Ford 4710 marktplaats

Zit dichtbij de dealer maar dit type heb ik nog nooit gezien, wie weet er meer over?

Lees meer »

weurding

Reacties

jammermaarhelaas
Hij lijkt in alles een 5610, moet voor de motor alleen even goed kijken, is op de foto zo niet direct te zien.

Het type komt me in elk geval niet bekend voor. Er was wel de 5110, een teruggeschroefde 5610, met 65 pk ipv 72.
weurding
@jammermaarhelaas dacht eerst misschien de stickers verkeerd geplakt, maar dat komt ook niet uit, de 7 komt alleen voor bij 7610/7710 4 cilinder en daar is deze te klein voor, google biedt ook weinig soelaas
martijn1998
Bij de 4 cilinders is de 7 een luxere versie van de 6, dus dan zou dit gewoon een luxere 4610 zijn.
weurding
@martijn1998 dit is toch een 4 cilinder?, en een 4610 had geen vloerpoken, de opvolger daarvan was de 30 serie
martijn1998
@weurding lijkt mij een 3 cilinder als ik zo naar de lengte kijk maar ik weet het niet zeker
David Bakker
Ik zou zeggen weurding : ga gewoon even kijken .
jammermaarhelaas
Ik zou zeggen, maar weet het niet zeker, dat er een 3 cilinder in zit, gezien de bouwlengte en het ontbreken van een steun voor de gaskabel die aan het inlaatspruitstuk zit bij een 4 cilinder. Ook de uitlaat is van de 3 cilinder. Ook zijn die wielen een slag smaller dan standaard op de 5610 (16.9R34) maar dat laatste hoeft niets te zeggen.
Dan zou het of een eigenbouw zijn, en later zelf een sticker gemaakt (7 van de 7610, 4 van de 4610) of het is een zeldzaam (proto?) type.

Misschien weet @RPCounty meer? Het is namelijk ook maar de vraag of een 3 en 4 cilinder dezelfde aanbout gaten hebben, al denk ik van wel.
martijn1998
@weurding als je kijkt naar de afstand tussen de brandstofpomp en de startmotor lijkt t wel heel erg op een 3 cilinder zoals in een 4610
weurding
@David Bakker is niet om de hoek, beetje goedkoop antwoord overigens
SJB533
Quote @martijn1998:
bij de 4 cilinders is de 7 een luxere versie van de 6,

Een 700/710 type is heel anders gebouwd. Dit is gewoon een driecilinder 610. Of hij origineel is, waag ik te betwijfelen.
jammermaarhelaas
Ja, 100% zeker een 3 cilinder gezien het uitlaatspruitstuk.

Dit zijn wel de mooie topics.... zulke dingen kom je niet elke dag tegen 😄

De aanduiding 4710, de 7 dus, zal te maken hebben met de luxe uitvoering van de 3 cilinder tegenover de 4610. De cabine met vlakke vloer, zijschakeling, DualPower, grote tankinhoud, grotere olieopbrengst, laag geluidsniveau in cabine (allicht lager dan 77dB).

De x7xx in de typeaanduiding van de 4 cilinders stond ook voor meer opties, die je deels niet op de uitvoering met een x6xx kon krijgen, zoals de grotere tankinhoud (de extra tank onder de verhoogde motorkap).

Mijn vermoeden is dat dit type snel is opgevolgd door de 5110.
d832
Geen orig. Gen3 gezien de cabinelampen en frame bij achterruit. 3cil. Motor en 4cil. Voorasdrager. Mooi gemaakt of origineel maar niet voor west europa. Google geeft 1 hit maar zonder cab.
weurding
@d832 die had ik ook gezien, maar typeplaatje ontbrak, verder geeft hij de kleinere 4710 aan bij google, knap staaltje eigenbouw waarschijnlijk deze trekker
David Bakker
@weurding je zegt zelf dat je dicht bij de dealer zit dus ?
newholland-
@d832 cabine lampen van Gen. 3 waren volgens mij zwart?
weurding
@David Bakker idd, hier zijn legio fordjes verkocht en ieder type dat hier heeft gelopen ken ik wel maar dit kent dus bijna niemand, en deze staat in friesland te koop, sorry, elkaar verkeerd begrepen
weurding
@Balky daarom juist, via google kwam die ook te voorschijn maar dat is een 3 cilinder 4610 in een normale uitvoering, een 3 cilinder met een supercab en vloerschakeling kent bijna niemand
jammermaarhelaas
Quote @weurding:
@Balky daarom juist, via google kwam die ook te voorschijn maar dat is een 3 cilinder 4610 in een normale uitvoering

Dat was mijn idee ook toen ik hem zag. Koppelingshuis en opstap aan treeplank links zijn gewoon als bij de 4610.

