Welke IHC tractor schakelt - rijdt beter ?
Ben langzaam aan het kijken naar een 423, 433, 523, 533, 624 of 644. Waar ik op wil letten is mn het gemakkelijk op/terug schakelen en het verbruik. Wat is een goede keuze ?
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Voor de rest zijn het allemaal goede trekkers maar 423 heeft geen gesynchroniseerde versnellingsbak dus die valt weg wat gemak betreft. 644 is het fijnste maar die is ook de nieuwste. (geen poken op de bak maar links van de stoel en onder het stuur). Kwa schakelen op zich vind ik geen verschil tussen 433 533 523 624 644. Gaat allemaal prima.
Je vergelijking klopt ook niet helemaal. 423 is wat anders dan 433 en 533. 523 en 624 horen bij elkaar en de 644 is weer wat anders. 624 en 644 zelfde motor. 423 433 en 533 zelfde motor alleen 433 533 zijn iets nieuwer 533 heeft meer vermogen 433 iets minder dan de 423. 523 heeft een andere als de rest (633 heeft dezelfde).
644 valt in principe af dat is geen echte oldtimer(vind ik dan), net zoals 433 533. 644 is ook een zware trekker.
Bij 624 / 644 let op dat de eventuele agromatic-s naar behoren werkt,
Vind het wel fijn schakelen aan het stuur.
bron :
fahrzeugseiten.de/Traktoren/IHC_McCormick/…
de andere trekkers zijn inderdaad te zwaar.
ook heb ik eens gekeken naar de JD 1030 ook een mooie machine maar wel veel duurder.
ik vind het knap dat al die mensen hier niet alleen de trekker kunnen kopen maar ook kunnen/repareren als je het moet laten doen tegen 50 euro/uur ex BTW daar word je niet vrolijk van .........
daarom valt de JD ook af ?
wat een geluid (vanaf 5e min) echt gaaf
mijn 439 heeft de koppeling en een probleem met de 2e versnelling, daarom rond aan het kijken.
Het zijn pittige, gemakkelijke bedienbare en wendbare tractors. Lopen hard, ruim 30km/h.
Schakelijk heel fijn
Zuinigheid valt of staat met de hoeveelheid pk's die je gebruikt voor een bepaald werk wat je met de trekker doet.
Meneer hier zoekt een oude tractor voor wat hobbywerk en toeren. Kleiner of minder pk's betekent voor hem gewoon dat hij minder brandstofkosten heeft.
"Meer pony's" is hetzelfde als het ongunstige specifiek gewicht (in relatie tot de p.k.-afstelling van de motor) van het instapmodel van een trekkerserie. De pony's nemen meer onderhoudsvoer. Het instapmodel relatief meer brandstof.
Komt het zuiver op de (arbeids)prestatie aan, dan bepaald het specifiek brandstof verbruik van de motor de dorst (het verbruik).
De stelling ''Meer pk's = dorstiger" hoeft niet zo te zijn.
dat doet een moderne trekker niet anders alleen dan elektronisch en er kan meer geregeld(afgesteld) worden
Met het gaspedaal geef je een gewenst bepaald toerental aan. De regulateur zorgt ervoor dat afhankelijk van de (wisselende) belasting van de motor meer of minder brandstof wordt ingespoten om het gewenste toerental te handhaven.
Bij hetzelfde toerental kan een motor dus (relatief) erg weinig diesel verbruiken (lage belasting) maar ook "zuipen'' (zware belasting). De rechtervoet heeft hierop geen invloed.
Dan moet je wel een brandstofpomp hebben met een "all-speed" regelaar .
Zitten die op jouw Fendjes ? B.V. als je gaat kuilsnijden op bv 1500 toeren , en je schakeld hydraulische functies in , blijft ie dan die 1500 toeren "opregelen "? Dus gaat ie niet in toeren zakken ?
Dan heb je een "all-speed "regelaar Zakt ie bv 100 toeren , dan niet .
Dan wordt de 'steekschop' roodgloeiend, zo snel flitst deze dan op en neer door de kuil. 1.200 toeren is mooi zat.
Welke regelaar er op mijn Fendtjes zit weet ik niet. ( Zo nauwkeurig als een "All speed hoeft m.i. niet op een trekker.
Klopt helemaal wat je schrijft , dat bedoel ik eigenlijk ook .