Illustratie van:

Ford 6600 - Cilinderblok en cilinderkop

Beste iedereen,

is er iemand die mij info kan verschaffen over codes van een 4 cilinder motorblok en de cilinderkop?

Blok 9E30 T3 D5NN6015
Cilinderblok T1 6090AC

De rede van mijn vraag is dat het een revisie blok is maar ik het probleem heb dat hij warm loopt.
Waterpomp en thermostaat is ok.

Ik heb het vermoeden dat de onderblok en de cilinderkop niet bij elkaar horen.

Is er iemand die mij hierover info kan geven?

Deel dit topic

Reacties

RPCounty
Dat maakt niks uit. Gaat om de zuigerhoogte
Snaky Bill
Je radiator is inwendig vervuild of plaatselijk verstopt.en @RPCounty heeft ook gelijk .
Devanes
Radiator is niet vervuild of verstopt ben ik zeker van de motor heeft het van als hij erin steekt.

De blok zijn droge bussen in gemonteerd. Motor gaat enkel deftig zonder thermostaat al word hij dan in warme dagen ook warmer dan anders.

Met thermostaat loopt hij warm hoewel deze wel open gaat want hij is een nieuw ook de circulatie van de waterpomp is ok.

Ik zoek nu gewoon de rede van het warm worden aangezien er nu mijn eerste cilinderkoppakking door is op 600 uren :s
Welgerap52
Staat de pomp niet te vroeg?
En zijn de 10 en 100 serie niet gevoelig op warm worden bij zware belasting?
Fordje4600
@Welgerap52 klopt wel volgens mij als je een kleine 10 serie en 600 en 1000 serie een tijdje onder zware belasting laat werken gooit ie de koelvloeistof er aan de voorkan en achterkant tussen de kop weg
malcon
@Devanes bij hoeveel graden opent de thermostaat. Er zijn verschillende gaat hij pas bij 90 graden open of bij 75. Dit kan al een verschil geven in warmlopen
Devanes
@Welgerap52 da zou hij mijn inzien moeten roken ofwel slecht gaan wat hij zeker niet doet.

De culasse word een pak warmer dan de blok gemeten met infrarood op de vries pastillen.

@malcon Thermostaat gaat open rond 80 graden radiator koelt tot 40 graden en dan loopt temperatuur terug op. Verschil tussen in en uitlaat radiator is groot genoeg dus deze werkt perfect.

Ik blijf echt steken bij de combinatie niemand die hier iemand voor weet die mij dit kan vertellen?

Bedankt al voor jullie reacties trouwens
Devanes
@Welgerap52 da zou hij mijn inzien moeten roken ofwel slecht gaan wat hij zeker niet doet.

De culasse word een pak warmer dan de blok gemeten met infrarood op de vries pastillen.

@malcon Thermostaat gaat open rond 80 graden radiator koelt tot 40 graden en dan loopt temperatuur terug op. Verschil tussen in en uitlaat radiator is groot genoeg dus deze werkt perfect.

Ik blijf echt steken bij de combinatie niemand die hier iemand voor weet die mij dit kan vertellen?

Bedankt al voor jullie reacties trouwens
malcon
En de radiateurdop is die ook in orde?
Welgerap52
Ik vraag me dus af of de radiateur goed door laat want 40 graden afkoelen is erg veel endat duid op een slechte doorstroming van de radiateur! Maar heb je gemeten bij vollast of onbelast?
Leg er eens een tuinslang in boven en kijk dan of het er allemaal direct uitkomt onder!
Ford 5600 power
Wij hebben thuis een 5600 die loopt ook warm. Wij vermoeden dat de meters niet klopen. Want wij hebben een vlees meter er in gedaan. En hij is 80 graden als hij net in het rode zit.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 6600 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
11
DEELNEMERS
7
WEERGAVES
6