Opschroeven van 6810 ?
hoeveel pk kan je er uit halen?
Lees ook
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de John Deere 6810 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Die turbo koopt JD in bij ceske strakonice, en dezelfde K27 zit ook op Zetor Crystal. Tenminste, de K27 wordt op diverse types JD toegepast en er zit aardig capaciteit in die turbo.
Doe eerst 2 slagen en laat het eens ff zo om de te bekijken hoe de trekker zich gedragen
Indraaien geloof ik. Als het goed is loopt er ook een slangetje vanaf de turbo/inlaat naar de brandstofpomp klopt dat?
Zou je het niet gewoon eens proberen, ik neem toch aan dat je zelf wel doorhebt of je er pk's bij krijgt of dat ie minder gaat trekken.
Als dat niet zo is hoef je het ook niet te doen...
Weten "ze" dan niet hoe het allemaal werkt, gaat en moet?
Ik zou dit hele gebeuren sowieso door een dealer laten doen voor de waterrem, dan weet je tenminste wat er gebeurd.
En daarbij, ik zou om te beginnen de schroef hooguit met een kwartslag in of uitdraaien bij lopende motor, je hoort dan direkt hoe de motor reageert. En goed onthouden, beter is op te schrijven, hoeveel en in welke richting je hem hebt verdraaid.
Meteen de schroef tot op de aanslag verdraaien en dan starten.... ik zou het niet durven.
Is het je eigen trekker of van je vader? Misschien ook even met hem overleggen?
De ene zegt dit en de andere dat, gaat geheid fout aflopen....
En waarom moet hij meer pk's leveren????
Geniet van de orginale tractor...
De ene zegt dit en de andere dat, gaat geheid fout aflopen....
En waarom moet hij meer pk's leveren????
Geniet van de orginale tractor...
Inderdaad, ik vraag me vaak waarom er zo nodig opgedraaid moet worden. 9 van de 10 keer zal het wel voor TT zijn. Benieuwd of er wel geprobeerd is betere prestaties te krijgen met banden, bandenspanning, gewichtsverdeling.
Als het is om er zwaar werk mee te gaan doen, dan zou ik voor een zwaardere trekker gaan kijken, dan blijft alles toch wat langer heel.
Al met al vind ik het weer een onduidelijke vraag, als @dairyg ook eens zou vertellen waarom en hoeveel hij wil opdraaien, zou het allemaal al wat duidelijker zijn.
En bij het opschroeven van de pomp haal je ook niet veel meer pk's er uit en dan is maar de vraag, hoe lang gaat het goed...
Is toch allemaal op elkaar afgesteld....
Inderdaad, zo ken ik er ook wel wat. Fendt 311, roken en zuipen voor 300 pk. En levert maar 115 pto pkaas. 15 extra dan standaart dus.
Daar word ie ook niet sterker van hoor.
Ehr kleppen uitschakelen zie ik het nut nog wel van in tegenwoordig.
Oeps....moet dat dan????
Toch lijkt mij het onwaarschijnlijk dat dit goed koper is...
brandstof moet ook lucht bij om een goed mengsel te krijgen .
hebben daar met de trekkertrek ook veel uitdokteren bij nodig .
is maar net wat je pomp geeft en wat voor grote turbo je hebt .
Maar dit zal naar alle waarschijnlijkheid anders gegaan zijn dan even een EGR klep afsluiten (wat door motormanagement in sommige gevallen herkend zal worden met als resultaat dat je er niks aan hebt) of een pomp verder opendraaien. De wist zoals bij Steven Bomers krijg je mijns inziens alleen wanneer je het hele motormanagement juist instelt voor een hoger vermogen, en daarvoor heb je een specialist nodig.
een 6910 is veel zwaarder gebouwd dan een 6810.
zeker goed voor de omzet. Maar dan moet het wel een grote knap zijn zodat de klant in 1x weet waar die aan toe is. En niet elke x van die lullige dingen wat het opgeven omdat ze hem af en toe opdraaien.
Maar alleen die pk's voor het ploegen nodig?
mijn steyr bijv. zit ook ongv 100pk meer als standaard