Illustratie van:

John Deere 6810 - opschroeven 6810?

Opschroeven van 6810 ?
hoeveel pk kan je er uit halen?

Deel dit topic

Reacties

StevenBomers
Onze staat nu maximaal en geeft 176pk
dairyg
Hoe schroef je hem aan de pomp bij dan ?
Volgens mij moet dat met de laptop! Want die hebben een electonische pomp! Heb ook wel eens gehoord als je een moederbord van 6400 in een 6910 stop gaat hij ook harder en meer vermogen! Kan meschien ok wel bij een 6810?
StevenBomers
@johndeere6910forever heeft geen elektrische pomp standaard! Kan gwn aan de pomp opgeschroefd worden
StevenBomers
@dairyg het boutje dat schuin tegen de pomp aan zit moet je dan hebben maar als je er zelf geen verstand van hebt moet je er vanaf blijven raad ik je aan
dairyg
@StevenBomers er zitten 3 schroefjes aan de pomp met een zegel, een ervan zit voor het toerental te regelen aan de 'gasstang' zogegezegd die is het dan niet. Welke van de 2 andere zijn het dan wel ? het is toch met sleutel 13 eerst los draaien en dan met sleutel 10 ? maar dan het klein schroefje in draaien of losser draaien ?
Renze
Dat is turbo zonder interkoeler ? Voor de trekkertrek kun je er 250pk uit halen met een lijnpomp, maar bij alle dagen volle polle draaien gaat alles naar de kloten. Motor, bak, koppelingen.

Die turbo koopt JD in bij ceske strakonice, en dezelfde K27 zit ook op Zetor Crystal. Tenminste, de K27 wordt op diverse types JD toegepast en er zit aardig capaciteit in die turbo.
GerbertXL
De autopowrs hebben een elektronische pomp voor zover ik weet...
StevenBomers
@GerbertXL dat ligt aan het bouwjaar
StevenBomers
@dairyg het schroefje wat aan de rechterkant van de pomp er schuin tegen zit
dairyg
@stevenbomers eerst met sleutel 13 losser draaien en dan met sleutel 10 het boutje in draaien of losser draaien en hoeveel raad jij aan ?
dairyg
@stevenbomers eerst met sleutel 13 losser draaien en dan met sleutel 10 het boutje in draaien of losser draaien en hoeveel raad jij aan ?
StevenBomers
@dairyg ik zeg niet hoeveel dat is aan jezelf, maar ik zou het niet doen zonder waterrem
dairyg
@StevenBomers maar het boutje dan losser of vaster draaien ? daar zit het knelpunt haha
GROENEDEERE
@dairyg

Doe eerst 2 slagen en laat het eens ff zo om de te bekijken hoe de trekker zich gedragen
dairyg
@GROENEDEERE dat had ik ook gedacht, maar het boutje losser draaien dan ?
GROENEDEERE
@dairyg

Indraaien geloof ik. Als het goed is loopt er ook een slangetje vanaf de turbo/inlaat naar de brandstofpomp klopt dat?
dairyg
@GROENEDEERE dan moet ik ff kijken maar mij hadden ze gezegd los draaien maar als je moet in draaien zal het ook met 3 tot 3.5 slag gedaan zijn want dan zit de schroef aan ?
GROENEDEERE
De schroef is idd zo klaar. Opzich ook wel logisch teveel diesel en het spul gaat oo hol
StevenBomers
@dairyg losser draaien vgm
dairyg
@StevenBomers @GROENEDEERE is het nu losser of vaster draaien ?
DANOONTJE POWERR
Quote @dairyg:
losser of vaster draaien ?

Zou je het niet gewoon eens proberen, ik neem toch aan dat je zelf wel doorhebt of je er pk's bij krijgt of dat ie minder gaat trekken.
Als dat niet zo is hoef je het ook niet te doen...
dave 7810
Ik raad je aan om naar dealer te rijden en hem daar voor de waterrem door een monteur lagen bijschroeven
john deere 7810
Zoals @dave 7810 ook al zegt. Ga naar je dealer om dit te laten doen. Dit gaat zo vaak fout. En dan kost het je bulten geld. Heb het zelf vaak genoeg gezien 😉
JD3010
@john deere 7810 Dat is goed voor de omzet, dan blijf je wel werk houden.
jammermaarhelaas
Quote @dairyg:
maar mij hadden ze gezegd los draaien maar als je moet in draaien zal het ook met 3 tot 3.5 slag gedaan zijn want dan zit de schroef aan ?

