International 423 - cilinderkoppakking vervangen
Wie kan mij zeggen hoe ik het beste een koppakking kan vervangen en waar ik op moet letten?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 423 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Zonder zou ik geen tractor uit elkaar halen...
mischien ook nieuwe kopbouten kan na laten kijken of ze nog op de juiste lengte zijn mischien is het handig ook de verstuivers weg te brengen die willen nog wel eens blauw worden als de motor zo warm is geweest (was bij ons wel het geval)En de pakking van het onderblok er af krabben onderblok licht opschuuren met fijn schuurpapier
en als je hem weer in elkaar zet kleppen stellen en alles NETJES schoon maken
En alles netjes op volgorde leggen hoe je het los hebt gehaald
dan is het ook weer makkelijk in elkaar te zetten
je kan een goede monteur herkenen aan zijn netheid !!
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
vraag ook gelijk wat de klepspeling moet zijn bij koude ofwarme motor
Kost € 80,- en bespaart achteraf een hoop ergenis!
Motortype D-155/D-179/D-206/D-239/D-310 Werkstatthandbuch Dieselmotor
Bijvoorbeeld dat je de JD kop niet zo op tafel moet leggen omdat anders de verstuivers dicht gaan zitten.
Zorg ook dat je het juiste gereedschap hebt en weet wat je doet. Kopbouten komen erg precies. Ik heb ze met een Snap-on techwrench aangedraaid. Duur spul maar werkt perfect. Dit is een digitale moment sleutel die een piepje geeft wanneer je het bepaalde moment hebt bereikt en geeft het preciese moment aan.
Wat al eerder genoemd is: bekijk je kleppen ook even. Ik weet niet wat precies de bedoeling van de revisie is, maar als je toch bezig bent. De meeste mechanisatiebedrijven hebben wel klepslijpapparaat. Het kost niet veel maar je merkt wel degelijk verschil. Wees ook precies met het klep stellen. Heb je dit nog nooit gedaan vraag dan mensen met ervaring om tips!
Over het vlakken van de kop. Ik heb het toendertijd niet gedaan. Mijn kop moest er namelijk af omdat de trekker de sloot even van dicht had bekeken. Jou trekker is warm geworden en toen is de koppakking er uit geblazen. Als ik zou was zou ik de kop maar even laten vlakken. Een nieuwe koppakking kost zo €50,- als je de kop niet vlakt heb je grote kans dat je de koppakking er nog eens uit blaast.
Nu ben ik wel weer uitgepraat. Ik wens je succes, en raad je het werkplaatshandboek ook aan.
@ Tom VB; Ga je huiswerk maken