Snelheid trekkertrek

Welke snelheid kan ik het beste nemen met onze vario 714 op de baan? ik zou graag beetje advies willen over hoe ik dit het beste kan doen? als hij het zwaar krijgt wat je dan het beste doen kunt en met welke snelheid je het begin doet? graag geen onzinnige reacties want ik rij elke dag met deze trekker>
BVD!!

Deel dit topic

Reacties

MF 2725
Als je elke dag met die trekker rijdt, dan weet je dus al wat ie kan en hoe ie reageert op welke belasting en hoef je dit topic niet te openen!!!
Tom VB
Als je toch elke dag met die trekker rijd dan weet je toch ook wel wat te doen op de baan !

ooh tegelijk!
guldner75
Gebruik de veld versnelling
diff en 4wd aan.

lijken lullige dingen maar worden nog wel eens vergeten ....
ford8630power
Zo hard mogelijk, op een gegeven moment wil hij gewoon niet harder is mijn ervaring met een vario.
InterSprinter
Volgasss!! en niet bang zijn om hem iets te laten zakken
nht8040
Het gevaar als je volgas gaat is dat de computer niet kan volgen en dan valt de vario heel erg terug.

als je er manueel goed mee kan rijden,kun je dat daar mee oplossen.(je rijd er elke dag mee lees ik dus dat zal wel geen probleem zijn)
dan is er maar 1 raad vol op de gas.
Tom VB
Gas dr bij 😃
MF 2725
Gang is alles en vaak ben je te bang!!! ha ha ha
DESLAGERURRE
11 km/u 😃
landbouw
+- 1800 toeren gas grenslast op 20 % ,knopje achter de joystik in stand 1 ,veldversnelling en gewoon tegen de hendel blijven duwen tot ie stilstaat 😄 heeft de fendt dealer tegen me gezegd .als hij het niet kan halen gaat ie gewoon trager
landbouw
Hij valt wel effe aardig dood maar maakt ni uit .stilvallen doet hij niet .dan gaat de vario gewoon terug
Fendttrisixfan
Denk dat je het best bij start zo vlug mogelijk gaat en dan geleidelijk aan vertragen
Maikel-Wissink
Heb wel eens gehoort dat ze de trekker gewoon in de cruise gooien (+/- 10 km/h) en dan met de grenslastregeling gaan draaien. Heel veel snelheid maken heeft toch geen zin in de standaard klasse, dan heeft de bak alleen al te veel werk om zichzelf terug te regelen, dit gaat volgens mij alleen maar ten koste van de trekkracht.
Voor de rest kan ik je niet verder helpen..
huub case
Gang is alles
Maarten 718
Gewoon net zoals wat guldner75 zegt, veldversnelling aan vierwielaandrijving en diffensieel aan, niet te hard van start gaan want dat gaat niet goed maar gewoon rustig op 1 snelheid gewoon doorgaan tot dat hij begint te slippen en dan is het gebeurd als je een zware sleepwagenafstelling hebt, anders gewoon doortrekken naar de FP
Maarten 718
Wat voor een Fendt 714 hebben jullie dan serie 1 met de oude neus, serie 2 met de nieuwe neus of serie 3 met de nieuwe neus met een logo van een paard ervoor op er zit namelijk wel verschil in welk bouwjaar je hem hebt persoonlijk vind ik dat de 2e serie van bouwjaar 2005 ongeveer het hardt trekt
grondverzetter
9km/h

