Slipkoppeling afstellen

Hoi,

Onze kopeg is vorig jaar vastgelopen (stukje ijzer tussen de tandwielen :|), en slipkoppeling werkte niet. Dit had hier niet uitgemaakt, maar we hebben nu wel gezien datie niet werkt.

Hoe moet ik zo'n ding afstellen? Kan je dat uberhaupt zelf doen? Want mech bedrijven hebben daar een apart iets voor, maar alst kan doe ik het zelf!
Is dat fatsoenlijk mogelijk?

Tis zo'n koppeling:
deblaauw.nl/werkplaatsen.php/

Alvast bedankt!

Deel dit topic

Reacties

fendt-412
Je moet geloof ik die veertjes helemaal losdraaien. Zodat er geen druk op die platen zit. Dan moet je hem in de grond zetten totdat hij slipt. Daarna moet je die veertjes weer vaster draaien, ongeveer zo ver als dat je ze los hebt gedraaid, of iets minder ver.
Zo heeft KJ het ons iig verteld. Alleen platen zitten bij ons ook muurvast op elkaar 😛
RobinBos
Haha, ik zou niet wachten totdat hij slipt, dan kan je meteen je platen vervangen 😛
Hoe je deze af kan stellen weet ik zo ook niet, maar op die website geven ze wel een goeie tip volgens mij, gewoon met de momentsleutel.
sebas deutz150
Wist neit dat roteregg een slipkolling hadden ik dat gewoon dat ze breekbout beveiling hadden.
inter-Eric
Moet je losdraaien,de platen zuivermaken en trug zetten dan moetie weer goed zijn
het luchte van de slipkoppeling noemen ze dit.
volgens de fabrikant moet dit 1 keer per jaar
JDfanAlex
mypartspartner.nl/shop/action/…__

een testapparaat van walterscheid. zal wel prijzig zijn, maar dan weet je wel dat et goed zit
fendtjuh
Haha ja maar die kopen we dus niet 😛

@Inter-eric, maar hoe strak moeten de moeren dan weer? Zit ja met lange veren waarin een lange bout zit, en de moer draai je aan zodat de veren strakker gaan en de platen zegmaar strakker tegen elkaar aan zitten...

@Robert, dan dan BJ keer ff bellen 😉

@Robin, zijn ze dan meteen op?

@Sebas, tja, deze wel dus :lol:
RobinBos
Ik heb die van de grootpakpers een keer laten slippen, de rook kwam onder de kap vandaan, toen werd mij geadviseerd om ze te vervangen, maar ze kosten ook niet zoveel. de onze was uitgerust met een nokken systeem, die kon op twee spanningen. hiervoor moest ik alle boutjes aandraaien, en een ring met nokken er inleggen, vervolgens de boutjes weer los, zodat de nokken erin vallen, en dan zit hij op spanning.
HOOIJMAN
Onze opraapwagen had een nokkesysteem geloof ik??? ding was versleten paar x erdoor geknalt, nieuwe koste geloof ik 300 euries hebben we hem voor een paar tientjes op laten lassen en afdraaien en hij doet het prima
keeko
Voor je ze los draait even de draad lengte van de stelbouten exact opmeten zodat je de moeren weer op dezelfde plek kan afstellen bij montage. Veren ontspannen en even laten slippen is doorgaans voldoende om 'm weer goed te laten functioneren. Bij verbrande platen uiteraard deze vervangen.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
9
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
56