Fordson Major - 6 cil. 510E brandstofpomp smering

Hallo mede tf-ers,

Nu ben ik met een kameraad een 6 cil. 510E motor in een ford major aan het bouwen, blok zit erin, nu zijn we het motorblok weer in elkaar aan het zetten, maar lopen tegen problemen aan: Kleppen stellen, wat is de klepspeling van in en uitlaat klep en hoe stel je ze? bij een normale motor heb je de contramoer en de stelschroef, bij deze motor zit er in de tuimelaar een boutje dat van binnen hol is, en dat is het..

En de brandstofsmering, word deze pomp appart gesmeerd en zit er olie in de pomp zelf, of loopt er een leiding na de pomp? er zit op de plaats waar normaal de oliedrukzender zit nu een wartel met een stukje leiding, en vanaf de pomp ook, maar we hebben ff op internet gekeken maar dan zie je dat de leiding van de pomp bij de meesten gewoon langs het blok heenloopt, als een ontluchting etc?

Hopelijk kan een van jullie mij verder helpen
DennisWeerd

Reacties

valmet6400power
Dat weet @RPCounty wel 😄
Wimsumar
Beste DennisWeerd: Het klepstelboutje wordt door de schroefdraad in de tuimelaar geborgd. (Vandaar het knarsen bij het draaien).
De brandstofpomp heeft een eigen oliereservoir en is niet aangesloten op de rest van de motor (in verband met eventuele dieselverdunning als gevolg van de inwendige lekkage in de brandstofpomp).

Wat de klepspeling betreft, kijk eens in onderstaande link (de correcties volgen wellicht nog):

tractorfan.nl/topic/83690/

Lezenswaardig:

tractorfan.nl/topic/22797/

tractorfan.nl/topic/21595/
RPCounty
Inlaat 0.40. Uitlaat 0.30. Net andersom als normaal
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Fordson Major ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!