ploeg/kilversnelheid

en dan plankgas!
loarnsen mf
9 aardig hard.. ligt eraan wat voor baan je hebt... ik zou 7 doen...
Fendt916
Zo hard als het kan cruise erop en dan de cruise 2km per uur hoger houden dan dat je gaat procenten is per baan verschillend en de rijhendel in de 1 ipv 4
pekelderboer
Klinkt dom maar gang is alles indd. als je snelheid maakt wordt het ook moeilijker afremmen en zal die het makkelijker krijgen bij de laatste meters. zorgen dat je de heele tijd een beetje wiel slip hebt dan trekt die langer door
Fendt916
Ja vergelijk het maar als je tegen een brug op rijdt ofzo als je eerst onderaan stil gaat staan en dan er naar boven moet trekken dat kost veel meer vermogen dan met hoge snelheid ertegen op
pekelderboer
Indd , mooi uitgelegt ^
redpower
Maar die snelheid houd je toch nooit vast.
in biest houtakker reed een belg met een 936, kwam aangevlogen met een km of 25, toen gingen de messen erin en stond ie ineens stil, kon het niet op tijd terug regelen, wat hebben we gelachen 😛
hendrikopstaele
Het beste wat je kunt doen is het volgende: je gaat voor de sleepwagen staan, zet je 4wd aan en je differtieel, alletwee vast niet auto. je zet de grenslast op het maximum. joystick op 4. je stelt tempomat in op 15km/u. je vertrekt volgas na een paar seconden duw je de joystick naar rechts op tempomat. Het volgende wat de trekker zal doen is afkomen in toeren, je laat hem zaken tot -1600toeren, dan draai je de grenslast naar beneden tot hij weer een beetje op toeren komt ( niet te veel max 1900toeren),en dan draai je de grenslast terug omhoog, en dit herhaal je telkens. als je ziet dat je bijvoorbeeld door een behoorlijke bak moet waar anderen zich vast rijden, probeer er dan een beetje schuin door te gaan en heel laag in toeren 1500 ongeveer zo gaat ie zker niet graven. Op deze manier kom je al een heel eind weg, rij niet op tms maar ga gewoon zelf op het gaspedaal staan en doe hem zoveel mogelijk dood. Hetgeen wat een trekker met powershift doet kan je met een vario oneindig herhalen...
guldner
Gewoon gas geven en een beetje harder aan het
einde langzaam snelheid minderen als hij begind te spinnen en ook sturen help veel!!

(veel suc6)
Deutz-Power
Daar zitten best wel goeie tips tussen denk ik!
Zijn er ook tips op gebied van powershift-bakken of schakel/powershift bakken???
Fendt916
Red power had die hem zeker in de weg groep staan zulke zitten er tussen!
nht8040
@deutzpower: gewoon volgas en rond de 1800 toeren terugschakelen. werkt altijd.
Deutz-Power
Ja idd, dat heb ik al 2x gedaan, 2e versnelling (2S), 1800toeren en dan terug schakelen naar 2M en recht door het midden en op het laatst helemaal naar de zijkant toe... en banden op 1 bar...
FENDTfarmer
Banden zachter doen.
papkop
Maar wat kan je beter doen differnciel aan doen of alleen de voorwielaandrijving aan en sturen waar zou je verder mee komen?
Fendt916
Allebij
nht8040
@papkop: zo veel mogelijk rechtdoor. sturen en draaien zijn alleen maar verspilde meters en kost kracht en snelheid. op het einde kan je het altijd nog doen,maar int begin liefst niet(is mijn mening).

