David Brown 990 - hoe ontkoppel je de aftakas van de david brown 990
Ik heb een david brown, nu doe ik de cycloonmaaier er aan hangen en wil de aftak as inwerking stellen maar dat lukt niet want ik moet eerst de motor uit zetten en dan de schakelpook in zijn hoog of laag zetten , dan starten en dan draaid het spul pas..kan ik de aftakas ook met draaiende motor inwerking stellen???????
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de David Brown 990 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Ja, dat kan:
Gebruikershandleiding pdfblz nr. 6:
[url]vieux.tracteurs.free.fr/pdf/…]
Bij het D.B.-990 Implematic gebruikersboekje hoef je de trekker niet op de zijkant te leggen om hetzelfde terug te vinden als wat in het Selectamaticboekje staat
[url]vieux.tracteurs.free.fr/pdf/david_brown_990.pdf[/…]
Voor reparaties aan koppeling/drukgroep:
[url]vieux.tracteurs.free.fr/pdf/…]
dus ik denk dat het een
weet niet wat er allemaal los moet,.misschien moet de motor er wel uit en de versnellingsbak er af.
Maar zo niet dan zit de tussenplaat van de aftakas plaat vast
Dan moet ie wel Door de midden
Het valt opzich wel mee als je weet wat je los moet hallen.ik heb het al diverse keren gedaan op het werk (lmb de with)
Un goeie anderhalve dag ongeveer
Gebruik je de aftakas anders nooit?
Dan kan het zijn, zoals845XLIH al schrijft, dat de aftakaskoppelingsplaat vastgekleefd zit.
Bekend probleem kennelijk, afstelling van de PTO. In de onderstaande link
word precies jou probleem omschreven. Je kunt onder de trekker de PTO afstellen
ssbtractor.com/wwwboard/view_all.cgi/…
Anders even zoeken op "David Brown PTO". Zijn meerdere topics met dit probleem op andere sites
Nog een
dbtc.co.uk/index.php/…
Een vastgekleefde (aftakas)koppelingsplaat is niet veroorzaakt door onjuiste afstelling maar simpelweg door te weinig gebruik.
In dit topicgeval, gewoon gaan maaien en daarbij regelmatig het koppelingspedaal intrappen. Met een beetje geluk schiet de plaat een keer los.
Als ik de andere topics mag geloven wel, verhaal komt ook precies overeen bij dit type. Maar goed ben geen expert.
Natuurlijk, het kan een technische storing zijn zoals in de Engelse topics. Met een beetje geluk is het 'slechts' een vastgekleefde plaat.
vervolgens deed de hef het niet meer omdat er water in de hydrolic zat , na schoon genaakt te hebben, werkte de hef weer. nu wilde ik er mee gaan maaien maar nu zoals gezegd zit dus waarschijnlijk de plaat vast en moe die door het draaien waarschijnlijk los komen.. dank voor jullie adviezen , ik hou u op de hoogte vrg.
Weet de vorige eigenaar/gebruiker misschien ook te vertellen of de trekker met goed werkende aftakas is weggezet of dat er destijds al een probleem/schade was?
Op deze manier staat alles stil in de bak.
Deze tip werkt alleen als je een trekker hebt waarbij je een rij-afhankelijke stand op de aftakas hebt.
Start de motor
En trap dan de koppeling helrmaal tot aan de bodem in. Dan moet hij stil gaan staan.
Paar keer flink toeren maken in uit in uit. Als hij lang niet gebruikt is kan hij "plakken"
Hoe heb je de plaat uiteindelijk losgekregen?
ik kreeg de aftakaf niet in de versnellingen, dus heb ik de motor uitgezet en toen in de versnelling daarna wilde ik de trekker starten maar het accu was te zwak,...dat kwam omdat ik de cycloonmaaier er al achter had gekoppelt dus moest de aftak as ook de maaier mee nemen,..dus ik heb een zwaarder accu gepakt en toen starte de trekkerwel en begon de aftakas te draaien maar ook de cycloonmaaier. door het schudden van de tussen as kwam de plaat in eens los en kon ik gewoon schakelen. en heb tevens de koppeling opgesteld waardoor het geheel nu weer werkt als een zonnetje