Hallo,
Thuis heb ik een ford 6710 die eigenlijk alleen transport werk doet nu heb ik al vaker gehoord dat het kroon pignon tandwiel? van een 4000 er in past waardoor die 50 loopt.
Nu is het niet de bedoeling om er mee te racen maar om met minder toeren sneller te gaan. dus niet vol gas 30 maar half gas 40 zeg maar. Heeft iemand hier ervaring mee?
Is het mogelijk om dit vanuit de hefdeksel te doen?
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Ford 6710 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Misschien kan het wel via de aftakas stomp? :?
8O ja best wel geniaal! Heb je een CVT ????
Was dat die hydraulische fwd? Die ermee stopte als de motor het te zwaar kreeg? Of haal ik nu twee dingen door elkaar..
Met andere woorden, als het kan prima let dan op dat je door de hogere uitgaande snelheid de bak heel veel meer gaat belasten.
Het veranderen van een pignon doet dit wel naar mijn mening.
Alleen extra belasting op de motor (dat gaat nu eenmaal zo) koppeling en eerste set tandwielen.
Je verstoort de verhoudingen.
De stap van de 4 naar de 5 in veel auto's is zelfs vaak kleiner als de andere versnellingen!
Het ging over het vervangen van de eindvertraging. Dat onderwerp is anders als paar km per uur vinden.
Die toeren is ook niet goed dan ga ik richting 3000 en dan gaat de v-snaar slippen omdat de ven te veel rijwind pakt grotere banden is een optie maar ik weet niet wat er max onder 7810 past. En om even op pingonwiel terug te komen daar is een topic over bij een 8210. Schijnt 2 dagen werk te zijn!
Dan kun je zo het complete diff omzetten met dat van een 4000.
Heb er zelf ook 1, heb er alleen ook een 6 cil. Motor voor gezet, anders duurt het erg lang voor je op gang bent, loopt vlot 60km/h met 2200 toeren
Je verwisseld het complete differentieel zeg je ; is dat een geheel ook met het pignon , als ik vragen mag ?
Of blijft het pignon zitten ?
Aha, en werd dat in de praktijk nou veel gebruikt dan?
moet je er wel bij zeggen dat het enkel werkt voor modellen zonder 4wd
De 2250's en 2850's van M Konijn hadden ze vroeger.
Dat werd dan voor het lelies rooien gebruikt.
Kon volgens mij tot 1,5 km/u.
Dat is toch ook niet rap haha, tergend langzaam zeg maar..
op de site van de RDW is de max. snelheid nog altijd 25 km/uur
En waar ga jij de bijpassende tandwielen uithalen?
Voor zo een grote Ford kenner komt er wel nog een hoop onzin uit
Nu dorsen ze de lelies toch ook al vaak met een rupskraan? Dat zal ook niet veel harder gaan
Dat was nog in de gouden tijd....
Was dat toen lelies nog biologisch geteeld werden?
Dat is alleen bij waterlelies.
Aha ik snapte het al niet..