Hallo.
Ik heb een vraag bij onze 103s waren de splines van hef-as versleten! Na een nieuwe as te hebben gemonteerd wil de heffing niet meer omhoog ( niet anders als vol gas) dan nog kunnen we deze met de hand tegenhouden.
Nu had ik al,gehoord dat de diepteregeling dat kan doen! Mijn vraag is nu kan iemenad mij helpen aan de af stel gegevens van de diepteregeling?
Bij voorbaat dank!
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Fendt 103 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Kun je de motor daarop iets laten smoren? (Of beter: de pompdruk aflezen op een drukmeter).
Ik zou hetgeen @Wimsunar zegt eens probereb door olie druk op het externe ventiel te zetten zonder er iets op aan te sluiten, de trekker zou flink in toeren terug moeten zakken
Hoe deze echter wel juist gemonteerd dient te worden , weet ik zo helaas ook niet , wat ik zou doen met het complete hefdeksel te rade gaan bij een Fendt dealer of een Fendt monteur vragen die je misschien raadt wil geven .
Ben benieuwd...
De pomp geeft wel olie en druk, heb m niet gemeten maar je hoort t toerental omlaag gaan als een extern ventiel word bediend en door de overdruk retour naar de tank gaat.
Wat Basia verteld lijkt mij logisch in deze situatie! Dat excentriek moet nml los om de as te demonteren, nu heb ik daar op gelet maar daar kan dan misschien iets mis zijn gegaan met monteren. Helaas heb ik nu er weer een hoop werk bij nu de deksel er weer af moet????.
Ik ga een monteur regelen en als ik weet m af te stellen dan bericht ik hier hoe t te doen is!
Alvast bedankt voor de informatie
Momenteel heb ik ook een hefdeksel uit elkaar liggen ; omdat de hefas was vastgeroest in de bussen .
Voor het uit elkaar halen heb ik het excentriek dat met een imbus bout geklemd zit op de as, gemerkt + ook het huis met een center punt zodat het weer op dezelfde stand komt na het monteren ; de hef-cilinder staat hierbij in de laagste stand.
Ook zit er een stang aan het mechaniek die de hef afregeld als deze in de hoogste stand komt waarschijnlijk .
Ik weet wel dat het nokje dat het excentriek volgt , bij onderste hefstand op het begin van het excentriek zit .
Hopelijk werkt hij na de reparatie weer naar behoren .