld?
In ieder geval is er dan wel echt in verkeer gelest en ook examen gedaan en niet van eigen erf tot de buurman rijden en weer terug en hoppa, geslaagd.
Dit ben ik zeker niet met je eens....
Je zult maar iemand tegenkomen waar een goede bekende inziet en het komt op een botsing aan....
zelf heb ik ook een zoon die het in de vingers had, toen ie er toen eindelijk mee op de weg mocht dacht ie ook dat het een race auto was, dat heb ik hem toen even goed uitgelegd in niet beschaafd Nederlands daarna ging het wel normaal,
Dat is
1: een gewetens kwestie
2: afhankelijk van de situatie
Dat het een lastige keuze blijft moge duidelijk zijn, maar als beiden zich aan de regels houden en netjes rijden lijkt me dit een zeer uitzonderlijke situatie. Sowieso als beide bestuurders goed anticiperen zal dit praktisch niet gebeuren, dus meestal is er al wat fout vooraf, en ik ga mezelf echt niet tegen een boom zetten om voor een ander die de fout maakt zonder problemen door te laten gaan
Voor beeldje van mijn ervaring,bij ons in het dorp rijden we met het grashakselen met 20 km/u volgens dorpsbewoners rijden we te hard, terwijl de auto's je je willen in halen op plekken waar het niet eens kan...
Maar specifiek in dit geval lijkt me wel dat die getuige gelijk heeft, ten eerste dondert zo'n kipper niet zomaar om en bovendien staat er ook dat de snelle trekker duidelijk uit liep op de langzamere trekker.
automobilisten zien dit vast als asociaal rijgedrag! maar ik ga met dergelijk spul de berm niet in als het niet hoeft. Die paar seconden die de auto daar door later ergens is kan nooit erg zijn.
Voor de rest sluit ik me wel aan wat hier geroepen wordt! dapper jagen op machines met een waarde van ver over de 100.000 euro en gewichten waarvoor vrachtwagen chauffeurs 1000den euro's kwijt zijn, nederland is hierin gewoon krom
Kan ik mij in vinden, maar ik rij al vanaf mijn 12de trekker, 1e half jaar toen ik mijn trekker certificaat had heb ik ook geen 50 gereden, daar moet je gewoon in groeien is mijn mening. Dus ze kunnen best 50 lopen, zolang je de benodigde vaardigheden maar hebt.
Wat ik hier in Nederland niet snap is dat iedereen met zo'n trekker rond mag rijden. Dus ook mensen uit de stad of het dorp, ze kunnen net zo makkelijk hun certificaat (als 16 jarige) halen als boeren zonen, maar ook dat iedereen met B-rijbewijs zo de trekker op kan stappen.
En wanneer je lange afstanden moet rijden is 50 kmh een genot, zeker als het grote wegen zijn.
Uhhhh, nee hoor. Zo'n ongeval is (alweer) koren op de molen van de 'wetgever' om dergelijke activiteiten (grondtransport) niet langer d.m.v. landbouwmateriaal toe te staan.
iets gaat er gebeuren dat we niet leuk vinden...........wat dan ook......
Ja die Deutz gaat zo hard, en is zo sterk, die kieper kon al dat geweld niet aan!
Dat 40 hard zat is zeggen mensen die jaloers zijn omdat hun trekker niet harder dan 40 wil
Heb je goed!
En dit heeft niets met azijnzeikers te maken....
Als je zoiets hebt mee gemaakt heb je echt weinig respect meer voor zulke voertuigen en iedereen is weggebruiker en heeft even vel recht op de weg, ben jij breder dan de weghelft en komt er een tegenligger aan gas eraf en aan de kant je mag immers maar 25 en ga je daar mee aan de kant gaat het wel goed/beter en anders ben jij de grote massa en gooi je het gas er nog maar meer af, zo denk ik er over, maar gelukkig hebben we hier ook wel een paar loonwerkers die wel normaal rijden en niets als van die ongeleide projectielen over de weg scheuren
Omdat je met de auto een dikke prent te pakken hebt, en het bij landbouwvoertuigen veelal gedoogd word, daarom????
Om de verkeershinder zoveel mogelijk te beperken zien ze het vaak Door de vingers ja.
Waar ik vooral een hekel aan heb zijn de toeristenfietsers, of wielrenners. Ze houden vaak totaal geen rekening met jouw en kijken je boos aan als je ze inhaalt terwijl ze zelf 3 breed fietsen en je dus even moet toeteren.... Ze hebben tegenwoordig weinig respect meer voor de boeren en het is allemaal ikke ikke ikke, dat is trouwens met automobilisten net zo.
Is het omgedraaid ook niet zo.....
Denk dat iedereen deze mentaliteit heeft, niemand heeft er nog geduld om even te wachten of wat dan ook....
