TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
kunnen drogen ofzo, anders rij je hem al direkt terug dicht
brandstof besparend hoeft niet nog een keer klaar te leggen
na:
als je geen vaste vorenpakker hebt moet je een keer terug of je moet hem in de fronthef kunnen hangen
nadeel: trekt zwaarder, grond die nog wat natter is droogt niet zo mooi.
en wat voor vorenpakker zouden wij dan moeten hebben ?? wij doen het gewoon op zwarte grond
maar ook sowieso, wij zelf hebben een zaaicombinatie waarmee je over het geploegd kan, dus vorenpakkers zijn hier in de streek niet meer nodig
wat zou dan het beste daar op passen?
@dombras wij zijn nu nog gewoon een beetje aan het rondkijken wij zijn laatst bij een kuhn importeur geweest en daar zijn we even wezen kijken naar een ploeg van 4 schaar met een voren pakker en zonder
zonder kuisers ertussen, om de beurten hangt er een schijf los en een schijf vast op een as
werkt mooi vindt ik persoonlijk
dombras wij hebben ook nog een claas ares 567atz van 110 pk duss als die het zou kunnen trekken zou het heel mooi zijn ":D
na: meer pk nodig meer brandstof verbruik werkt niet op klei die moet voor de winter worden geploegd
we kunnen er een 4-schaar mee trekken. Het is vooral te zien hoe diep je er mee werkt, als je van plan bent 30cm diep te ploegen met je 4-schaar met vorenpakker mag je rekenen op minimaal 135pk, als je maar 20cm diep ploegt kan het lukken met 120pk. het is ook te zien in wat voor grond je ploegt: als je in poldergrond zit kan je op 150-160 pk rekenen als je in de zandgrond zit kom je met 110 toe
maar we willen dus een nieuwe en dan zetten wij onze 110 pk ervoor als dat zou kunnen (zitten we over na te denken)
Vorenpakker is tegen het uitdrogen. Daarbij is het wel noodzakelijk om er nog een rol achter de schijven te hebben omdat het dan iets beter verfijnt. Grond word niet te vast als je gebruik maakt van verkruimelrol. Hierbij word onderlaag gedicht en bovenlaag iets los.
Neem een lemken.. ALs je ooit van een 3 schaar naar 4 schaar wilt kun je te minste uitbreiden. Andere merken hebben een frame om de vorenpakker zitten en zit je altijd aan vast.
met een losse vorenpakker lijkt me behoorlijk gesukkel, dan rijd je met je zware ploeg en vorenpacker in de fronthef je kopakkers te dicht lijkt me.
je haalt toch eerst vorenpakker weg van het land..en dan altijd aan de kant dat je weg kunt komen zonder over geploegde te rijden en nadat je vorenpakker op andere stuk hebt neer gezet of schuur ga je pas kopakkers ploegen. BIj zaaien met rotorkopeg doen wij kopakkers pas ploegen als zaaien klaar is. Dan maken ze mooi de voor dicht en rijden ze de kopakker JUIST niet vast onder het zaaien
@massey8690 daar heb je gelijk in, maar hier in de buurt zie je ook nog veel wagentje met lang dissel waar je vorenpakker opzet.
ONze schijven thuis hebben 30 graden hoek. dat is best scherp. Hij drukt mooi door op het beploegde
@maarten ja dat is wel zonder als je eerst met een trekker met een ploeg er heen gaat en dat er dan nog een trekker met de vorenpakker moet komen
hier in de buurt zijn helaas niet van die mooie grote blokken