Tuning John Deere 6530

Hoeveel vermogen kun je een John Deere 6530 extra geven?

Alvast bedankt.

Deel dit topic

Reacties

claasaxionman
Doe het niet je hebt zo de koppakking er uit leggen gewoon de pk's houden wat die heeft
ErDee
@JohanFannes kunt beter de jd dealer de laptop eraan laten hangen
JohanFannes
@ErDee zoals bij Volkswagen ? 😃

Ben er niet gekend mee met dat opvoeren.

Je verbruik mindert wel zeggen ze ... Maar voor de rest ben ik er ook niet echt een voorstander van.
ErDee
@JohanFannes na inspuiting laten uitschakelen is sowieso een aanrader daar wordt ie zuiniger van. motor is voor de rest (redelijk)gelijk aan die met de 6930 dus je kunt der wel veel meer uithalen.
bartjuh
@JohanFannes

niet allen die duitse auto's verbruiken te veel. doen die duitse trekkers met rooie velgen ook
mdoornekamp
20-25 pk erbij kan weinig kwaad. Ligt er ook aan wat voor werk je er mee gaat doen. Als een flink opgevoerde trekker er constant plat voor ligt loop je wat meer risico. Of doe je het alleen zodat ie het bestaande werk beter aan kan.
6920 JD
De beste manier is software aanpassen?
Gielfendtpower
Bij de 6430 (4 cil.)op mn werk, is ook getuned door de dealer. Heeft standaard 125/130 pk?? Gaf 3 maand geleden aan de waterrem 154,4 pk. Dus er kan wel meer pk uitgehaald worden.
3130ls
Als het goed is kun je hem laten chippen Door een bedrijf die daar gespecialiseerd in is.die kunnen precies alles aanpassen bij hoeveel toeren je het meeste koppel wil hebben. Zetten ze hem voor de waterrem en dan zien ze gelijk of het werkt. Bij ons hebben ze dat ook gedaan met een 6230 en 6430.kost wat maar het is gelijk goed
JDeerefan
@6920 JD enige manier ook , elektronische pomp, dus je kan er niet zomaar aan draaien.
6920 JD
@JDeerefan nee dat weet ik, maar er zijn ook van die chip kastjes die je in 5 min.er aanhangt.
mdoornekamp
@6920 JD Die chipkastjes is rommel. Deze kastjes veranderen maar 1 parameter over het hele toerenbereik. Meestal voeren ze de raildruk op, of ze verlengen de inspuitduur. Je motor loopt dan niet bij alle toeren goed. En je trekker electronica kan ook beschadigd raken.

Enige goede manier is software aanpassen. En altijd voor de waterrem. Mijn 6620 was ook opeens 45 pk sterker. De bedoeling was 25 😃
JDeerefan
@6920 JD inderdaad, ken er een paar die zo een bakje hebben en daar kan je ook verschillende standen instellen,voorbeeld voor werk en trekkertrek.
JohnDeere5720
En toch vind ik het maar raar, waarom zouden ze fabrieks af niet zo ''zuinig'' mogelijk instellen. Door te chippen krijg je meer vermogen en gaat dieselverbruik omlaag?? als dat echt zo groot verschil is doen ze dat in de fabriek toch wel? :?
JohanFannes
@JohnDeere5720 Men broer heeft het laten doen, door een gespecialiseerde firma, op zijn Renault Clio van 2010.

Ook verandering van software enzovoort en hij ging van 100 naar 120pk.

Zijn verbruik is effectief met een halve tot een liter gedaald per 100km.

Je kan het ook anders bekijken. Je hebt een Clio met 1200cc motor en maar 65pk. Deze heeft een gemiddeld verbruik op de boordcomputer van 8.5 per 100km (in mijn geval toch en nog meer ook). Daarna een Megane 1.6 16V gekocht met 110pk en die zijn verbruik was 7.9 in dezelfde rij omstandigheden.

De 65pk is net te weinig voor de Clio en zijn gewicht, waardoor hij harder moet werken om op een bepaalde snelheid te moeten komen. De megane weegt een paar 100kg meer, maar hij heeft voldoende kracht om dat bepaald gewicht op die bepaalde snelheid te brengen. Hierdoor verbruik je dus minder ook.