Dus "geef zelf het goede voorbeeld".....
Ben al meerdere keren van de weg gedrukt(met de auto).... zegt dat wat over mij of over mensen die wat te compenseren hebben en dus in een grote bak rijden
Met de trekker rijd ik altijd met 1 wiel in de berm (als daar de mogelijkheid voor is) wanneer er een tegenligger aankomt, als ze vervolgens zelf te lui of wat dan ook zijn om zelf ook iets in de kant te gaan krijg je wel eens gevaarlijke situaties...
Hier hoef je t niet eens te proberen de berm in te gaan dan kun je t span rechtop zetten. Doen we liever voorkomen dat we hier in een topic terecht komen en de wijze azijn geleerde vanachter zn scherm zn oordeel weer klaar heeft. Zoek altijd een verbreding of wijkplaatsen op.
Gemiddeld(!) genomen zie ik toch echt meer proffesioneel verkeers gedrag bij bestuurders van grote machines dan bij automobilisten, wielrenners en anderen die geen weet hebben van grote machines.
Tuurlijk zitten er ook horken van truckers en machinisten op de weg, maar die kom ik toch echt minder tegen dan B rijbewijs houders die geen weet hebben wat ze aan het doen zijn
Dat is wat je ook wel mag verwachten van beroepschauffeurs. We vergeten nog wel eens dat er genoeg automobilisten zijn die nog maar een paar duizend km per jaar rijden en daar kan je nu eenmaal niet hetzelfde inzicht van verwachten als professionals.
Zeg ook niet voor niks, als daar de mogelijkheid voor is. Zijn hier ook genoeg wegen waar de automobilist even een stukje teruguit moet om hem in een dam te steken, alleen is her zo jammer dat 9/10 automobilisten 2 linkse handen heeft en dus 2-3 keer bijna in de sloot of berm beland.
En dat we moeten oppassen dat het niet zo'n topic word ben ik het mee eens.
Klopt, maar je ziet dat die groep (senioren?) vaak op het overdrevene af voorzichtig is. Juist degenen die mening koning op de weg te zijn zijn het gevaarlijkst, die kom je bij elk kilometrage tegen
En het maakt niet uit waarmee je rijdt, je moet constant blijven opletten en vooruit kijken....
Denk dat er niet veel veranderd, als je mag rijden met t rijbewijs heb je dus geoefent met een aanhanger. Ga dan eens met onze maaicombinatie de weg op, dan kan ik je verzekeren dat mijn broertje van 14 nog veiliger op de weg kan rijden. Maar jah er word hier alleen over leeftijd gezeurd, ook al kan het zijn dat iemand van 16-20 jaar meer ervaring heeft dan iemand van 30.
En waarom moet er toch telkens een discussie over dit onderwerp komen bij elk topic over een ongevalletje met een trekker.
Dat komt omdat die groep mensen zichzelf beter voelen dan elk ander van ons. Oftewel groep eerder een persoon het enige wat er bindt soort topics gebeurt is het uitlokken van zinloze discussies. Discussies die al honderden malen gevoerd zijn.
Als ik ergens hekel aan heb zijn het die beesten wel, en als ze die knol niet aankunnen omdat die nog jong is vliegen zo zo andermans grasland in
En omdat jij laat mee sleuren in deze zinloze discussie zoals je zelf al aan geeft....
Als je niets zinnigs te melden hebt hou dan je mond dicht, jij bent er ook gewoon om de zaak wat op te naaien hier...
En leer eens goed lezen wat er allemaal geschreven wordt dan kun je lezen dat er totaal wat anders gezegd word, en ja we weten dat lezen voor jou zeer moeilijk is....
Door de wind niet, maar als het een gestuurde kipper is en er zit een foutje in het stuur systeem. Dan wil jij niet weten wat voor gevolgen (geladen) in zo'n bocht als hier dat kan geven.
Tuurlijk, het gaat al 77 reacties alleen maar over ach die arme chauffeur.....
Zoveel pro reacties lees ik in dit topic anders niet, waar deze opmerking dan op slaat behalve de discussie weer te willen oprakelen is me totaal onduidelijk.
Nouja die zijn er zat
Dan hangen de takken verdomd laag, dan wordt het toch tijd om de weg beheerder in te schakelen voor een grote snoeibeurt...
Zij zijn namelijk de verantwoordelijk hier voor...
nieuwsuitberkelland.nl/2015/06/…
Trekker moest remmen voor een plots remmende auto, de aanhanger schaarde en de trekker raakte de boom. De chauffeur vloog door de voorruit en waar hij nog enkele seconden geleden zat zit nu de dissel van zijn henger...
Dat vond ik ook al vreemd ja
Dus na alle waarschijnlijkheid te hoog aan gekoppeld, en de remmen waarschijnlijk niet in orde!!!