Hoeveel vermogen kun je een John Deere 6530 extra geven?
Alvast bedankt.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
[url]tuningbox.com/nl/tbv/…]
of
[url]tuningbox.com/nl/tbv/…]
Ben er niet gekend mee met dat opvoeren.
Je verbruik mindert wel zeggen ze ... Maar voor de rest ben ik er ook niet echt een voorstander van.
niet allen die duitse auto's verbruiken te veel. doen die duitse trekkers met rooie velgen ook
Enige goede manier is software aanpassen. En altijd voor de waterrem. Mijn 6620 was ook opeens 45 pk sterker. De bedoeling was 25
Ook verandering van software enzovoort en hij ging van 100 naar 120pk.
Zijn verbruik is effectief met een halve tot een liter gedaald per 100km.
Je kan het ook anders bekijken. Je hebt een Clio met 1200cc motor en maar 65pk. Deze heeft een gemiddeld verbruik op de boordcomputer van 8.5 per 100km (in mijn geval toch en nog meer ook). Daarna een Megane 1.6 16V gekocht met 110pk en die zijn verbruik was 7.9 in dezelfde rij omstandigheden.
De 65pk is net te weinig voor de Clio en zijn gewicht, waardoor hij harder moet werken om op een bepaalde snelheid te moeten komen. De megane weegt een paar 100kg meer, maar hij heeft voldoende kracht om dat bepaald gewicht op die bepaalde snelheid te brengen. Hierdoor verbruik je dus minder ook.
De JD zal inderdaad op zijn zuinigste zijn ingesteld, op dat aantal pk. Het aantal pk zal net voldoende zijn om de werkzaamheden te doen. Maar met een iets meer PK kan hij dan kracht op overschot hebben, waardoor hij dus minder hard moet werken.
Vanwege de emissie eisen.
ook die zijn niet zwaar overbemeten dit is wel weer aan te passen met de druk. Maar lost niet alle problemen op. vooral de schakelbak zelf is anders.
is altijd met dit soort dingen. Koop een grotere trekker of doe het op eigen risico.
geen problemen met de multiriem? we hadden hier toen een 6330 die maakte er zo glad werk van.
Hij rammelden ze er achter mekaar af. te veel pk's maar volgens mij wat die boer zei had hem 40 pk bijgegeven.
Maar wat er achter zit niet. Feit is dat als je een 65/6620 flink opvoert en dat vermogen op de wielen zet je nog wel eens differentieel problemen kunt krijgen. Opvoeren met die kastjes ertussen is waardeloos zoals gezegd hier. Als je wilt tunen dan is rechtstreeks de software aanpassen het beste.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar.
Zoals ohdeere al zegt: de riem ging inderdaad klapperen. de 6 cilinders hebben allemaal een extra spanrol op de lange kant. Deze hebben we hier toen ook opgemaakt en het probleem was over. Het karakteristiek word anders van zo'n motor
Ik vind het link werk zo'n lichte 6 cilinder pk's bij doen.
wat is er volgens jou niet goed dan?
ja onrustig maar denk dat hij ook sneller op toeren is
bij die 6420?
weet het niet zeker maar meende dat een 6420 al standaard was uitgevoerd met die extra pouly op de lange kant (linker kant)
dat klopt.
volgens mij hebben wij elkaar wel een x gesproken Je hebt zo'n vlag in de tuin als ik het goed heb
tegen de grote? hoe bedoel je dat? Deze pouly zit (rijrichting gezien) aan de linkerkant. dan gaat de riem van de krukas naar de viscoven. daar zit ie tussen op de lange kant
ohja dat kan ook nog.
groot gelijk. Ik had er ook geen willen hebben zonder airco. Maar we hebben er ook nog genoeg lopen zonder. Laatst was er een veeboer met zijn trekker (6330) met 3500 uur op de klok. Die wist helemaal niet dat het er op zat haha.
jup dat was ik. Oh hij is goed bezig haha
Als er een multiriem gaat klapperen na het tunen klopt er iets niet. Is je krukas torsiedemper nog wel goed ? (Zit vooraan op de krukas) die gaan nog wel eens.
ZF vraagt vanaf Tier 3A een trillingsanalyse voordat ze je een motor op hun bak vrijgeven omdat de voor- en na- inspuiting om de emissie te halen, voor een loopvibratie zorgt. Het klinkt mij dus vreemd in de oren dat hij onrustiger loopt van een tuning.