Illustratie van:

Ford 3000 - Dubbelwerkend ventiel

Hoi

Een kennis van mij heeft een Ford 3000 waar je de Hydrauliek nog moet schakelen met die zwarte knop en dan de hefhandel gebruiken. Dit is dus lastig omdat je dan niet de hef en hulphydrauliek tegelijk kan gebruiken. Ook regelt hij slecht.
Waar zou ik een origineel dubbelwerkend ventiel kunnen vinden voor deze trekker?
Dus dat blok met die zwarte trekknop eraf en dan een origineel ventiel terug monteren.

Gr Kees

Deel dit topic

Reacties

koenclaas
Als je een ventielblok hebt kan dat nog steeds niet. Had ook zo'n blokje op mijn 3000.
Kees2030
Het hoeft ook niet perse tegelijk. Maar nu is het elke keer omschakelen. Vreselijk irritant. Zeker met het werken met een hefmast.
Laurens_Ford
histoparts.com/nl/webshop/…

Ik denk dat dit hetgeen is dat je zoekt ????
jammermaarhelaas
Er zijn er ook professioneel, bijvoorbeeld van TILL, te koop via Kramp of Granit, hiervoor ben je al snel €500,- of €600,- kwijt. Ze zijn uit te breiden met extra ventielen.

kramp.com/shop-nl/nl/…

granit-parts.nl/product/85219033/… ford&id=11155333

Of via een tractordealer die Ford heeft/had of @RPCounty zijn nog wel eens gebruikte originele ventielblokken te koop.

De oliestroom die naar het hefventiel loopt, loopt via dit ventielenblok. Wanneer je dus een ventiel op dit blok bediend, krijgt de hef even geen olie. In praktijk zul je denk ik meestal eerst de hydrauliek en dan de hef, of andersom gebruiken waardoor je dit niet opmerkt. Het ventiel is gewoon zonder dat je eerst iets moet uittrekken of verzetten, ten allen tijde te bedienen.
fordje3600
Heb op mijn 3600 ook het origineel blokje vervangen voor een dubbelwerkend ventielblokje werkt perfect.
Heb hem gewoon bij LMB gehaald die hadden nog een 2de hands liggen voor niet te veel geld (100 euro)
kan wel de hef en hydrauliek te gelijk gebruiken.
Kees2030
Zijn die spullen van Histo Parts een beetje OK?
Lees hier weleens verschillende meningen. Is dit blok ook werkelijk dubbelwerkend?
histoparts.com/nl/webshop/…
fordje3600
Hallo Kees2030 ja dit is een dubbelwerkend ventiel, en is tevens een enkelwerkend ventiel van te maken.
jammermaarhelaas
Quote @Kees2030:
Zijn die spullen van Histo Parts een beetje OK?

Je kunt het mischien zien als een gok. Een echte kost wel veel meer, maar als je geluk hebt heb je hier ook een goed werkend alternatief. Heb je pech, ben je hooguit het aankoopbedrag kwijt en enige moeite en tijd.

Belangrijk is sowieso dat alle O-Ringen waarmee de kanalen in het blok op die in de hefdeksel sluiten, nog goed zijn. Zitten ze niet bij het ventiel en zijn de ouden niet meer goed, dan gewoon even langsgaan bij lokale LMB met de oude ringen voor nieuwe. Zorg dat je ze goed op de plek hebt zitten (eventueel plakken met wat vaseline of vet tussen de rand van de zitting en de O-ring) bij montage.
supergerben
Ik heb op mijn 4000 ook zo'n ventielblok van histoparts en bij werkt ie prima
Kees2030
Bedanjt voor alle info.
Uiteraard zal ik hem dan ook monteren met nieuwe o-ringen.
RPCounty
We gaan t beleven. ik ben benieuwd hoe dit gaat uitpakken
rene roadless
@RPCounty kwaliteitje
Frederick
Vooral zo een blok voor 159 euro bij histoparts kopen, dat zal dan meteen het laatste worden wat je daar gekocht zal hebben 😃
supergerben
@Frederick ik heb hem er ook op zitten was er ook bang voor dat het niks zou zijn maar werk er nu al een heel tijdje mee maar valt me 100% mee
Kees2030
Ach. Het duurt nog wel even voordat dat gaat gebeuren.
Ik laat wel weten hoe het af loopt.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 3000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
27