Weten "ze" dan niet hoe het allemaal werkt, gaat en moet?

Ik zou dit hele gebeuren sowieso door een dealer laten doen voor de waterrem, dan weet je tenminste wat er gebeurd.

En daarbij, ik zou om te beginnen de schroef hooguit met een kwartslag in of uitdraaien bij lopende motor, je hoort dan direkt hoe de motor reageert. En goed onthouden, beter is op te schrijven, hoeveel en in welke richting je hem hebt verdraaid.

Meteen de schroef tot op de aanslag verdraaien en dan starten.... ik zou het niet durven.

Is het je eigen trekker of van je vader? Misschien ook even met hem overleggen?
jd user
Je hebt bij opdraaien nu grote kans dat je motor niet meer regelmatig gaat draaien.En daarbij kunnen de bouten van je aftakasstuk tussen motor en bak het weleens begeven.Dan heb je de hele deksel van je bak stuk.1000 eurie is dan zomaar de schade.
Boemrang
Ik zou zeggen, blijf er zelf van af, vraag iemand die verstand van zaken heeft....
De ene zegt dit en de andere dat, gaat geheid fout aflopen....
En waarom moet hij meer pk's leveren????
Geniet van de orginale tractor...
MF 2725
valmet 605
Eerst die trekker maar eens een week lang op z'n knieën proberen te krijgen. Als die dan nog meer moet naar de dealer. Waarom wil je hem opdraaien?
Snaky Bill
The John Deere met een tjechiese turbo die ken je het beste opvoeren maar moet wel ander verstuiver tips in doen ,die grotere hoeveelheid dieselfull doorlaat als je de brandstofpomp electronis op schroeft met een PC.
StevenBomers
@Snaky Bill kom je hier ook weer even zwetsen.
walker1
Quote @Boemrang:
Ik zou zeggen, blijf er zelf van af, vraag iemand die verstand van zaken heeft....
De ene zegt dit en de andere dat, gaat geheid fout aflopen....
En waarom moet hij meer pk's leveren????
Geniet van de orginale tractor...

Inderdaad, ik vraag me vaak waarom er zo nodig opgedraaid moet worden. 9 van de 10 keer zal het wel voor TT zijn. Benieuwd of er wel geprobeerd is betere prestaties te krijgen met banden, bandenspanning, gewichtsverdeling.

Als het is om er zwaar werk mee te gaan doen, dan zou ik voor een zwaardere trekker gaan kijken, dan blijft alles toch wat langer heel.

Al met al vind ik het weer een onduidelijke vraag, als @dairyg ook eens zou vertellen waarom en hoeveel hij wil opdraaien, zou het allemaal al wat duidelijker zijn.
Boemrang
@walker1 Inderdaad, dit komt vaker voor dat er niet de juiste info verstrekt wordt door de topic starter....
En bij het opschroeven van de pomp haal je ook niet veel meer pk's er uit en dan is maar de vraag, hoe lang gaat het goed...
Is toch allemaal op elkaar afgesteld....
walker1
@Boemrang Er zijn een keer grenzen met wat een versnellingsbak aan kan, de aftakas, enz. 10 of 20 pk meer zal niet snel problemen geven, een 6910 zal wel dezelfde achterbrug hebben en die blijft tenslotte ook heel. Maar als ik lees dat er ook dik 170 pk uitgepeuterd kan worden, dan vraag ik mij af hoe lang alles heel blijft.
Jasperfendt
Quote @Boemrang:
En bij het opschroeven van de pomp haal je ook niet veel meer pk's er uit

