Illustratie van:

Mc-Cormick D 219 - Ontluchten brandstofpomp

Beste mensen, heeft ervan jullie een idee hoe ik mijn brandstofleiding zou kunnen ontluchten van mijn Mc cormick D219? Ik heb al alles geprobeerd, de koppelingen aan de injectoren gelost, niks helpt en hij blijft geen brandstof krijgen, er staat GEEN pompje op om te kunnen ontluchten.De brandstofleidingen zijn gedelmonteerd geweest om te vernieuwen met dit probleem tot gevolg. Alvast bedankt, Johan

Deel dit topic

Reacties

dexta59
Heb je het zeefje in de opvoerpomp al schoongemaakt en het filter vervangen
tractorliefhebber
Er staat toch duidelijk dat hij geen pompje heeft.
dexta59
Nee maar die zit er bij een d217 wel tussen dus dan zit die vast hier ook tussen
tractorliefhebber
Maar als die er wel zit is zijn probleem ook meteen opgelost. Al twijfel ik ook of er echt wel een op zit.
dexta59
Het kan zijn dat hij er niet opzit
IHC-power
Wij ontluchten onze 2 cilinders als volgt:
- beginnen bij mazoutbak, dan eerst:
- eventuele filter vol mazout laten lopen,
- dan leidingen aan de 2 brandstofpompjes aan de zijkant van de motor losdraaien, tot daar mazout uitkomt,
- dan koppeling aan de verstuivers losdraaien en de motor laten ronddraaien tot daar mazout uitkomt. Indien daar mazout uitkomt, koppelingen vastdraaien, gloeien en bollen maar. 😄
(eventueel, moest er hier of daar geen mazout uitkomen met losse leidingen, een beetje druk op de mazoutbak zetten met een compressor)

grts,
caseih212
Wat IHC-power zegt klopt helemaal. Maar je moet wel druk op het brandstofsysteem hebben staan, daarom moet je de dieseltank GEHEEL vullen > zodat de diesel naar de pompjes 'gestuwd' word.
Teakew
Even je reduceer op 1 bar, en dan een blaaspistool met een doek erom gewikkeld, in de opening van de tank.
denk vooral om de druk in de tank, zeker niet boven 1 bar laten komen.

Dan door iemand even de leidingen laten lossen, en het ontluchten gaat prima.
Als je dan ook na het ontluchten van de pomp, er tijdens het starten nog even een beetje druk op laat staan, zodat de brandstof pomp zelf ook diesel in de plunjers heeft, is het ergste leed geleden.
Je hoeft dan nog hooguit even te starten en de leidingen van de verstuivers even licht lossen zodat ze druppelen.
Komen daar ook geen luchtbellen meer uit, tijdens het starten vastdraaien.
succes
deutzie45
Heel erg bedankt voor deze wijze raad allemaal, ik ga morgen meteen proberen van er een beetje druk op te zetten (tank )
casekoen
Banjo bouten onderaan brandstoftank gecontroleerd
durven nogal eens verstoppe
moja als je leidingen los hebt gehad ga je dit gezien hebbe
overal nieuwe koper ringen tussen steken mss trekt ie lucht
caseih212
Druk op de tank zetten m.b.v. een compressor is echt niet nodig. dit geeft alleen maar extra werk. Heb zelf alle 2 cilinder types van de D-serie. Je hoeft alleen de beide banjobouten aan de brandstofpompjes los te draaien > tank vullen (zolang het niveau maar BOVEN de brandstofpompjes zit, maar liefst tank geheel vol) > diesel uit leidingen laten lopen tot er geen diesel met luchtbellen meer uitkomt > banjobouten aandraaien en klaar! Ook de verstuiverleiding moet je niet loshalen, de motor zal na een paar keer ronddraaien en voldoende lang gloeien dan zó aanslaan. Het gaat er alleen om dat de leiding van de brandstoftank NAAR de brandstofpompen geheel vol zit met diesel en ZONDER lucht. De pompjes zullen meteen beginnen te pompen met hoge druk nu, waardoor er ook met een paar seconden diesel al bij de verstuivers is.
Zo ik het hier beschrijf staat het ook in het originele handboek.

Mvg

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Mc-Cormick D 219 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
11
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
9