Hoe zit het met jullie zetor. Hebben jullie veel problemen met ut zetortje? bij ons is heeft hij nog maar 1200 uur en koppeling is eigelijk al bijna op! en de hef heeft ook al meerdere keren kuren..
Hoor graag jullie verhaal over de proxima. Wil graag weten wat wij nog meer kunnen verwachten en of het beetje an zetor ligt....
mvg
Schievu
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Zetor proxima ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
ag die trekkers zijn net weggooi bestek , een keer gebruikt en je kan ze bij het oud ijzer zetten en een ander ophalen.
Hier rijden zeker 4 nieuwe Zetor's in de omgeving, de ene had de koppeling er bij 600 uur uit, de andere bij 800. Schijnt heel normaal te zijn hoor bij die uren.
Wij hebben daarnaast een 12/12 met omkeerschakkeling hendel die je met voetkoppeling moet bedienen. Hij word dus niet netjes opgepakt als bij een elektrische koppeling. 1 ding is zeker er word netjes mee om gegaan en word zeker niet met voet op koppeling gereden. verder hebben wij nog wel eens problemen met stabalisatie stangen. Waar die bevestigd zijn aan de trekker en waar ook de hulp cilinders aan vast zitten zijn al meerdere bouten afgeknapt.
op een kapotte koppakking na dan
overigens op onze renaults zitten omkeer bakken met koppeling (je hoeft niet stil staan bij schakelen) en als wij dan nog vooruit gaan dan doen we hem in de achter uit en dan laten koppeling op komen af remmen (met koppeling) en dan dus achteruit rijden (niet bij hooge snelheden natuurlijk hooguit een km of 12). dus die koppelingen hebben erg veel telijden vooral op de 651 met voorlader en die heeft nu 8000 draaiuren gelopen en dat is nog steeds dezelfde koppelingsplaat.
De 6321 (Super) had daarintegen in 3000uur géén nieuwekoppeling. Wel een andere aandrijfas tbv de compressor en de brandstofpomp. is ook een duur grapje...
Onze JD 2250 heeft nu zo'n 11.000 uur en z'n 2de koppeling. Deze JD word hier dagelijks voor de voerkar gebruikt en nog voordat we hem hadden stond deze vaak op de kuilbult. Conclusie, die koppeling is goed.
doet veel voorlader werk.. Heeft nu 2900uren...
Ook problemen met de stabilisatiestangen die continu afbreken en de latten zelf breken ook altijd... Ziet wel sterk af door voederbak...
Zit bij ons ook een groot probleem in electriteit... Als je alles tegelijk aanzet zoals verwarming zwaailamp enzo springen de zekeringen tegen de sterren op...
De 4wiel remmen vooraan zijn ook al stuk en hij wordt nochtans goed onderhouden...
Door het voorlader werk gebruiken we veel R, 1 en de 2de versnelling en als je nu bergaf rijdt (niet belast) durft ie zomaar uit die versnellingen vallen...
Zelfde met de ondersteuning van de aftekas en 4wd met lucht... Compressor al vernieuwd en nu moet je zeker 5min wachten voordat ie zn aftakas inschakelt na de koppeling los gelaten te hebben...
Ik kan zo nog vanalles zeggen dat ie al heeft voorgehad... maar dit waren de grootste dingen!
Het is onze 4de zetor... Daarvoor een 5718 en een 7745 gehad... Die waren veel beter dan deze dat we nu hebben alhoewel er ook kosten zijn geweest...
Kwaliteit is nou eenmaal prijs afhankelijk.