Illustratie van:

Deutz D55 - Kostprijs motor revisie

Beste TF'ers,

Ik heb dus een vraag over een D55 met een F4L712 motor.

Ik kan wel zonder problemen een revisie bedrijf vinden, alleen antwoorden ze niet op mijn vraag.

Dat een revisie van een motor in kostprijs kan verschillen is uiteraard zeer correct, er kan bij de ene motor al iets meer stuk zijn als bij de andere motor uiteraard.

Heeft er toevallig al iemand een revisie laten doen aan zo een motor of een type motor dat bijna hetzelfde is. Wat was de kostprijs hiervan ?

Dit om toch enig idee te krijgen hoe diep ik in de buidel mag tasten 😄

Deel dit topic

Reacties

JohanFannes
@Oldtimer-fan Alles moet ook gedaan worden vind ik zelf ook. Beter in 1 keer goed, dan dat hij later weer opnieuw open moet voor een prul.

Voor een
koppakkingset 20€ x4 = 80€
Cilinderbouten 24.58€ x 16 = 393.28€
onderlegschijf bouten 8.21 x 16 = 131.36€

voor die 3 onderdelen is het al samen een 600€. Dan is er inderdaad verder nog niets gedaan. Zelfs nog geen reiniging van de onderdelen 😄

Men schatting persoonlijk, die zit rond de 4000€

Maar dan moet de koppeling of versnellingsbak nog gemaakt worden. De achterste hef nog werkend maken, volledig lakken, enz enz enz ...

Je kan uiteraard wel een 2dehands motor eventueel vinden, maar ben je daar dan weer zeker van ???

Of moest iemand zo een F4l 712 motor in goede/uitstekende staat weten staan, mag hij dit ook altijd melden uiteraard.
Oldtimer-fan
Wat is er mis met de motor, waardoor hij gereviseerd moet worden?
JohanFannes
@Oldtimer-fan De vraag is eerder, wat is er niet mis mee 😃

Hij maakt een lawaai wat ik niet echt normaal vind. hij is nogal luidruchtig en op de derde cilinder voel je wind blazen aan de kant van de klepgeleiders. Volgens wat ik denk is de koppakking er door. Zit ook een sterk klapperend lawaai in.
deutzman8006
@JohanFannes
Ga naar een bedrijf. Als je slim bent deutz fahr bedrijf. Dan zeggen z3 tegen jou 1 koppakking is lek ff 2 uur werken en hij loopt weer. 35 euro aan onderdelen. Je moet je niet voor de gek laten houden met onodig revisie. Gr marco
Johanbrent
2 jaar geleden heb ik mijn 3006 laten reviseren dit koste mij 1000€/ cilinder heb de motor wel zelf in en uitgebouwd. Dit kon ook voor 500€/ cilinder maar dan werd er niets vernieuwd onder de zuigers( geen krukas herslijpen,geen krukaslagers vervangen,geen drijfstangen vervangen) en dan was er ook geen krachtverlies en olieverbruik meer,dit laatste werd mij echter afgeraden.
weurding
Wil je op zeker spelen zet er een 912 motor voor, zijn genoeg te koop in goede staat voor een fractie van de revisiekosten,klein nadeel is dat hij niet origineel meer is, maar onderdelen zijn een stuk goedkoper
ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/…
ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/…
willm
willm
willm
+2
weurding
@willm willm willm willm 😉
goeiedag eem
@JohanFannes wil je de motor zelf reviseren of wil je het laten doen door een revisie bedrijf?
als je het zelf wil doen ga maar uit van rond de 500 euro aan onderdelen per cilinder, laat je hem reviseren kom je uit op denk ik rond de 1000 per cilinder. Maar de krukas laten slijpen is lang altijd niet nodig, meestal is alleen een nieuwe lagerschalen set al meer dan voldoende, en dat zijn dure kosten posten die je zo even kan besparen. heb onze D40 met 10000 uur gereviseerd en de D6006 (16000 uur)ook en ben nu bezig met mijn 10006A (uren onbekend maar ook zeker 15000) maar heb nog geen krukas laten slijpen, ik meet alles wel zuiver op en zijn ze een 0.03mm afgesleten maar wel mooi vlak vooral niet laten slijpen, dan volstaat een nieuwe lagerschalen set en is de smeerolie druk weer oke. dit is zomaar een voorbeeld maar scheelt een boel geld
JohanFannes
@deutzman8006 de koppakking kan ik zelf vervangen, enkel het aantrekkoppel weet ik niet. Maar dat zal wel te vinden zijn.

Maar zoals ik al zei in een eerder bericht, de set kost 20€ en 1 bout kost al 24€ en er zijn er 4 nodig. Dit zijn vermoedelijk wel rekbouten, of ben ik mis, en dan moeten ze wel degelijk veranderd worden.
Wimsumar
Beste JohanFannes:
Quote @JohanFannes:
aantrekkoppel

Montagegegevens (aantrekgraden):

[url]vieux.tracteurs.free.fr/pdf/… [/url]

Motoronderdelenboek:

[url]vieux.tracteurs.free.fr/pdf/DEUTZ_F4L712.pdf[/…]
Welgerap52
Een deutz 5506 wordt gereviseerd voor minder als 2000€ ( dan heb je een kop revisie en nieuwe zuigers en bussen alles dan orgineel ) meer is vaak onnodig
Bij een 5505 ben je veel meer kwijt wat de onderdelen zijn duur! Dan kan je wel 1000€ duurder uitkomen!

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz D55 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
14
DEELNEMERS
9
WEERGAVES
65