Trekkercombinatie in de sloot na aanrijding met trekkercombinatie
Op de Hoofdstraat in Tolbert is vanmiddag bij een ongeval een trekker combinatie in de sloot terecht gekomen.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Jan geeft niks om mijlen ; rijdt overal .
Ze rijden beide de bocht in met een bepaalde snelheid waarbij een tegemoet komende auto wel te kruisen is. De kans dat je echter een groter voertuig, zoals een trekker/aanhangercombinatie, is moeilijker te passeren. Hij (of beide) schieten op de rem. Nog niets mis tot hier . Maar als ik dat wagentje bekijk, ziet het er in eerste instantie geen full-option wagen uit. Als er remmen op zitten, gewoon een hydraulische reminrichting? Nog steeds goed en wel. Maar dan zit je dus aan die dieplader. Terug enkele zinnen terug: "geen full-option", dus: Is er achteraan een koppeling om remmen aan te sluiten? En dus de vraag: Hebben de remmen van de dieplader iets gedaan? Of heeft die alles wat vooraan zit gewoon vooruit geduwd? Ik zie geen remsporen op het wegdek? Ook niet van de trekker/eerste aanhanger trouwens)
Maargoed dan zijn speculaties .
Wat ook niet in de text staat (maar wel aan de slangen en kabels te zien, liever gezegd: ontbrekende slangen /kabels(!) ) is, dat 't kiepertje + dieplader een kamikazecombinatie is :shock: .
Zie foto's (klik op foto voor uitvergrote reportage).
[url]112groningen.nl/Groningen/nieuws/…]
Kijk eens goed naar de dissel wim
Ja, foto nr. 6: er hangt een slang tegen de kieperdissel. In gunstigste geval de "kiep"slang?
Foto nr. 7 + 8, de 'dieplader'-dissel: uitgevoerd met radiografisch (draadloze) verlichting + remaansturing?
Ik heb momenteel teveel zonlicht op/bij m'n beeldscherm. Ik hoop dat je gelijk hebt!
(Ongeremd was de 'dieplader' misschien ook veel verder doorgedenderd).
@Jasperfendt
Valse bewering van jou. Ik heb niks beweerd: ik schreef met vraagtekens.
Heb je de tekst überhaupt wel gelezen? Vanuit de tegengestelde richting kwam ook een trekkercombinatie, waarvan de aanhanger door het natte wegdek begon te glijden (wellicht door plotseling remmen) en tegen de Fendt aan kwam...
Lijkt me sterk verhaal anders
De fotoreportage is inmiddels uitgebreid:
Klik: [url]112groningen.nl/Groningen/nieuws/…]
De velg van het linkervoorwiel moet iets (tegenligger) geraakt hebben. Merkwaardig dat de "andere partij" vertrokken is/ niet in beeld staat. :?
Geen '' elandtest"? ( Om de grip van de banden op het natte asfalt te controleren).
Ehhh, nou weten we nog niet wat de 'tegenpartij' precies achter de trekker had.
Quote @Trekkerman Tom:
schade die veroorzaakt werd door de tegemoetkomende aanhanger
De velg van het linkervoorwiel moet iets (tegenligger) geraakt hebben. Merkwaardig dat de "andere partij" vertrokken is/ niet in beeld staat.
Het is natuurlijk fijn dat de ander z'n weg snel kan vervolgen maar uit goed fatsoen zouden de meeste dst niet meteen doen lijkt mij als de ander er nog zo bij ligt...
Had wel zo netjes geweest als ie even, al dan niet met eigen combinatie stukje verder goed in de kant zodat de berger etc. er goed bij konden, erbij was gebleven tot de ander er uit en klaar voor vertrek was.
Hoezo dat dan? Kost alleen maar geld het staat in de weg en niemand heeft er wat aan. Wie weet hoe lang het geduurd heeft voordat de trekker geborgen was.
Trouwens waarom verdwijnen hier reacties?