Beste TF'ers,
Ik heb dus een vraag over een D55 met een F4L712 motor.
Ik kan wel zonder problemen een revisie bedrijf vinden, alleen antwoorden ze niet op mijn vraag.
Dat een revisie van een motor in kostprijs kan verschillen is uiteraard zeer correct, er kan bij de ene motor al iets meer stuk zijn als bij de andere motor uiteraard.
Heeft er toevallig al iemand een revisie laten doen aan zo een motor of een type motor dat bijna hetzelfde is. Wat was de kostprijs hiervan ?
Dit om toch enig idee te krijgen hoe diep ik in de buidel mag tasten
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz D55 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Voor een
koppakkingset 20€ x4 = 80€
Cilinderbouten 24.58€ x 16 = 393.28€
onderlegschijf bouten 8.21 x 16 = 131.36€
voor die 3 onderdelen is het al samen een 600€. Dan is er inderdaad verder nog niets gedaan. Zelfs nog geen reiniging van de onderdelen
Men schatting persoonlijk, die zit rond de 4000€
Maar dan moet de koppeling of versnellingsbak nog gemaakt worden. De achterste hef nog werkend maken, volledig lakken, enz enz enz ...
Je kan uiteraard wel een 2dehands motor eventueel vinden, maar ben je daar dan weer zeker van ???
Of moest iemand zo een F4l 712 motor in goede/uitstekende staat weten staan, mag hij dit ook altijd melden uiteraard.
Hij maakt een lawaai wat ik niet echt normaal vind. hij is nogal luidruchtig en op de derde cilinder voel je wind blazen aan de kant van de klepgeleiders. Volgens wat ik denk is de koppakking er door. Zit ook een sterk klapperend lawaai in.
Ga naar een bedrijf. Als je slim bent deutz fahr bedrijf. Dan zeggen z3 tegen jou 1 koppakking is lek ff 2 uur werken en hij loopt weer. 35 euro aan onderdelen. Je moet je niet voor de gek laten houden met onodig revisie. Gr marco
ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/…
ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/…
als je het zelf wil doen ga maar uit van rond de 500 euro aan onderdelen per cilinder, laat je hem reviseren kom je uit op denk ik rond de 1000 per cilinder. Maar de krukas laten slijpen is lang altijd niet nodig, meestal is alleen een nieuwe lagerschalen set al meer dan voldoende, en dat zijn dure kosten posten die je zo even kan besparen. heb onze D40 met 10000 uur gereviseerd en de D6006 (16000 uur)ook en ben nu bezig met mijn 10006A (uren onbekend maar ook zeker 15000) maar heb nog geen krukas laten slijpen, ik meet alles wel zuiver op en zijn ze een 0.03mm afgesleten maar wel mooi vlak vooral niet laten slijpen, dan volstaat een nieuwe lagerschalen set en is de smeerolie druk weer oke. dit is zomaar een voorbeeld maar scheelt een boel geld
Maar zoals ik al zei in een eerder bericht, de set kost 20€ en 1 bout kost al 24€ en er zijn er 4 nodig. Dit zijn vermoedelijk wel rekbouten, of ben ik mis, en dan moeten ze wel degelijk veranderd worden.
Montagegegevens (aantrekgraden):
[url]vieux.tracteurs.free.fr/pdf/… [/url]
Motoronderdelenboek:
[url]vieux.tracteurs.free.fr/pdf/DEUTZ_F4L712.pdf[/…]
Bij een 5505 ben je veel meer kwijt wat de onderdelen zijn duur! Dan kan je wel 1000€ duurder uitkomen!