Illustratie van:

International 423 - Nationaliteit van de tractor

Beste IHC fans, ik heb eens een vraag hoe kun je zien of een IH423 en IH633 en IH645 duitse trekkers (van neuss!) of frans of engels zijn buiten de papieren in te kijken? en nog iets: de zogenaamde golden 5 milionen schlepper IH423 die ik in men bezit heb wat houd dit eigelijk allemaal in buiten de zoveelste te zijn?

(als jullie willen foto's kunnen volgen 😄 )

Deel dit topic

Reacties

Oldtimer-fan
De 423 is de 5 miljoenste IHC ooit gebouwd. That's it.

De 633 kan in Neuss zijn gebouwd en volgensmij ook in St. Disier (Fr). Dan moet er 633SA op de motorkap staan als hij fransoos is.
En de 645 is in frankrijk gebouwd volgensmij.
ErDee
Zet eens een foto van die 423 op TF?
Je kan gewoon kijken naar het typeplaatje dat op het koppelingshuis is bevestigd. Hier staat op waar de tractor geproduceerd is.
IH fan 1997
Alzo dus de 5 miljoenste IHC ooit gebouwd en ja de 633 is een 633 SA dus een franse IH en oké ik zal eens wat foto's op men profiel TF zetten ik ga hem namelijk toch opmaken deze zomer 😉
ErDee
@IH fan 1997 doe het dan wel zo origineel als mogelijk, er zijn er maar heel weinig van 😉 (die 423)
IH fan 1997
@Oldtimer-fan (maar hoe komt dan dat van de 23-24 serie elk type een golden schlepper heeft want er is ook bv een 523 en 323 en 624 die dat hebben)
IH fan 1997
De 633 SA van ne maat staat trouwens te koop 😉
IH fan 1997
@ErDee duitse 423 of zo'n golden schlepper ofzo
ErDee
@IH fan 1997 golden, als ie helemaal goud is, dan is ie verrekt zeldzaam denk ik, en kun je m als het even gaat beter origineel laten 😉 Met gouden zijpanelen aan de motorkap ipv witte zie je soms wel eentje. zelden maar toch. Een compleet gouden inter is denk ik heel erg zeldzaam en gezocht bij bepaalde liefhebbers. Ik zou er in ieder geval graag foto`s van zien 😉
IH fan 1997
Ja helemaal 'golden' de sticker en zijplaat onder de motorkap he maar dat ga ik ook proberen maar het zit zo de carrosserie is is wel aan opmaak toe (motorkap cabine, slijklap, velgen, liftonderdelen en de rest is opschuren en herspuiten) enzo en verder koppeling, rem en hier en daar wat bedrading en evetueel de zuigerveren maar dat is nog niet zeker van die zuigerveren zowat alles is nazien demonteren en renoveren 😉
IH fan 1997
Buiten de dynamo en andere kleine zaken is er nog nooit iets aan geweest en ik heb hem uit vertrouwen bij ne goeie maat gekocht 😉
ErDee
Aha dan heb je er dus eentje uit 1970 met gouden zijpanelen ipv witte.
IH fan 1997
Idd 1971
IH fan 1997
En daar ben ik tot nu toe zeer content van ondanks de 1023 uren 😉
Wimsumar
Beste IH Fan 1997:
Quote @IH fan 1997:
ondanks de 1023 uren

Heb je dat wel goed afgelezen? :?
1.023 uren (vele trekkers draaien dat per jaar) in ruim 40 jaar is zeer weinig. Bovendien is dan niet aannemelijk dat zuigerveren versleten zouden zijn.
weurding
@Wimsumar na 45 jaar kunnen ze bij die urenstand natuurlijk wel vast zitten wim 😉
Wimsumar
Beste Weurding:
Quote @weurding:
na 45 jaar ........ vast zitten

Dat is ook zo. Of de kabel kan ook knappen.

vastgereden.nl/mediabase/image/…
weurding
Haha. Daar moest je even voor zoeken ....
IH fan 1997
Ah nee sorry ik bedoel natuurlijk 10023 (tienduizenddrientwintig)

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 423 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
19
DEELNEMERS
6
WEERGAVES
4