Illustratie van:

Deutz D40L - Nieuwe zuigerveren kosten

Ik heb laatst een Deutz d40.2 (3cyl.) gekocht. Nu heeft de trekker verschrikkelijk veel carter-druk en start ook erg slecht (duurt lang voordat hij op het gas reageert). Ik wil daarom misschien wel nieuwe zuigerveren er op zetten. Ik weet nog niet of ik de trekker hou of verkoop dus wil ik graag weten wat dat kost en of er ook een nieuwe zuigers en cylinders op moeten.
MVG Meint

Deel dit topic

Reacties

Oldtimer-fan
De bussen en zuigers zijn ingelopen op de zuigerveren. Dus als je nieuwe zuigerveren monteert, zul je OF de bussen en zuigers opnieuw moeten laten honen OF nieuwe bussen en zuigers moeten kopen.
Alleen nieuwe veren zal wel iets verschil maken, maar als je het goed wilt hebben, zul je alles moeten aanpakken.
deutz-d3006
@Oldtimer-fan oké, weet jij dan ongeveer ook wat dit kost bussen en zuiger opnieuw honen of wat een compleet nieuw pakket kost?
JD3010
@deutz-d3006 Wat zit er voor motor im?
deutz-d3006
F3l812 volgens mij
deutz-d3006
@JD3010 sorry wat hier boven staat klopt niet is een f3l712 blok (fl812 is 05)
old man jose
Frederick
In een D40L zit meestal een 812 motor.
Veel kans dat er een beschadigde zuiger zussen zit, heb ik ook al meegemaakt. Meet best eerst eens de compressie, daar weet je al een pak meer door.
dx11
allegro.pl/listing/listing.php/…

Prijs gedeeld door 4.16 Is de prijs in euro's
old man jose
@dx11

=€ 163,50 ex verzenden.
x= € 490,50 ex verzenden.
dx11
@old man jose Ja klopt. Wat verzenden kost heb ik geen idee van. Zal al snel 100 euro zijn
goeiedag eem
@deutz-d3006 als je iets doet aan de motor doe het meteen goed of doe er niets aan, honen en of nieuwe zuigerveren is meestal niet lonend tegen een nieuwe zuiger set, maar met alleen nieuwe bussen ben je er niet, als je dat doet moet je de koppen ook na laten kijken en laten reviseren, verstuivers na laten kijken, en de lagerschalen ook, dus kortom een totale revisie. Anders heeft het allemaal geen zin, en krijg je het niet goed als wat je zou verwachten. Ik heb een Deutz 10006A uit belgie van een deutz dealer gekocht die gereviseerd was zeiden ze, bij nou er zijn een keer nieuwe bussen op gekomen en meer niet, daar heb ik nu de ellende van, heb het hele blok uitelkaar liggen en alles vernieuwd. als je er alleen maar nieuwe bussen op gooid is het oplappen en een andere met de ellende opzadelen en zeker als je hem weer wilt verkopen, overal fotos van maken van wat je gedaan hebt en dan brengen ze het geld wel weer op. Nieuwe bussen voor deze motor in duitsland, bij de firma firlbeck €142 per stuck inclusief btw.en ze versturen ze zo naar nederland, ik had de nieuwe cilinderkoppen binnen 3 dagen in huis. En ooh ja er zijn ook wel Deutz D40.2 met een 812 motor, wij hebben er een is een van de laatsten net voor de 4005 aan, dus niet alle D40.2 zijn met een 712, en als je er een hebt met een 712 heb je waarschijlijk ook 8 gaats wiel aan sluiting
deutz-d3006
@goeiedag eem oke dan weet ik genoeg, mij deutz heeft trouwens 6 gaats achtervelg dus is waarschijnlijk fl812
goeiedag eem
@deutz-d3006 ik weet dat ze er in verschillende uitvoeringen zijn, maar het type motor staat aan de linkerkant onder op de motor,net boven de carterpan en daar moet je naar kijken als je onderdelen besteld
deutz-d3006
@goeiedag eem oke zal ik doen

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D40L ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
13