4wd en diff allebij aanzetten.
Deutz-Power
Zeker bij niet Ronald! Ik heb 0,6 gereden, kwam ik niet ver mee! Op 1 bar wel... De winnaar(Fendt 500) van afgelopen 2 jaar bij mij in de 6,5ton reed ook op 1 bar en amper frontgewicht... Ja idd, mijn ervaring ook, Diff en 4WD aanzetten...
papkop
Loat zakken 0,3 is perfecto
nht8040
Wij rijden normaal op 0.4-0.5 bar. maar hangt veel af welke trekker het is. sommige gaan juist springen als je ze zo zacht zet. die rijden dan weer beter op 1 bar ofzo.
Fendt916
Te zacht heeft geen nut 0.6 tot 1 bar ist best licht ook maar net aan de band
papkop
Maar als je begint te graven terwijl je genoeg pks over hebt kan je eigenlijk beter ja alleen 4wd aanzetten en sturen.
nht8040
Gewoon automatisch diff opzetten,dan springt die uit als je draait en opgelost.
papkop
Dat heb ik er niet op zitten 😛
nht8040
Ja dan maar manueel uitzetten zeker 😃
papkop
Haha jaja dat is best zekers 😛
FENDTfarmer
Heb jij dat niet op je premium JD? slechte zaak!
banden moet bij mij rond de 0.6 bar en dubbellucht rond dde 0.4 anders gaan ze hol staan
kemper
Ik heb nog nooit met differentieel erop gesleept papkop... wil best
kemper
Is geen premium veldramp
papkop
Ja veldramp 😛
FENDTfarmer
Zelfs nh heeft een auto 4wd en diff laat ik het dan zo stellen 😉
wiegehts
Papkop goa ie nu harder veurn dan vorig jaar da? ie hebt ps dr bie
papkop
Nee b is perfect. smoort ie mooi 😃
nht8040
En wat wil je daar mee bedoelen fendtfarmer? 😃
kemper
Mietje.... in de 7 ton ist iets anders maar in de 6,5 had dat ding allang in de C gemoeten
papkop
Jaja tuurlijk als dat ding in de b4 al afzakt naar 1000 toeren zit ik wel in de goede versnelling en smoort mooi af dus enklucht kan in de c wel ja met dubbelucht niet.
kemper
Op dubbellucht ook wel gang maken... veldkamp was eerst ook te bang maar weet nu ook wel beter 😛
papkop
Maar nu is 7 ton dus gaat ik niet in de c 😛
Claas-JD
Ik moest in de 6,5 ton terug tot b2! met de 6506. dus C hoef ik niet aan te denken
papkop
Juustem laat hun maar in de c gaan slaat ie mooi af haha 😛
kemper
Tussen een 6506 en een 6630 zit nog wel iets verschil 😛
Deutz-Power
Ik denk ook dat je beter in zijn 2 of B kunt rijden voor een vlakkere race en continuiteit... Heb je meer controle erover lijkt mij...
papkop
Pff die 5 of 10pk zegt niet zo veel
Claas-JD
Klopt, die sleep ik er ook wel af 😛
kemper
Laat um op een zandbaan maar mooi dood gaan... met langzaam rijden kom je er ook niet
papkop
Doe jij dat maar kemper 😛
kemper
Zal ik doen 😃... nu zonder dubbellucht helemaal 😛
papkop
Hij slaat vast af hehe 😛
kemper
Nee dan trap ik wel optijd de koppeling in 😛
papkop
En schakel je terug haha 😛
jeroenlemele
Gas terug is voor mietjes!
kemper
Ofniet dan... ga je ook in de 4 slepen scholten? 😛
Deutz-Power
Geen onzin graag! Nuttige tips of ervaringen!
kemper
Zijn mijn ervaringen 😛
jeroenlemele
4??
nee ik hoop wat meer grip te hebben en kon hem eerder amper aan houden dus nu de wagen iets ligter staat moet het goed komen
jeroenlemele
Nuttig tips?
je moet er gewoon ervaring mee krijgen, je kent zelf de trekker het best
kemper
Oh jah denk dat jij wel een aardige kans maakt om hoog te eindigen... ik ben zelf al blij als ik bij de beste 30 zit 😛
GROENEDEERE
Gewoon gas geven en met 60 of de eindstreep knallen. 😄 zo gaan wij het dit jaar weer proberen 😄
jeroenlemele
Nou ik zit nog altijd met die 1046ers in de maag
en ik wacht nog steeds dat me trekker wat kilo`s afvalt want het wordt krap denk ik
kemper
In wierden kon het toch ook? en je hebt dubbellucht wat lichter gemaakt... och 1046's zijn ook wel te verslaan, die moet ook helemaal kaal
jeroenlemele

zo dus??
jeroenlemele
En ik ben bijna als laatste,
dan zit er al een gat daar kun je wel een paard in wassen
kemper
Och was ik vorig jaar ook en ik zat heel kort achter jouw... alleen broekland was ik dichterbij 😛
FENDTfarmer
Dus papkop moet de jd opvoeren om mij zn hete adem te laten voelen? 😃
jeroenlemele
Maar nog niet dicht genoeg
maar misschien pakt het nu wel goed uit bij jou
kemper
Nou ik denk het niet... die banden zijn ook maar 50 cm, als ik dubbellucht eraan kon hebben dan had ik wel wat kunnen maken denk ik
FENDTfarmer
Je mag mn slijptol wel lenen kempert 😃
kemper
Nee aanbouwdelen zitten gewoon met een paar boutjes vast dus niet nodig 😛
FENDTfarmer
Nou, haal die los dan
kemper
Jah en dan?... ligt de rommel op de grond 😛
FENDTfarmer
Dan leg je het netjes aan de kant, en dan kun jij met dubbelle luchtjes eindelijk is winnen van jeroen
kemper
Nee ik zie het niet zitten 😛... die dingen til je niet ff met 2 man op 😛
FENDTfarmer
Ff met de voorlader 😃
kemper
Oh ie snapt het nog niet helemaal 😛
papkop
Nee hoor veldramp 😛

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
91
DEELNEMERS
27
WEERGAVES
2