Inderdaad, zo ken ik er ook wel wat. Fendt 311, roken en zuipen voor 300 pk. En levert maar 115 pto pkaas. 15 extra dan standaart dus.
Adri-JD850
Begrijp zelf nog steeds niet waarom er aan die trekkers geschroefd moet worden, als je iets wil ga dan naar de dealer en draag het over aan mensen die weten wat ze doen.Tegenwoordig zitten veel motoren al aan de top van kunnen en als je zelf gaat schroeven is het dadelijk over de top met alle gevolgen van dien.Eerst flink opschroeven en dan stukken maken en is het janken. Als je een kerel bent ga je naar tt zoals de trekker op stal of in de schuur staat afspuiten en schoonmaken gebeurd dat ook weer eens een keer.
DANOONTJE POWERR
Quote @Adri-JD850:
afspuiten en schoonmaken

Daar word ie ook niet sterker van hoor. 😃
Jasperfendt
Quote @Adri-JD850:
Tegenwoordig zitten veel motoren al aan de top van kunnen en als je zelf gaat schroeven is het dadelijk over de top met alle gevolgen van dien.

Ehr kleppen uitschakelen zie ik het nut nog wel van in tegenwoordig.
StevenBomers
@walker1 @Boemrang die 6810 van ons staat sinds 2006 op 176pk dit is gedaan voor het ploegen en ander zwaar landwerk. En de 6210 staat nu een maand of 5 op 140pk dus een 50pk extra is er wel uit te halen met standaard pomp
walker1
@StevenBomers Houd je ook iets van brandstofverbruik en onderhoudskosten bij?
Boemrang
Quote @walker1:
Houd je ook iets van brandstofverbruik en onderhoudskosten bij?

Oeps....moet dat dan???? 😃
Toch lijkt mij het onwaarschijnlijk dat dit goed koper is...
StevenBomers
@walker1 ja gwn de standaard onderhoudskosten zoals je die bij alle telt, en brandstofverbruik ligt nog heel laag vergeleken met andere trekkers hier
walker1
@StevenBomers heb je ook cijfers ipv een oppervlakkig antwoord?
sikuman
Meer brandstof is niet altijd de oplossing .
brandstof moet ook lucht bij om een goed mengsel te krijgen .
hebben daar met de trekkertrek ook veel uitdokteren bij nodig .
is maar net wat je pomp geeft en wat voor grote turbo je hebt .
jammermaarhelaas
Mensen die weten wat ze doen kunnen toch best heel wat meer vermogen uit een motor halen, zie het verhaal van @StevenBomers.

Maar dit zal naar alle waarschijnlijkheid anders gegaan zijn dan even een EGR klep afsluiten (wat door motormanagement in sommige gevallen herkend zal worden met als resultaat dat je er niks aan hebt) of een pomp verder opendraaien. De wist zoals bij Steven Bomers krijg je mijns inziens alleen wanneer je het hele motormanagement juist instelt voor een hoger vermogen, en daarvoor heb je een specialist nodig.
john deere 7810
@walker1

een 6910 is veel zwaarder gebouwd dan een 6810.
john deere 7810
@JD3010

zeker goed voor de omzet. Maar dan moet het wel een grote knap zijn zodat de klant in 1x weet waar die aan toe is. En niet elke x van die lullige dingen wat het opgeven omdat ze hem af en toe opdraaien.
StevenBomers
@jammermaarhelaas ben er idd een paar uurtjes voor de waterrem mee bezig geweest om hem aan dat vermogen te krijgen zonder dat die gaat roken als een gek en dus veel brandstof gaat verbruiken
StevenBomers
@walker1 ja zal binnenkort met ploegen wel even de verschillen van brandstofverbruik plaatsen
walker1
@StevenBomers Oke, begrijp inmiddels dat jullie ze bij een lmb hebben laten opschroeven en niet zomaar wat hebben zitten klooien.
Maar alleen die pk's voor het ploegen nodig?
StevenBomers
@walker1 ja ik werkte bij jd dealer dus beschikte over het juiste spul daar, pk's vooral met ploegen nodig ja maar met een hoop andere werkzaamheden ook wel fijn dat ie wat meer heeft en doe er voor de hobby nog wat TT mee
Mf1155
@Jasperfendt dr is echt wel meer uit te halen als 15 pk..
mijn steyr bijv. zit ook ongv 100pk meer als standaard

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de John Deere 6810 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
53
DEELNEMERS
21
WEERGAVES
24