Illustratie van:

Zetor proxima - Koppeling

Hoe zit het met jullie zetor. Hebben jullie veel problemen met ut zetortje? bij ons is heeft hij nog maar 1200 uur en koppeling is eigelijk al bijna op! en de hef heeft ook al meerdere keren kuren..

Hoor graag jullie verhaal over de proxima. Wil graag weten wat wij nog meer kunnen verwachten en of het beetje an zetor ligt....

mvg

Schievu

Deel dit topic

Reacties

zijstandaard
Wij hebben geen zetor?
GrolschZetor
Ow leuk om te weten!!!
pekelderboer
Sommige landini's hebben er ook last van laatst hoor ik van iemand had bij 3000 uur zen derde koppeling er al in zitten ,

ag die trekkers zijn net weggooi bestek , een keer gebruikt en je kan ze bij het oud ijzer zetten en een ander ophalen.
Mengeledriver
Er zit in die Zetor's zon machtig slechte dubbele rijkoppeling. Die is duur én slijt heel snel.
Hier rijden zeker 4 nieuwe Zetor's in de omgeving, de ene had de koppeling er bij 600 uur uit, de andere bij 800. Schijnt heel normaal te zijn hoor bij die uren.
pekelderboer
Zal de zelfde koppeling als van die landini wel zijn dan.
hilbertvdberg
Waar ik stage liep was een zetor en die had met 2000 uur de derde koppeling gekregen.
zoete1
Welke landini's dan?
kevin-valtra
Of jij kunt gewoon niet met trekkers omgaan schieven is dat geen optie ?
GrolschZetor
Kijk dat had ik ook al ergens gelezen. Daarom vroeg ik er maar eens na, want is blijkbaar veel voorkomend PROBLEEM. BIj ons liep de aftakas door als hij volgends de aftakashendel was ONTkoppeld.. deze koppeling is gelinkt met rijkoppeling.

Wij hebben daarnaast een 12/12 met omkeerschakkeling hendel die je met voetkoppeling moet bedienen. Hij word dus niet netjes opgepakt als bij een elektrische koppeling. 1 ding is zeker er word netjes mee om gegaan en word zeker niet met voet op koppeling gereden. verder hebben wij nog wel eens problemen met stabalisatie stangen. Waar die bevestigd zijn aan de trekker en waar ook de hulp cilinders aan vast zitten zijn al meerdere bouten afgeknapt.
Mengeledriver
De dubbele rijkoppeling is in't algemeen echt een zwak punt van die trekkers.
zetordriver
Wij hebben nog geen tob gehad met het trekkertje
op een kapotte koppakking na dan
pekelderboer
Die landini waar ik het over had was een mythos 100 geloof ik , of iets in die buurt,

overigens op onze renaults zitten omkeer bakken met koppeling (je hoeft niet stil staan bij schakelen) en als wij dan nog vooruit gaan dan doen we hem in de achter uit en dan laten koppeling op komen af remmen (met koppeling) en dan dus achteruit rijden (niet bij hooge snelheden natuurlijk hooguit een km of 12). dus die koppelingen hebben erg veel telijden vooral op de 651 met voorlader en die heeft nu 8000 draaiuren gelopen en dat is nog steeds dezelfde koppelingsplaat.
Valtra-Fordpower
Onze oude 7211 had in 3000 uur 3 koppelingen...
De 6321 (Super) had daarintegen in 3000uur géén nieuwekoppeling. Wel een andere aandrijfas tbv de compressor en de brandstofpomp. is ook een duur grapje...
casejxu
Licht geheel aan elke zetor zie ze op me werk vaak ene rijd 5000 uur met 1 koppeling hebben ook een MET VOORLADER 1200 uur 3de koppeling.... en de ene draait zonder problemen ander juist ene na de ander. Miss maandag ochten modelletje???
gewoon ik
Hier in de buurt rijd ook iemand Zetor en daar lag de koppeling er ook al uit rond de 1000 uur, verder geen klachten gehoord.

Onze JD 2250 heeft nu zo'n 11.000 uur en z'n 2de koppeling. Deze JD word hier dagelijks voor de voerkar gebruikt en nog voordat we hem hadden stond deze vaak op de kuilbult. Conclusie, die koppeling is goed. 😛
rick11441
Met die van ons hebben we nooit problemen gehad wat koppeling betreft. al n 9540, 8540, forterra 9641 (oud model) en nu een 11441 gehad. geen kuren wat koppeling betreft, eigenlijk nooit echt grote reparaties gehad aan die dingen.
ford8630power
En die van jou krijgt nogal wat op de kloten 😃
Mengeledriver
Ligt aan het type, de Proxima heeft een slechte rijkoppeling.
ford8630power
Klopt, rick heeft een Forterra, zal wel wat beter wezen.
skure
Onze 7341 super turbo heeft nu zn 3de koppeling erin zitten... Hangt wel aan de voederbak en
doet veel voorlader werk.. Heeft nu 2900uren...

Ook problemen met de stabilisatiestangen die continu afbreken en de latten zelf breken ook altijd... Ziet wel sterk af door voederbak...

Zit bij ons ook een groot probleem in electriteit... Als je alles tegelijk aanzet zoals verwarming zwaailamp enzo springen de zekeringen tegen de sterren op...
De 4wiel remmen vooraan zijn ook al stuk en hij wordt nochtans goed onderhouden...

Door het voorlader werk gebruiken we veel R, 1 en de 2de versnelling en als je nu bergaf rijdt (niet belast) durft ie zomaar uit die versnellingen vallen...
Zelfde met de ondersteuning van de aftekas en 4wd met lucht... Compressor al vernieuwd en nu moet je zeker 5min wachten voordat ie zn aftakas inschakelt na de koppeling los gelaten te hebben...
Ik kan zo nog vanalles zeggen dat ie al heeft voorgehad... maar dit waren de grootste dingen!
Het is onze 4de zetor... Daarvoor een 5718 en een 7745 gehad... Die waren veel beter dan deze dat we nu hebben alhoewel er ook kosten zijn geweest...
Mengeledriver
Dat zijn voor mij allemaal redenen die de aanschafprijs van een Fendt weer goed maken 😃
Kwaliteit is nou eenmaal prijs afhankelijk.
GrolschZetor
En nu?

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Zetor proxima ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
22
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
10