Hoe vervang je de aftakas van een 680?
Want die is versleten.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
O NEE
De dealer was daar vanuit gegaan bleek een kapot spanstiftje te zijn.
600 Euro voor niks
Stomp versleten dus?
Als het gewoon uitwendig is die naaf/as als die versleten is dan moet je gewoon 3 bouten lossen die zich naast die as bevinden ( bij fiat 110-90 is dat toch zo , as was afgebroken ) en bij de dealer een nieuw vragen , met 20 eruo heb je genoeg hoor !
Die op mm werk heeft dat volgens mij niet. Maar dat is wel een H.
Bladzijde 494:
tracteurs-someca.fr/docs/680_pieces.pdf/
Nee, bij nader inzien zal dat niet gaan. De (aftak)as zit (links) met een moer vast aan het tandwiel.
Vermoedelijk moet het 'kontje' er af.
Wacht maar een ervaren FIAT T.F.-reactie af.
Nee, ik denk de achterkant van het differentieelhuis. Op tekening van bladzijde 494 onderdeelnummer: B2.01.
Dat zal voor de aftakas en achterdifferentieel niet uitmaken (of het 2 of 4wd is).
Maar als ik dit topic lees dan adviseer ik @Symen12 naar een LMB te gaan.
Als je er geen verstand van hebt moet je er niet aan beginnen.
En wanneer ik naar een paar bladzijden verder kijk in het onderdelenboek in de link van @Wimsumar, dan zie ik dat bij de in toerental schakelbare aftakas een verwisselbare stomp zit. Je kunt deze aftakas-stomp zo te zien van buiten af, door 3 moeren los te nemen, demonteren.
Misschien oorspronkelijk zo gemaakt om te kunnen wisselen tussen een 6 en 21 spiebanen aftakas-stomp.
Ja, zo zit het bij mijn trekker ook.
en die heeft die drie bouten niet en dan moet kont er af en dan moet je hem inschakelen als je hem er af haalt anders valt de inschakelbus onder in de bak.
en als je ook 1000 toeren hebt, dan heb je die die bouten want als je dan de 6 spiebanen stomp vervangt door een 21 schakelt hij outomatich om.
Als ik het me goed herinner, dan moet je de aftakas inschakelen, motor uitzetten, en dan kun je de schroeven rondom de as losdraaien zonder dat de aftakas meedraait.