Vanaf 2018 kenteken op landbouwmachines verplicht.
Den Haag – Trekkers mogen in de toekomst alleen de openbare weg op met een kenteken. Dat heeft de ministerraad vrijdag besloten.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
even on-topic, al weer zijn die machines uitgezonderd die bij het T-rijbewijs zijn uitgezonderd.
kentekenplaat.nu/contents/media/…
2 stuks minimaal 1 op de trekker en 1 voor de aanhanger.
Met btw bijna 100 euro.
Dit is niet veilig voor de beurs.
en dan over een paar jaar zeker de apk invoeren
En ik wil op mijn trekker, roetfilter niet nodig.
Dat valt nogal mee. Maar als er op alle getrokken machines / aanhangers ook een kenteken moet, kost het nogal wat. Net zoals een blokkenwagen, moet daar ook een kenteken op?
Dat soort aanhangers ,een witte wisselplaat met kenteken vd trekker.
aanhangers die (normaal)sneller worden voortgetrokken dan 25KM/h moeten eigen kenteken hebben.
Later ook apk voor deze aanhangers.
Dacht : constructiesnelheid af fabriek harder dan 25 km/h.
Auto's worden er ook niet mooier op, maar daar hoor je niemand meer over, is even een jaar wennen en dan weet je niet beter.
Tja, als jij je normaal gedraagt hoeft de politie je niet op te sporen, maar stel dat jij door rijd na een ongeval dan krijgt de politie nu meestal van getuigen te horen: "het was een rode trekker" Met iets meer geluk is er een getuige die weet dat het een Zetor was, maar daar heeft de politie ook niet genoeg aan. Met een keneken is het makkelijker de dader vinden.
bovendien hebben veel trekkers al ergens een bevestigingsplek voor een kentekenplaat, omdat het in de meeste landen toch al verplicht is.
op trekkers en machines die nooit van het erf komen zoals trekker met voerwagen zijn natuurlijk ook geen kentekens nodig.
Haha. Komt je oom met alle 90 op de weg dan?
(extra voordeel: jullie hoeven niet meer zo veel van mijn foto's te verplaatsen, het type van iedere gekentekende tractor kun je straks gewoon op rdw.nl opzoeken
Zou iemand zo aardig willen zijn om het artikel hier te plaatsen?
Geen idee eigenlijk. Ik weet niet in hoeverre dat al voldoet aan de eisen voor het echte kenteken?
mechaman.nl/landbouwmechanisatie/2015/…
Die hadden eigenlijk geen antwoord hier op , dacht dat het dan omruilen zou worden maar wisten het niet zeker.
Heb toen kenteken aangevraagd en dat koste zonder platen 65 euro aan de postbode afterekenen
Dan je platen nog. Je kan er 2 krijgen , wil je er maar 1 dan kun je achteraf geen 2 e meer krijgen.
Van af een bepaald bouwjaar is dat verplicht.
Op het gv kenteken van mij staat dat niet alleen het eigen gewicht leeg rijklaar en maximaal niet het aanhanger gewicht
Misschien wel de kosten voor andere platen maar dan moet je ook een ander kentekenbewijs krijgen.
Dan krijg je nieuwe papieren en platen en dan staat er een kleine 1 bij.
zoals dit: bin.snmmd.nl/m/m1fylwrw8j9v.jpg/
Ik ben het met je eens, maar het moet dat er zoveel naar andere instanties gaat zal wel wat meevallen.
Verder vind ik het kenteken een prima idee, goed voor de veiligheid. Maar als grote loonwerker heb je toch wel een probleem als zelfs alles wagens een kenteken moeten.
Een kentekenplaat....