De 4710 op marktplaats heeft een voorasdrager, ondertrekhaak, kipperknobbel en trekstangen als bij de 5610, dus ik ga er vanuit dat de gehele versnellingsbak en achterbrug die van de 5xxx zijn.
weurding
@jammermaarhelaas verdere gegevens ontbreken ook bij konedata, nergens vindt je documentatie, bij deutz had je een 12006, geen exemplaar overgebleven waarschijnlijk maar het was er wel, of de 6907C, als dit type ford wel af fabriek geleverd is zal er ook meer over bekend moeten zijn
jordi 1455
Ik weet wel dat er een 4910LCG was, dat was een uitvoering voor de gazonnen, ook was er een 4810 in zuid amerika.
radium45
Op facebook is ook al een discussie gaande over dit ding.
SJB533
@radium45
Op meerdere locaties
walker1
Advertentie is van marktplaats af.
sassinga
@jammermaarhelaas in de onderdelen boeken is ook niks bekend over dit type. Is volgens mij gewoon een drie cylinder motor in een 5610.
Het dak klopt ook niet want het dashbord is zwart van kleur en daar horen zwarte daklampen bij
Loeideutz
@weurding Pas geleden stond er nog een Deutz 12006 te koop op marktplaats. Heel sporadisch zie je er nog wel eens eentje, maar de zijn ook niet lang gemaakt. Die 6907C ben ik in het wild nog nooit tegen gekomen. S dat model wel in Nederland geleverd geweest, of alleen maar in bepaalde landen, wat wel vaker gebeurt? DezeFord zou ook zomaar zo'n grijs import geval kunnen zijn.
weurding
@Loeideutz op bijna alle forum's heeft nog nooit iemand een 12006 in het echt gezien, zelfs op google vindt je er geen afbeeldingen van, alleen een folder 😉
jammermaarhelaas
@sassinga

Een zwarte dashboardkap en witte werklampen in de dakrand komt op de 5610 gen. 2 voor, hebben er hier zelf een gehad. Deze had een electronisch dashboard/digitale instrumenten.
De gen. 2 waren er voorheen met analoge instrumenten, deze hadden (ook, maar misschien niet altijd) een blauwe dashboard kap.

Nu is dit een gen. 3, het is of een van de eersten vanwege de witte werklampen, of misschien gewoon een later opgeplakte sticker.
jammermaarhelaas
@weurding

Juist omdat deze Ford er zo kloppend uitziet, geen rare houtje-touwtje constructies om alles passend te krijgen, kwam ik op de gedachte dat het misschien dan toch een origineel af fabriek geleverd exemplaar is. Later is er immers de 5110 verschenen, een 5610 met 65 ipv. 72 pk.
Maar het blijft een gedachte, en ben benieuwd of er misschien een keer een eensluidend antwoord op komt.
weurding
@jammermaarhelaas die 5110 liepen hier veel, nu nog 2 geloof ik, die kende ik ook wel, maar dit is zo onbekend, krijg ook op facebook geen reactie van ford mensen, raar hè
SJB533
@jammermaarhelaas
Wellicht, maar ik kan het fout hebben, is dit gewoon een prototype? Om te kijken of de viercilinder van de 5610 te vervangen is door een opgevoerde driecilinder?
jammermaarhelaas
@SJB533

Ik vermoed dat hij ergens tussen de 60 en 65 pk gehad zal hebben en niet de 72 van de 5610. Juist om een tussentype te maken tussen de eenvoudigere 4610 en de zwaardere 5610 (je komt van de lichtere serie qua frame, vooras, aandrijving, achterbrug met bijbehorend draagvermogen en hefkracht/hydraulische prestaties, in de zware serie).

Omdat we thuis zelf ook interesse hadden in een Ford in die vermogensklasse heeft de dealer wel eens laten blijken dat Ford bezig was uit te zoeken wat ze daar nu het beste in konden aanbieden, waar de klanten behoefte aan hadden. Het is dus klaarblijkelijk in die tijd uiteindelijk de 5110 geworden.

Een beetje zoals je destijds de 3055 kreeg tussen de 3000 en 4000, en later de 4100 tussen de 3600 en 4600. De lichte vooras en zwaardere achteras met natte remmen, hydrostatisch bediende onafhankelijke pto koppeling en meer hefvermogen.

In de eerste generatie 10 serie zijn ze op een gegeven moment helemaal van de trommelrem afgestapt toen de 2610 en 3610 vervangen werden door de 2910 en 3910.
weurding
@SJB533 ook al was het een protoype, dan nog zou er meer info over bekend moeten zijn, en prototype's komen zelden op de markt
trekkergeknl
De 4710 is wel origineel want op het type plaatje in de cabine staat dat het een ford 4710 is er zijn ongeveer 28 van gebouwd
jasper01
@trekkergeknl was ook geen nlse trekker werden voor de alpenlanden gemaakt met turbo volgens mij om in de eilere lucht toch hun vermogen te halen
dennisbouter
@weurding de 7 komt ook voor bij de 6710 😉
weurding
@dennisbouter en de 7710 ook
Perfect
@weurding new Holland met dit type bestaat wel maar dat had je misschien al gezien?
Heb verschillende lijsten met type's maar deze staat nergens bij.
Zal wel iemand zijn die zelf een sticker heeft gemaakt.
Wel jammer dat marktplaats hem niet meer laat zien
dennisbouter
@weurding ik heb hier liggen the ford tractor story part two en daar staat een 57/67/7710 maar absoluut geen 4710 ook op tractordata.com 0 resultaat ik sluit me aan bij @Perfect hele mooie zelfgemaakte stikkers
weurding
@dennisbouter driecilinder met zijschakeling en vlakke vloer.? Zal nog even een foto plaatsen. Was echt apart
RPCounty
@trekkergeknl plaats eens ff een foto van dat typeplaatje. Ik ben benieuwd.
weurding
@RPCounty is er wel een 5710 geweest trouwens? mijn buurman had ooit een 5700, maar daar heb ik nooit geen opvolger van gezien
RPCounty
@weurding nee. Ook die bestaat niet. Hahaha
dennisbouter
@RPCounty die word wel genoemd in mijn ford boek,
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!