Waar zijn de echte 844

Ik heb effe een vraagje.
Wij hebben sinds kort een international 844 uit 1974
nu kijk ik op internet en zie alleen 844 s en sa.
waar zij de echte 844 gebleven?

Deel dit topic

Reacties

mf 6150
Die zijn er niet zo veel in vergelijking met een 844s.
844: 5669 stuks
844s: 20158 stuks.
maarten IHC 624
S staat volgens mij voor de gesyngroniseerde versnellings bak. en a betekent alrad of 4 wd. de 844 heeft in mccormick kleuren nog tot 1983 met xl cabine gelopen. en is toen 845 xl geworden.
IHC-power
's' staat gewoon voor de andere, iets sterkere motor. 😄
mf 6150
@maarten IHC 624
a betekend idd alrad maar staat meestal niet op de stikker. De 844 is tot 1985 in rood creme kleur gemaakt (laatste paar jaar met xl cabine) de 845(xl) was de franse versie van de 844(xl)
mf 6150
844: d246 motor (korte slag)
844s: d268 motor (lange slag)
hulk duckstad
En wat is de een 844 SB dan die zag ik vant weekend ook nog rijden
@hulk duckstad Een franse 844s
echte844
Ik weet hoeveel dat er van elk gebouwd zijn en wat het verschil is ( 1 cm slaglengte).
Maar het punt is van de 844s zijn er 4 keer zoveel gemaakt maar staan er 30 keer zoveel tekoop of zo op internet.
Heb dit jaar op het HMT festifal gekeken maar alles wat daar stond had serienummer 260 en dat is een s terwijl een 844 serienummer 250 heeft.
Zijn deze tractoren al allemaal naar de sloop of gewoon zo goed dat niemand ze weg doet?
Stier69
@hulk duckstad En die gaat maar 25 km/h.
echte844
De onzed staat op 520-70/34 en loopt volgens de tom tom 36 km per uur
1056xlacase
@mf 6150 D246 is geen korte slag
Wimsumar
Beste Echte844:
Quote:
Maar het punt is van de 844s zijn er 4 keer zoveel gemaakt

Ik denk dat het type I.H.-844 (zonder S) destijds nieuw niet in Nederland geïmporteerd werd (Of slechts 1 jaar, 1974, totdat het type 844S uitkwam).
De 'slechts' 75 p.k. 844 vormde een ongunstig gat tussen de I.H.-744 van 70 p.k. en de I.H.-946 van 90 p.k..
ErDee
844 75pk 844-S 80pk. Allebei in dezelfde uitvoeringen te krijgen, zoals de hele 44-serie. Met 25 of 30(s) km/u versnellingsbak, met of zonder 4wd etc etc.
De echte 844 zijn er denk ik vooral meer in duitsland.
inter-Eric
Een 844 was kaal wel goedkoper dan een 844-s, een 844-s had standaard stuurbekrachteging , een 844 had dit niet standaard! ook zijn er 844 met droge remmen, een 844-s had standaard natte!

844 ers zijn er toch wel, vdweek nog een op de stoep gehad
monteurtje
@1056xlacase

De D246 motoren hebben "medium" slag boring van 100 en een slag van 128,5 de D239 motoren hebben dezelfde slag alleen een boring van 98,4 de D268 motoren (844s) hebben een slag van 139,7 en een boring van 100. Deze laatste zijn de sterkste 4cilinder motoren onder de inters ????
jordi 1455
Quote @mf 6150:
Heb dit jaar op het HMT festifal gekeken maar alles wat daar stond had serienummer 260 en dat is een s terwijl een 844 serienummer 250 heeft.
Zijn deze tractoren al allemaal n

de 845XL werd ook in Engeland gebouwd.
1056xlacase
@monteurtje klopt haha heb zelf ook 2 844s gehad beresterk! maar als je de afmetingen bekijkt is het gewoon lange slag de 246 maar zoals jij zegt (medium) zijn de dat slagverhoudingen zoals men normaal gebruikt

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
17
DEELNEMERS
13
WEERGAVES
4