International 423 - cilinderkoppakking vervangen

Wie kan mij zeggen hoe ik het beste een koppakking kan vervangen en waar ik op moet letten?
riverside

Reacties

pekelderboer
Pffff. je wordt soms wel moe van de vragen die ze stellen hor. ik weet wel dat domme vragen niet bestaan maar als of wij effe helemaal uit kunnen gaan leggen welke moer je wel en niet los draaien mot. . .
Zorgen dat je de ruimte hebt om de kop der af te pakken.. ding weegt wel 😉 verder zou ik de kleppen ook gelijk bij langs gaan, opschuren of slijpen laten en dan de kleppen natuurlijk stellen. Dan is het misschien ook verstandig om gelijk een nieuwe kleppendekselpakking er tussen te doen.
staaf
Als je t vast draait weer op t goeie moment, van binnenuit beginnen en dan over en weer. en in etappes op moment draaien. beetje smurrie tussen de koppaking is ook altijd wel handig, weet je zeker dat ie niet lekt.
Waarom moet de pakking eigenlijk vervangen worden als ik vragen mag ?
IHCparts
Tip: Zorg voor dat je gaat sleutelen dat je een werkplaatshandboek en eventueel een onderdelenboek van de tractor hebt.

Zonder zou ik geen tractor uit elkaar halen...
NewHollanddriver
Als je de momenten maar weet dan is het een eitje
riverside
Doordat de radiateur kapot was gegaan en daardoor heeft de trekker de koppakking verbrand
Case-maxxum
Alles ruim maken kop er af pakken kijken of er een erge stootrand zit van de zuigers als het budget er voor is kop Revisie dan doen ze de klep veertjes enzo vernieuwen
mischien ook nieuwe kopbouten kan na laten kijken of ze nog op de juiste lengte zijn mischien is het handig ook de verstuivers weg te brengen die willen nog wel eens blauw worden als de motor zo warm is geweest (was bij ons wel het geval)En de pakking van het onderblok er af krabben onderblok licht opschuuren met fijn schuurpapier
en als je hem weer in elkaar zet kleppen stellen en alles NETJES schoon maken

En alles netjes op volgorde leggen hoe je het los hebt gehaald
dan is het ook weer makkelijk in elkaar te zetten

je kan een goede monteur herkenen aan zijn netheid !!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Case-maxxum
Eff de dealer opbellen om te weten hoe strak je de kopbouwten moet vast zetten doe dat met een goede momentsleutel niet zn vlutding

vraag ook gelijk wat de klepspeling moet zijn bij koude ofwarme motor
mark_geffen
Hoe belangrijk is het moment voor de kleppendeksels? Wij hebben de kleppendeksels van de fendt 104 eraf gehaald, en gewoon locht vastgedraaid...
takeuchipower
Kleppendeksel maakt niet veel uit dat hoeft niet met een momentsleutel maar de cilinder kop moet je wel met moment sleutel aandraaien
mark_geffen
Oke, dan is het goed. Cilinderkop hebbe we nie los gehad 😉
Valtra-Fordpower
En als de kop eraf is, altijd laten vlakken!
Kost € 80,- en bespaart achteraf een hoop ergenis! 😄
IHCparts
Ga even naa www.ihcparts.nl en download het werkplaatshandboek voor jou 423 motor:

Motortype D-155/D-179/D-206/D-239/D-310 Werkstatthandbuch Dieselmotor
Waarom de kop altijd laten vlakken? Wat is dat voor onzin als een kop vlak is ga je hem toch niet nog eens laten vlakken? Schoon maken en met een rei opmeten of hij krom is.
hewi hendriks
Breng hem maar maak alles netjes in orde en met garantie
Tom VB
@tractorliefhebber : RIJ. 😃 of toch rei ??
JD92
Toen ik de kop van mijn JD 1120 er af heb gehad. (Eerste keer) heb ik gewoon wat van die oudere personen die al lang bij een dealer werken gevraagd. Voor hun zijn deze trekkers gesneden koek. En vaak hebben ze ook handige tips waar je op moet letten.
Bijvoorbeeld dat je de JD kop niet zo op tafel moet leggen omdat anders de verstuivers dicht gaan zitten.

Zorg ook dat je het juiste gereedschap hebt en weet wat je doet. Kopbouten komen erg precies. Ik heb ze met een Snap-on techwrench aangedraaid. Duur spul maar werkt perfect. Dit is een digitale moment sleutel die een piepje geeft wanneer je het bepaalde moment hebt bereikt en geeft het preciese moment aan.

Wat al eerder genoemd is: bekijk je kleppen ook even. Ik weet niet wat precies de bedoeling van de revisie is, maar als je toch bezig bent. De meeste mechanisatiebedrijven hebben wel klepslijpapparaat. Het kost niet veel maar je merkt wel degelijk verschil. Wees ook precies met het klep stellen. Heb je dit nog nooit gedaan vraag dan mensen met ervaring om tips!

Over het vlakken van de kop. Ik heb het toendertijd niet gedaan. Mijn kop moest er namelijk af omdat de trekker de sloot even van dicht had bekeken. Jou trekker is warm geworden en toen is de koppakking er uit geblazen. Als ik zou was zou ik de kop maar even laten vlakken. Een nieuwe koppakking kost zo €50,- als je de kop niet vlakt heb je grote kans dat je de koppakking er nog eens uit blaast.

Nu ben ik wel weer uitgepraat. Ik wens je succes, en raad je het werkplaatshandboek ook aan.
vanLentino
Ik ben het met 'tractorliefhebber' eens, eerst goed schoonmaken en met een rei controleren of hij nog recht is.

@ Tom VB; Ga je huiswerk maken
Tom VB
Ben al weg 😉
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 423 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!