Illustratie van:

Ford 6710 - op naar de 40 kmh?

Hallo,
Thuis heb ik een ford 6710 die eigenlijk alleen transport werk doet nu heb ik al vaker gehoord dat het kroon pignon tandwiel? van een 4000 er in past waardoor die 50 loopt.
Nu is het niet de bedoeling om er mee te racen maar om met minder toeren sneller te gaan. dus niet vol gas 30 maar half gas 40 zeg maar. Heeft iemand hier ervaring mee?
Is het mogelijk om dit vanuit de hefdeksel te doen?

Deel dit topic

Reacties

samie
Waarom zet je hem niet op wat grotere banden want op je profiel te zien kan er wel een maat groter onder.
RPCounty
Door t hefdeksel....veel succes
wouterdp
Moet open tussen bak en achterbrug en trompetten eraf. En volgens mij moet je de complete differentieel overbouwen en niet enkel kroon pignon
valmet6400power
@RPCounty

Misschien kan het wel via de aftakas stomp? :?
JD3010
@valmet6400power Goed idee van je. Zet daar een hydro-motor op en dan de versnellingsbak via de aftakas aandrijven.
valmet6400power
@JD3010

8O ja best wel geniaal! Heb je een CVT ????
JD3010
@valmet6400power Dankje, maar ik heb het ook niet van mezelf. 😉 JD had de Hydrocreeper, hier werd de as van de 4wd met een hydromotor aangedreven voor lage snelheden.
fordsondexta200
@wouterdp moet toch al gescheiden worden krukas kering is lek.
fordsondexta200
@wouterdp En als je dan toch al bezig bent kan de rest ook wel.
mc-cormick-ihc
ik xou t zo doen :-):-):-):-)
fordsondexta200
@mc-cormick-ihc haha dat lijkt mij wel erg veel van het goeie
valmet6400power
@JD3010

Was dat die hydraulische fwd? Die ermee stopte als de motor het te zwaar kreeg? Of haal ik nu twee dingen door elkaar..
mc-cormick-ihc
@fordsondexta200 tot de 30 via de bak. Dan in zn vrij en aftakas aan... veilig is anders
fordsondexta200
@mc-cormick-ihc ow zie het al aangedreven door die wagen, levenslink
JD3010
@valmet6400power Nee bij de 50-serie met de mechanische 4wd. Dan zat er een hydromotor met een bak ertussen op de 4wd as. Bij lage snelheden kon de trekker dan via de 4wd-as rijden.
dennisbouter
Als het is gelukt laat mij het even weten, heb een 7810 die ook harder wil maar hij kan het niet
sds trekkerteam
Hier heeft hij totaal nix aan tegenwoordig is tractorfan meer een afbreeksite dan waar je nuttige antwoorden van kunt gebruiken. lijkt wel een bende kinders dat hun tijd wat komen verdrijven
valmet 605
Als het kan ben ik bang dat je door de veranderde krachten een spelletje krijgt van waar zit de zwakste schakel.

Met andere woorden, als het kan prima let dan op dat je door de hogere uitgaande snelheid de bak heel veel meer gaat belasten.
fordsondexta200
@sds trekkerteam Ja af en toe lijkt het er wel op tuurlijk heb ik dit al vaker gehoord "hoe kan een trekker sneller" maar dit is serieus, jammer dat mensen dan zo reageren
fordsondexta200
@valmet 605 ja klopt maar af en toe hoor je het wel eens dat mensen dit gedaan hebben en ben benieuwd hoe die er nu over denken
JD3010
Quote @fordsondexta200:
jammer dat mensen dan zo reageren
Dan verwijder je toch de reacties die je niet past.
fordsondexta200
@JD3010 goed plan
valmet 605
@fordsondexta200 Zelf sprak ik een oudere man in duitsland die zijn oude Fahr trekker had verandert. Die had dus alle tandwielen veranderd enz. Dit zodat alles evenredig werd versnelt. Dit met de gedachte niet 1 deel extra te belasten.

Het veranderen van een pignon doet dit wel naar mijn mening.
fordsondexta200
@valmet 605 heeft die man slim gedaan maar het veranderen van tandwielen zal ook wel erg moeilijk wezen lijkt mij.Probeer zelf eerst eens naar mensen met ervaring daarover te luisteren en hoe het hun bevalt.
valmet 605
@fordsondexta200 denk dat als je de tandwielen voorin de bak verandert je de bak minder belast. Hierdoor hogere snelheden in de bak wat niet tot toename van koppel in de bak.

Alleen extra belasting op de motor (dat gaat nu eenmaal zo) koppeling en eerste set tandwielen.
fordsondexta200
@valmet 605 die extra belasting komt er sws maar dan is ook de vraag hoe te veranderen aangezien ik alleen hoor oven de 10 serie die 50 a 60 rijdt voor mij is 40 al genoeg
valmet 605
@fordsondexta200 het is volgens mij de vraag waar je de belasting verandert. De plaats waar je de kleinere vertraging inzet is tot waar je de kracht verhoogd.
fordsondexta200
@valmet 605 klopt maar denk wel aangezien het van 30 naar 40 gaat dat de belasting niet heel erg zal veranderen
valmet 605
@fordsondexta200 valt altijd mee als de motor smoort... maar de kracht wordt theoretisch 25% meer.
dennisbouter
Ik ben geen techneut maar is het niet mogelijk om alleen het tandwiel van de 4e versnelling te vergroten? En zo nee waarom kan zoiets dan niet
fordsondexta200
@dennisbouter al zou het kunnen dan wordt het schakelen lastig met lading er achter. Dan moet de motor veel zwaarder trekken
fordsondexta200
@valmet 605 klopt eerst maar eens horen hoe mensen met ervaring hierin er van zeggen
valmet 605
@dennisbouter dan krijg je een hele grote stap tussen de 3 en 4 daardoor moet je van ongeveer volgas naar onder uit de zak in de versnelling waar de trekker het zwaarste moet werken.
Je verstoort de verhoudingen.

