Hallo TF-ers,
Vandaag is m'n gelijkstroomdynamo vastgelopen van m'n trekker. Vermoedelijk omdat er een lager kapot gelopen is. Dynamo is echt verrot (losse draden zag je bij de koolborstels eruit steken) en accu was leeg.
Nu heb ik de dynamo vervangen (had nog een gebruikte)en draait alles weer goed (getest door massakabel van accu los te trekken en verlichting aan te zetten).
Alleen als het contact uit staat en ik leg de massakabel op de accu, trekt hij een klein vonkje. Ik hoor de manometer bovenin schieten (tankvlotter zit niet aangesloten). Wat zou dit kunnen zijn?
Welke stromen gaan er allemaal door het contactslot en welke niet?
Alvast bedankt.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de International 624 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Reacties
Je verwijderd de zekeringen allemaal , dan steek je één voor één de zekeringen er terug in met elke keer als je een zekering geplaatst hebt de massakabel terug op de pool houden .
Als je dan op een gegeven moment een vonkje ziet zoals nu weet je waar je moet gaan zoeken In de handleiding kun je dan vinden waarvoor de zekering dient , hoef je niet alles na te kijken.
Met manometer bedoel je waarschijnlijk de tankmeter ?
Instrumenten paneel , pinkers , standlichten , gloeien en starten gaan door het contactslot .
Ik twijfel of de gelijkstroomregelaar geen lekje veroorzaakt. Die zal wel een knauw gehad hebben.
Probleem gevonden. Bij contactslot is de aanvoer amp afgebroken en heeft heel wat schade aan gericht. Laadstroomcontroledraad was helemaal kaal gebrand.