Illustratie van:

John Deere Meerdere - Wij spannen het paard achter de wagen.

Met de huidige natte omstandigheden worden er inventieve oplossing bedacht. Dit zag ik vandaag in Beltrum (GLD)

Deel dit topic

Reacties

lindehydrocart30
Systeem bestaat al langer, hebben er afgelopen week er ook nog 1 gebouwd voor plaatselijke loonwerker hier.
trean
Zoek maar eens op armadis duwbok. Dan zie je dat het al langer bestaat.
robbertk
Ben je ook sterker op deze manier?
stannetje96
Dit is idd geen nieuw idee
stannetje96
@robbertk grootste nut is vooral dat de wielen vd wagen niet zo snel stil gaan staan.
JD3010
@stannetje96 Met fatsoenlijke wielen komt men ook een heel stuk verder. Maar dat wordt vaak te duur gevonden.
jordi 1455
Eigenlijk kun met zulke drassige omstandigheden beter niet op het land zijn, want je verprutst alleen de bodemstructuur.
JD3010
@jordi 1455 Alles voor de foto's.
jordi 1455
@JD3010 ik bedoelde eigenlijk met trekkers en hakselaars.
Fendt926Driver
Quote @robbertk:
Ben je ook sterker op deze manier?
het is een win win situatie. de wagen wordt iets opgetilt. de duwende trekker heeft veel grip door de overdracht van de wagen en het aan en af koppelen gaat veel sneller
JD 6430 The Best
Rupsdumpers inhuren, ben je van het gedonder af en je hebt lang zn bende niet na de tijd.
stannetje96
@JD3010 dit is toch ook veel stoerder
JD3010
@stannetje96 Ja joh, ze doen er alles voor om leuke plaatjes te maken. Zo kunnen ze er volgend jaar weer van genieten. 😉
Siete
@JD 6430 The Best Helemaal mee eens. Bij ons is toen op het punt van keuzes maken ook voor rupsen gekozen. Dit en kunnen overladen in elke mogelijke wagen of vrachtwagen zonder kraan, dus zonder grond in je maiskuil, blijf ik een van de mooiste oplossingen vinden.
Voor de nieuwsgierigen :

Filmpje is destijds gemaakt door de vertegenwoordiger van Kemp en is te vinden op Youtube.

Mvg,

Siete
timvanr
Bij ons rijden ze ook al jaren met zon pikhaak.
mfboer
Hier rijden ze ook al jaren met zo'n systeem
Wimsumar
Beste OhDeere e.a.: Huhhhh,.... :? "Het paard?''
Je moet de ezels eens voor het karretje spannen!
Vlak bij mij ook weer raak deze week. Het loonbedrijf kent ( na 4 à 5 jaar mais) het perceel toch ook wel eens een keer? Maar nee, eerst een aantal keren met volle vracht vastrijden en daarna zo met sleeptrekker verder rondjes rijden terwijl er waarschijnlijk niets aan de hand was geweest als ze op die lage, natte plek met lege wagen waren begonnen.
jammermaarhelaas
Quote @jordi 1455:
Eigenlijk kun met zulke drassige omstandigheden beter niet op het land zijn, want je verprutst alleen de bodemstructuur.

Ondanks dat de banden vaak breder, en ook onder silagewagens, hoger worden, blijft het totale gewicht van trekker en wagen alsmaar toenemen. Met als gevolg dat men toch nog wegzakt, zeker wanneer men zoals @Wimsumar al zegt, geen rekening houdt met de natte plekken op een stuk land.

Heb hier dit jaar met een tractor van 1600kg en dubbellucht zaailand gemaakt en gezaaid, geen centje pijn op de plekken waar de oogstmachine wegzakte of diepe sporen maakte. Laat ik de loonwerker komen om te zaaien, komt men zomaar met 150 of 200pk met bijbehorend gewicht. De loonwerker doet zijn werk uitstekend, maar zulke lompe machines op je land in najaars-omstandigheden is gewoon absurd.
robbin lamers
@redeagle14 Dit systeem kennen wij wel van bruil. Maar was die wagen ook uit beltrum?
Mc_douwel
@jammermaarhelaas luchtdrukwissel doet ook een Heleboel vant jaar ideaal verlopen 1spoortje getrokken zonder was het lant aardig naar gort gereden
JD3010
@jammermaarhelaas Voor mij heb je helemaal gelijk. 200 pk is tegenwoordig haast heel normaal.
jordi 1455
@jammermaarhelaas in de bietenoogst gaan ze met bietenrooiers met een leeggewicht van 32 ton op het land.
fendt308-driver
@jammermaarhelaas
Het probleem is dat je een kleine kar met mooi grote banden vaak niet in kan zetten als het droog genoeg is omdat de boeren het dan niet snel genoeg vinden gaan.
JD3010
jordi 1455
@JD3010 dat het veel te zwaar is.
john deere 7810
930triplemaaier
@Mc_douwel ik snap niet dat er niet meer luchtdrukwisselsystemen verkocht worden. Als je het mij vraagt verdient het zichzelf terug in de vorm van lager dieselverbruik en bandenslijtage. Ook is het veiliger op de weg omdat je geen last meer hebt van dwijlende banden en in het veld rij je minder snel vast doordat je meer trekkracht hebt en je spoort minder in. Dit komt omdat je altijd met de meest ideale bandenspanning kunt rijden. Op de weg zo hard mogenlijk en in het veld zo zacht mogelijk
Mc_douwel
@930triplemaaier jansen wijhe gaar vant winter de trekkers waarschijnlijk ook uitrusten met luchtdrukwissel
snap ook niet dat er zo weinig in luchtdrukwissel word geïnvesteerd minder vast rijden is meer doen per dag
Van der meer bontebok (Friesland) rijd volgens mij al rond 2009 of eerder met zon systeem (zelfbouw). Werkt mooi
jasper01
Hm vroeger had je ook zon duwsysteem voor op de trekker werkte ook
redeagle14
@robbin lamers Met de 4630 de Welgro aanduwen. Dat werkte perfect.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de machines van John Deere ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
31
DEELNEMERS
21
WEERGAVES
1