De JD zal inderdaad op zijn zuinigste zijn ingesteld, op dat aantal pk. Het aantal pk zal net voldoende zijn om de werkzaamheden te doen. Maar met een iets meer PK kan hij dan kracht op overschot hebben, waardoor hij dus minder hard moet werken.
3130ls
Volgens mij heeft dat meer met de emissie eisen te maken. De meeste voeren ze op net na de garantie.
jd4050
@JohnDeere5720

Vanwege de emissie eisen.
OhDeere
We vergeten hier iets. De motor van een 6620 is bijna gelijk aan een 6820. Maar wat erachter zit is totaal iets anders. De transmissie van een 6620 is veel lichter dan van een 6820. Bij zwaar trekwerk zul je dit wel een keer gaan merken.
OhDeere
We vergeten hier iets. De motor van een 6620 is bijna gelijk aan een 6820. Maar wat erachter zit is totaal iets anders. De transmissie van een 6620 is veel lichter dan van een 6820. Bij zwaar trekwerk zul je dit wel een keer gaan merken.
AVA
@OhDeere helemaal mee eens! Niet slim om deze types op te gaan voeren als er een autopowr tranmissie achter hangt. Bij een powershiftbak ben ik er niet bang voor, die zijn zwaar overbemeten
john deere 7810
@AVA

ook die zijn niet zwaar overbemeten 😉 dit is wel weer aan te passen met de druk. Maar lost niet alle problemen op. vooral de schakelbak zelf is anders.

is altijd met dit soort dingen. Koop een grotere trekker 😉 of doe het op eigen risico.
JD3010
@AVA Waarom niet? Als je maar weet wat je doet.
john deere 7810
@3130ls

geen problemen met de multiriem? we hadden hier toen een 6330 die maakte er zo glad werk van.
3130ls
@john deere 7810 nee tot nu toe niet. Waarom dat dan. ?
john deere 7810
@3130ls

Hij rammelden ze er achter mekaar af. te veel pk's maar volgens mij wat die boer zei had hem 40 pk bijgegeven.
Veel op een 7430premium gereden was standaard al 180 pk later voor de krone toch maar laten chippen puur dat hij zuiniger liep en iets vermogen over had om hem te sparen maar dat was een autopower! Maar je hoor inderdaad wisselende verhalen over het chippen soms gaat het fout ja! Mooi wat een vermogen meer uit de 6430 zag ik in die reactie even onthouden????????
OhDeere
@john deere 7810 Even logisch nadenken. De multirien drijft aan: airco, compressor, dynamo, waterpomp en ventilator. Als ik een tractor meer vermogen geef welke van deze componenten gaat dan anders lopen? Ik denk dat dit hier niet mee te maken heeft. Ik heb wel mee gemaakt dat een tractor onregelmatiger gaat lopen en hierddor de riem gaat klapperen.
radium45
@OhDeere Ik was ook al benieuwd wat de relatie was tussen meer vermogen en die riem.
wiltie63
@JohnDeere5720 anders haal je je emissie eisen niet
deeremeneer
Quote @AVA:
Bij een powershiftbak ben ik er niet bang voor, die zijn zwaar overbemeten

Maar wat er achter zit niet. Feit is dat als je een 65/6620 flink opvoert en dat vermogen op de wielen zet je nog wel eens differentieel problemen kunt krijgen. Opvoeren met die kastjes ertussen is waardeloos zoals gezegd hier. Als je wilt tunen dan is rechtstreeks de software aanpassen het beste.
deeremeneer
Quote @radium45:
Ik was ook al benieuwd wat de relatie was tussen meer vermogen en die riem

Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
radium45
@deeremeneer Of is de vario van JD volgens het concept van Van Doorne, jarretel-aandrijving? 😛
deeremeneer
@radium45 hahaha ja wie weet!
AVA
@deeremeneer dat is waar idd! Differentieel is een zwak punt.
john deere 7810
@OhDeere @radium45

Zoals ohdeere al zegt: de riem ging inderdaad klapperen. de 6 cilinders hebben allemaal een extra spanrol op de lange kant. Deze hebben we hier toen ook opgemaakt en het probleem was over. Het karakteristiek word anders van zo'n motor

