Heeft iemand hier ervaring met een Taarup opraapwagen die omgebouwd is om aangesloten te worden op de load sensing op de trekker.
Deze ombouw word gedaan doormiddel van een externe elektrische klep naast de persaansluiting op het ventielenblok van de opraapwagen.
Op een of andere manier krijg ik geen ls signaal meer van de wagen waardoor de pomp op de trekker niet meer aangestuurd word.
Iemand hier ervaring mee?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Taarup 465 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Het lijkt net of de olie geen druk kan opbouwen en zo dus geen genoeg druk heeft om de pomp aan te sturen, maar waarom gebeurd dat?
Het vreemde is gewoon dat een gewoon prima gewerkt heeft afgelopen jaren en dat het zo ineens is gekomen.
Misschien de snelkoppeling(en) van de snuffelleiding versleten?
Vaak worden daar kleinere koppelingen voor gebruikt en als de leiding een beetje klappert zijn die zomaar zover uitgelubberd dat het signaal niet wordt doorgegeven aan de trekker/pomp.
Heb het meegemaakt dat ze met een week al niet meer werkten, daarna een smoring geplaatst in de snuffelleiding en overal nieuwe en dikkere kopppelingen.
Vaak is LS geen succes omdat het systeem zich beperkt tot druk en niet tot hoeveelheid olie......
en heb je bedieningskast wel op JD staan?
tractorfan.nl/picture/929975/
Hierbij de foto van het ventielenblok van de taarup.
Op de foto zie je het losse elektrische ventiel met dunne slang die voor de ls aansturing zorgt. Komt je zoiets bekend voor?
De klant zegt dat dit zo later is opgebouwd. Er zit ook een extra doosje op met 2 wisselrelais. Als het systeem niet bediend word dan word de schuif van de bodemketting 1 kant bediend, waardoor de pers geen doorgang meer krijgt. De magneetklep aan de zij kant word dan niet bediend waardoor er ook daar geen doorstroming is. Ga je de bodemketting bedienen, dan word de andere kant van de klep van de bodemketting aangestuurd als ook de magneetklep aan de zei kant. Dit heeft jaren zo gewerkt, alleen nu krijg ik geen goed ls signaal meer. Ik kan evt morgen ook nog foto maken van het hydraulische schema van de wagen. Maar wellicht heb je die al eens gezien
Wat bleek nou, het mannetje wat in de persaansluiting ging was niet goed. Er was niks aan de nippel te zien, maar ik had er een meter tussen gedaan met een aansluiting en toen werkte alles weer naar behoren. Nieuw mannetje eraan geschroefd en probleem opgelost.
Iedereen toch bedankt voor het meedenken.
Ah kijk zoals ik al aangaf. Mooi dat het is opgelost.
Zou het niet kunnen dat zuigerafdichting van een of beide cilinders van de achterklep lek is. Of wat ook wel eens kan dat de zuiger losgelopen is van de plunjer.
Gr Floris
Dat schokken komt Door de klep van de kipper zelf. Onze hm klapkarre doen precies hetzelfde