De stap van de 4 naar de 5 in veel auto's is zelfs vaak kleiner als de andere versnellingen!
dennisbouter
@valmet 605 mijn trekker rijd nu 36 dus dat gaat maar over paar km dat hij harder zou moeten en ik heb dual power dus kan ik schildpad op trekken en in z'n 4 naar haas gaan
dennisbouter
@valmet 605 mijn trekker rijd nu 36 dus dat gaat maar over paar km dat hij harder zou moeten en ik heb dual power dus kan ik schildpad op trekken en in z'n 4 naar haas gaan
valmet 605
@dennisbouter dan zou ik er eerder een paar toeren bij schroeven. of grotere banden weet ik het wat ipv de bak open trekken.

Het ging over het vervangen van de eindvertraging. Dat onderwerp is anders als paar km per uur vinden.
dennisbouter
@valmet 605@fordsondexta200
Die toeren is ook niet goed dan ga ik richting 3000 en dan gaat de v-snaar slippen omdat de ven te veel rijwind pakt grotere banden is een optie maar ik weet niet wat er max onder 7810 past. En om even op pingonwiel terug te komen daar is een topic over bij een 8210. Schijnt 2 dagen werk te zijn!
fordsondexta200
@dennisbouter aan je pf foto te zien zit je al aardig aan de maximale maat. 3000 toeren moet je zeker niet doen veel te veel voor zo'n oude diesel.
ReneSuperMajor
Hij moet tussen de Achterbrug en de versnellingsbak door midden, en de rechter trompet moet er af,
Dan kun je zo het complete diff omzetten met dat van een 4000.
Heb er zelf ook 1, heb er alleen ook een 6 cil. Motor voor gezet, anders duurt het erg lang voor je op gang bent, loopt vlot 60km/h met 2200 toeren
dennisbouter
@ReneSuperMajor en bij welk type heb je dat gedaan?
ReneSuperMajor
@dennisbouter dat kan bij alle types vanaf 5000 t/m 8210
dennisbouter
@ReneSuperMajor en wat voor bandenmaat heb jij met die trekker die 60 rijd
ReneSuperMajor
16.9 38
basia
@ReneSuperMajor

Je verwisseld het complete differentieel zeg je ; is dat een geheel ook met het pignon , als ik vragen mag ?

Of blijft het pignon zitten ?
ReneSuperMajor
@basia nee compleet, het pignon gaat ook mee
valmet6400power
@JD3010

Aha, en werd dat in de praktijk nou veel gebruikt dan?
JD3010
@valmet6400power Ik weet niet of het veel gebruikt is, ik het er zelf ooit 1 gezien en ook mee gereden. Dat ging wel makkelijk.
wouterdp
@ReneSuperMajor
moet je er wel bij zeggen dat het enkel werkt voor modellen zonder 4wd
ReneSuperMajor
@wouterdp nee hoor wijsneus, kan ook wel bij 4wd modellen, alleen dan moet je in de vooras ook andere tandwieltjes monteren
DANOONTJE POWERR
@valmet6400power @JD3010
De 2250's en 2850's van M Konijn hadden ze vroeger.
Dat werd dan voor het lelies rooien gebruikt.
Kon volgens mij tot 1,5 km/u.
valmet6400power
@DANOONTJE POWERR

Dat is toch ook niet rap haha, tergend langzaam zeg maar..
JD3010
@DANOONTJE POWERR Dat zou best kunnen, het waren geen topsnelheden.
DANOONTJE POWERR
@valmet6400power Vroeger haalden we de kilometer niet met lelies rooien.
Landini 6500
Waarom wil iedereen snel rijden
op de site van de RDW is de max. snelheid nog altijd 25 km/uur
wouterdp
@ReneSuperMajor
En waar ga jij de bijpassende tandwielen uithalen?
ReneSuperMajor
@wouterdp dat weet alleen de echte Ford kenner, (geheim van de smid)
wouterdp
@ReneSuperMajor
Voor zo een grote Ford kenner komt er wel nog een hoop onzin uit
valmet6400power
@DANOONTJE POWERR

Nu dorsen ze de lelies toch ook al vaak met een rupskraan? Dat zal ook niet veel harder gaan 😃
DANOONTJE POWERR
@valmet6400power
Dat was nog in de gouden tijd....
valmet6400power
@DANOONTJE POWERR

Was dat toen lelies nog biologisch geteeld werden? 😃
DANOONTJE POWERR
@valmet6400power
Dat is alleen bij waterlelies. 😉
valmet6400power
@DANOONTJE POWERR

Aha ik snapte het al niet..

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Ford 6710 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
62
DEELNEMERS
14
WEERGAVES
8