Ik vind het link werk zo'n lichte 6 cilinder pk's bij doen.
radium45
@john deere 7810 Duidelijk.
OhDeere
@john deere 7810 Top. Ook leuk om te horen als je het wel een keer goed hebt....
JD3010
Quote @john deere 7810:
de riem ging inderdaad klapperen.
Je kunt je dan ook afvragen of het dan wel goed gebeurd is als de motor zo onrustig wordt.
6920 JD
@OhDeere wat zou jij aan vermogen er bij zetten dan?
OhDeere
@6920 JD Fabrikanten van de software nemen vaak de garantie over als je binnen de 15 % stijging blijft. Vanuit mijn werk adviseer ik om de tractor in te ruilen en een type zwaarder te kopen. 😄
6920 JD
@OhDeere wat voor werk doe je?
john deere 7810
@OhDeere

wat is er volgens jou niet goed dan?
john deere 7810
@JD3010

ja onrustig maar denk dat hij ook sneller op toeren is 😉
JD3010
@john deere 7810 Met die van mij gaat het super.
john deere 7810
@JD3010

bij die 6420?
JD3010
@john deere 7810 Ja, al weer ruim 2 jaar geleden.
OhDeere
@6920 JD Vertegenwoordiger. Ik verkoop John Deere tractoren en machines.
OhDeere
@john deere 7810 Als iedereen zijn tractor opschroeft verkoop ik geen zwwardere.
john deere 7810
@JD3010

weet het niet zeker maar meende dat een 6420 al standaard was uitgevoerd met die extra pouly op de lange kant (linker kant)
6920 JD
@OhDeere aha zo????
JD3010
@john deere 7810 O, zou kunnen. Ik zal morgen wel even kijken. De 6320 heeft die niet.
john deere 7810
@JD3010

dat klopt.
john deere 7810
@OhDeere

volgens mij hebben wij elkaar wel een x gesproken 😉 Je hebt zo'n vlag in de tuin als ik het goed heb
JD3010
@john deere 7810 Mijn 6420 heeft die ook niet, maar de riem loopt tegen de grote poelie aan, dus die kan haast niet klapperen
john deere 7810
@JD3010

tegen de grote? hoe bedoel je dat? Deze pouly zit (rijrichting gezien) aan de linkerkant. dan gaat de riem van de krukas naar de viscoven. daar zit ie tussen op de lange kant
JD3010
@john deere 7810 Bij mij loopt die dan rechtdoor naar boven naar de airco en later pas over die grote poelie van de ecofan.
john deere 7810
@JD3010

ohja dat kan ook nog.
JD3010
@john deere 7810 beide trekkers van me hebben een airco,
john deere 7810
@JD3010

groot gelijk. Ik had er ook geen willen hebben zonder airco. Maar we hebben er ook nog genoeg lopen zonder. Laatst was er een veeboer met zijn trekker (6330) met 3500 uur op de klok. Die wist helemaal niet dat het er op zat haha.
JD3010
@john deere 7810 Dat was ook een voorkeur/eis van me.
OhDeere
@john deere 7810 Jij hebt de 5215 afgeleverd? Dan ben je een collega van Frankenstein. Succes met zo'n vertegenwoordiger... 😉
john deere 7810
@OhDeere

jup dat was ik. Oh hij is goed bezig haha
Renze
Als er een lichte viercilinder bak achter hangt, zou ik m nog tunen. Met de EGR eruit geprogrammeerd wordt het motortje veel levendiger, en als ook de inspuitparameters worden aangepast scheelt het behoorlijk brandstofverbruik.

Als er een multiriem gaat klapperen na het tunen klopt er iets niet. Is je krukas torsiedemper nog wel goed ? (Zit vooraan op de krukas) die gaan nog wel eens.

ZF vraagt vanaf Tier 3A een trillingsanalyse voordat ze je een motor op hun bak vrijgeven omdat de voor- en na- inspuiting om de emissie te halen, voor een loopvibratie zorgt. Het klinkt mij dus vreemd in de oren dat hij onrustiger loopt van een tuning.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
64
DEELNEMERS
20
WEERGAVES
5