Hoi
Een kennis van mij heeft een Ford 3000 waar je de Hydrauliek nog moet schakelen met die zwarte knop en dan de hefhandel gebruiken. Dit is dus lastig omdat je dan niet de hef en hulphydrauliek tegelijk kan gebruiken. Ook regelt hij slecht.
Waar zou ik een origineel dubbelwerkend ventiel kunnen vinden voor deze trekker?
Dus dat blok met die zwarte trekknop eraf en dan een origineel ventiel terug monteren.
Gr Kees
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 3000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ik denk dat dit hetgeen is dat je zoekt ????
kramp.com/shop-nl/nl/…
granit-parts.nl/product/85219033/… ford&id=11155333
Of via een tractordealer die Ford heeft/had of @RPCounty zijn nog wel eens gebruikte originele ventielblokken te koop.
De oliestroom die naar het hefventiel loopt, loopt via dit ventielenblok. Wanneer je dus een ventiel op dit blok bediend, krijgt de hef even geen olie. In praktijk zul je denk ik meestal eerst de hydrauliek en dan de hef, of andersom gebruiken waardoor je dit niet opmerkt. Het ventiel is gewoon zonder dat je eerst iets moet uittrekken of verzetten, ten allen tijde te bedienen.
Heb hem gewoon bij LMB gehaald die hadden nog een 2de hands liggen voor niet te veel geld (100 euro)
kan wel de hef en hydrauliek te gelijk gebruiken.
Lees hier weleens verschillende meningen. Is dit blok ook werkelijk dubbelwerkend?
histoparts.com/nl/webshop/…
Je kunt het mischien zien als een gok. Een echte kost wel veel meer, maar als je geluk hebt heb je hier ook een goed werkend alternatief. Heb je pech, ben je hooguit het aankoopbedrag kwijt en enige moeite en tijd.
Belangrijk is sowieso dat alle O-Ringen waarmee de kanalen in het blok op die in de hefdeksel sluiten, nog goed zijn. Zitten ze niet bij het ventiel en zijn de ouden niet meer goed, dan gewoon even langsgaan bij lokale LMB met de oude ringen voor nieuwe. Zorg dat je ze goed op de plek hebt zitten (eventueel plakken met wat vaseline of vet tussen de rand van de zitting en de O-ring) bij montage.
Uiteraard zal ik hem dan ook monteren met nieuwe o-ringen.
Ik laat wel weten hoe het af loopt.