Voorzitter LTO Noord: Boeren en loonwerkers zijn verantwoordelijk voor schone weg
"Ik vind dat we met elkaar de verantwoordelijkheid hebben om ervoor te zorgen dat de weg schoon is." Dat zei Erik Back, voorzitter van LTO Noord vanmiddag in het Overijssels Hart op Radio Oost, over modder op wegen in het buitengebied.
Deel dit topic
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
rtvoost.nl/nieuws/default.aspx/…
Dat was vanmorgen ook 1 van m'n grootste zorgen bij, jawel, het maishakselen. Met eigenzinnige waarschuwingsborden en regelmatig schuiven heb ik het redelijk beschaafd kunnen houden (Ver boven verwachting kwam er veel meer mais af = meer transportwagens uit het perceel de weg op).
halve vrachtn vanwege onbegaanbaar perceel??
En evengoed constant de modder van de weg schuiven...
Zijn de werkzaamheden klaar, dan goed reinigen....
Dan mag je signalisatie nog perfect in orde zijn, als de weggebruiker er geen oren naar heeft, dan is het geen oplossing. Opruimen is ook niet de oplossing, want er blijft altijd een restfilm over het beton of asfalt zitten, wat misschien nog gladder kan zijn dan brokken modder op de weg.
Ik heb het zelf 1 keer voorgehad, geslipt op modder, en een verkeerspaaltje plat gereden. uitleg politie 'hoe zot moet gij wel niet gedaan hebben om op die plek te slippen'. Ook al zijn er nog 5 anderen achter u ook van de baan gegaan. Was niets aan de hand volgens hun.
Zijn de werkzaam heden klaar dan de weg goed zuiver maken en eventueel schoonspuiten met een gierton gevuld met water...
Kletsplaat even andersom draaien en je krijgt een mooi resultaat....
Maar als er iets gebeurt heb je de poppen aan het dansen..
En evengoed constant de modder van de weg schuiven...
Zijn de werkzaamheden klaar, dan goed reinigen....
Dan is het bedrijf die voor de gemeente hier de sloten heeft gemaaid niet zo zorgvuldig bezig geweest. Ze hebben wel met een treķker en schuif alles op hopen geschoven maar het was er nog te lang een gladde modderpoel. De fietssuggestiestroken aan beide zeides van de weg hier en een zijstraat. Bij die zijstraat stond wel een driehoek bord qaar maaien ondrr stond toen ze daar aant schuiven waren, heeft er een paar dagen gestaan.
En dan klagen mensen over mais/aardappelkarren...
Zo reed ik in de loop van de middag nogmaals naar de "plek des onheils", en precies zoals je zegt/schrijft: bordjes pleite! :mad:
Dat zullen vele collega's van mij, maar ook die van de loonwerker meesmuilend schamperen bij het zien van de 'kiepwagentjes' (Laadvermogen van 6 à 8 ton mais (?).
Last but not least: "voorzichtig" geschat/berekend 70 m³ per hectare mais in de sleufsilo. (En reken voor het gemak eens 200 kg d.s./m³. )
Bij klei is schoonmaken met water wel nodig inderdaad, bij zandgrond valt dat mee