Ford 2000 - slecht starten

Ik heb net bij mijn 2000 de zuigerveren vervangen hij loopt nou weer 100%
maar als hij koud is dan wil die heel beroert straten hij gloeit wel goed wat zou het probleem kunnen wezen?
sanderwolters

Reacties

3130ls
Misschien dat de brandstof terug loopt als hij uit staat. Lekt hij ergens diesel. ?slangenklem los oid.
jan-reitsma
Hij wil koud niet goed aanslaan? Eerste waar ik aan denk is de accu, daarna het brandstof systeem
goeiedag eem
@jan-reitsma bedoel je als hij koud is dus gewoon na een nacht staan, of in de winter? Heb je alleen de zuigerveren vervangen, en verder niets? Geen cilinderkop gevlakt en de kleppen gereviseerd? Want vaak klinkt zoiets als een compressie probleem en als ze eenmaal lopen lopen ze vrij netjes maar met het starten komt het daar net op aan
SuperDexsta 91
Alleen de zuigerveren vervangen lijk mij niet voldoende
Ga de compressie meten van elke cilinder,dan kun je beoordeling of alleen,zuigerveren vervangen voldoende is
Met deze temperatuur moet die zonder gloeien vlot lopen

veel succes
Wimsumar
Beste SanderWolters:
Quote:
compressie meten

Naast wat "SuperDexta91" al aangeeft is klepspeling controleren/afstellen ( in- en uitlaat mogen op 0,4 mm) en met name verstuivers testen/vernieuwen mogelijk van grote invloed op het koudstartprobleem.
sanderwolters
De accu is goed en de verstuivers zijn ook gecontroleerd de brandstofpomp lekt wel een beetje maar daar zou het volgens mij niet aan kunnen liggen wat dat dee die eerder ook al.
de kleppen zij gesteld op inlaat 0,40 en uitlaat 0,45 mm

en hoe kom je er achter of de compressie nog goed is
Wimsumar
Beste SanderWolters:
Quote:
de accu is goed en de verstuivers zijn ook gecontroleerd de brandstofpomp lekt wel een beetje maar daar zou het volgens mij niet aan kunnen liggen wat dat dee die eerder ook al.
de kleppen zij gesteld op inlaat 0,40 en uitlaat 0,45 mm

Dat klinkt al een stuk professioneler. Maar onduidelijk is wat je allemaal gedaan hebt bij het vernieuwen van de zuigerveren. Alleen zuigerveren vernieuwen is hetzelfde als het plaatsen van een ronde paal in een vierkant gat. Met andere woorden, als er niets is gedaan aan de cylinder(bussen) als uithonen, uitboren of wat maar van toepassing kan zijn bij een Ford-motorblok, dan heb je alle goede bedoelingen ten spijt, waarschijnlijk veel compressieverlies langs de nieuwe zuigerveren (om maar te zwijgen van nog groter gevolgschade).
Compressie meten is te (laten) doen met een compressietestmeter, via het verstuivergat.

B.T.W.: Bij het herplaatsen van de verstuivers wel nieuwe onderringen plaatsen (en oude verwijderen).
sanderwolters
De cilinder bussen zijn ook uitgehoond
nhmonteur
Ook de juiste koppakking gemonteerd ? Er zijn verschillende diktes. Als hij te dik is heb je ook kans dat hij slecht start
sanderwolters
Hoe weet je of je de juiste koppaking hebt?
ik heb hem via histoparts besteld
Landini 6500
Mijn oude Ford 2000 heeft geen gloei inrichting en start
bij kou ook niet 1 2 3
sanderwolters
Hij gloeit wel goed rookt dan ook wit maar zo lang rond gaan als nou dat is gekheid dit dee die niet voordat die uitmekaar is geweest
Wimsumar
Beste SanderWolters:
Quote @sanderwolters:
Hij gloeit wel goed rookt dan ook wit

In onderstaande topic vindt je waarschijnlijk voldoende informatie om verder te gaan:

tractorfan.nl/topic/53156/
Frederick
Bij Histoparts besteld.. Daar heb je het al..
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 2000 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!