Illustratie van:

Massey Ferguson 65 - Trompetten verwijderen en remmen nakijken

Hallo, ik heb sinds kort een mf65, deze moet opgemaakt worden. De voornaamste stukken heb ik al. Voor dat hij naar de keuring mag moet ik eerst de trompetten verwijderen en de remmen nakijken. Zijn er mensen die dat al ooit gedaan hebben en waarop moet je juist letten. Foto's zouden handig zijn?
Bedankt voor iedere reactie

Deel dit topic

Reacties

dookie
Ik heb het nog nooit gedaan bij de mijne.. gewoon voorzichtig aan beginnen mischien ? ik denk dat er niet zo veel mis kan..
Emiel
Heb eens van een oude renault de remmen afgesteld. dat was toen met een schroef die op de remtrommel zat, die moesten we verdraaien. hoe weet ik niet meer. Gewoon beetje draaien en dan proberen hoe gaat
lanzkundendienst
Trompetten eraf draaien (tegen de achterbrug) en je bent meteen bij de remschijven.
dexta59
Heeft een mf 65 de remmmen in de trompetten zitten ? ik dacht dat het net als bij een 35 er een remtrommel in het wiel zat
MaartenMandemaker
Nee een 65 heeft heeft standaard remschijven in de achterbrug. een duitste uitvoering heeft daarnaast ook trommelremmen in het wiel.
EdwinEenink
Ik heb een duitse mf 65 dus met remtrommel aan het wiel en remschijven in de achterbrug. Ik heb de remvoering van de remschijven vervangen. Deze nieuwe voering heb ik op de oude remschijven geklonken. Je hoeft alleen maar de trompetten eraf te halen en dan zit er een plaat vas aan de trompet en die zit vast met 1 of 2 inbus boutjes, die draai je los en dan kun je de remmen er zo uit pakken. De remschijven zit met veertjes bij elkaar die haal je los dan zie je 3 balletjes die smeer je helemaal in met vet. Dan klink je er nieuwe voering op en het werkt weer als nieuw
EdwinEenink

Hier nog een leuk filmpje over de 65
EdwinEenink
tractorfan.nl/picture/330171/

hier een foto hoe het in elkaar zit ik hoop dat je er wat aan hebt. Meer foto's heb ik niet.

Zet eens een paar foto's van je 65 op tf
batenbjorn
Bedankt voor al jullie reacties. Dan ga ik deze week eerst de achterbrug eens afspuiten de olie uit van de einvertraging halen. De olie even van de versnellingsbak halen en even sleutelen. Aan de eindvertraging vind ik veel aangekoekt zand terug, dat zou er kunnen op wijzen dat de bourage lekt dit moet ik nog even uitzoeken. Even nog een vraagje kan de oude olie er opnieuw op als hij proper is en geen sporen van water bevat. Indien dat niet het geval is welke olie gebruik ik dan voor de eindvertraging en versnellingsbak. Ik dacht dat de olie voor de hefbrug recht afkomstig is van de versnellingsbak klopt dat?
Wout
Ik heb vorig zomer de trompetten van de 65'er ook los gehad, door te lang stil staan zijn de remschijfen vast gaan zitten. Kijk wel uit dat je aan de linkerkant het kroon-en-pignon systeem zit en deze als je de trompet eraf haalt mee eruit komt. Verder is het niet zoveel werk.

Verder heb ik geen ervaring met trommelremmen..
Steyr thomas
Zou ik niet doen, gewoon nieuwe olie er op gieten, veel beter!
EdwinEenink
Ik zou er wel nieuwe olie op doen gaat toch maar 30 liter in. Welke olie wij er altijd in doe weet ik zo even niet. De achterbrug en eindvertraging kan wel de zelfde olie in.
Wout
Denk er wel aan dat de achterbrug olie ook olie is voor de hydroliek !
casekoen
Ik weet niet hoe het met mf zit maar als je op een case of inter dot remolie opgiet dat de dichtingen van de rempomp stuk gaan
dus oplette met welke olie je nadien gebruikt

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Massey Ferguson 65 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
10
WEERGAVES
26