Vanavond bij wegmisbruikers was er een kort stukje over de MMBS voertuigen. Natuurlijk over de grote groei er van en de gevaren en problemen. André Van der Toorn vraagt dan natuurlijk of dat allem aal wel zo kan. Verkeersofficier Koos Spee zegt daarop dat er al veel aangescherpt is. In juli het rijbewijs, in september, kennelijk, aangescherpte voertuigeisen, per 2017 de kentekenplicht. En zegt Koos, daarna kunnen we natuurlijk APK en wegenbelasting ook nog instellen, dan is het voordeel helemaal weg. Vraag is dus: geldt dit alleen voor de MMBS, of ook voor de landbouw?
In gedachte een topic van vanmorgen en de gebeurtenissen van de afgelopen tijd, denk na voordat U reageert.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Verder zou ik persoonlijk scherpere controle op bijv afdekken en verlichting helemaal niet erg vinden, als je langs de weg moet heb je je ook aan die regels te houden! De mensen die heel hard roepen dat het niet nodig is hebben 9/10x de spullen zelf niet voor elkaar.. En door die mensen is er juist meer controle van de politie, maar dat is mijn mening maar
Neehoor die komt er niet voor de gehele sector, dan zou je kranen die langs de weg aan het werk zijn ook APK moeten keuren, evenals de grasmaaiers van de gemeente.. Waar is het einde dan haha
Alleen die aangescherpte voertuigeisen die Loeideutz noemt, heb ik ook gemist.
Kranen worden volgens mij zo wie zo elk jaar gekeurd...
Heb je kranen die op of langs het spoor werken is de keuring nog veel strenger, en terecht ook....
Ik denk niet dat die mmbs voertuigen hier eigenlijk toegelaten zijn, in ieder feval nog nooit gezien. Wel die brommobielen.
Bij tractoren zal het ook zeker ingevoerd worden....
He ben je nog steeds actief? Hahaha
Dit is de link van de boerenbond zelf
boerenbond.be/actualiteit/…
Keuring voor bosmaaiers, motorzagen of ander materiaal bestaat dan bij ons wel weer niet @Boemrang
Als je bij een ongeval betrokken raakt is het laatste wat je wil dat achterstallig onderhoud of gebreken een mensenleven verwoest. Ik als pluimveehouder liet toen ik zelf nog de containers voor de laadploeg deed zetten mijn trekker ieder jaar keuren puur voor mijn gemoeds rust.
Maar als je je trekker in orde hebt hoef je niets te vrezen.
in duitsland mag je 60 met de trekker en ik denk dat die dat niet snel op zullen geven. wel moet je dan een vrachtwagenrijbewijs hebben
En wat apk betreft direct invoeren van mij mogen ze. Ik heb er zo de schurft aan als remmen en verlichting niet in orde is en op deze manier wordt alles nog tenminste 1 keer per jaar gecontroleerd.
Wil je vrijstelling voor de apk? dan maximaal 30km/h
en ik zie met de stro race ook regelmatig platte wagens voorbij komen die nooit door de apk komen vanwege geen beremming en half bakken verlichting
Al die voertuigen hebben ook periodiek onderhoud nodig, dat kan prima gecombineerd worden met een keuring. hoeft misschien niet zo uitgebreid als bij auto's, tenslotte hebben de meeste trekkers en bouwvoertuigen geen airbags, gordels, etc. Maar ieder geval zorgen dat de remmen, verlichting, banden, trekhaak e.d. in orde zijn is zeker niet verkeerd.
Zoals ge kunt zien wel ja....
En alle goeie mogen blieve....
In Duitsland zijn wel alle tractoren en andere landbouwmachines geheel inorde.
Want alle machines op wielen moeten TÜV gekeurd worden om de 2 jaar.
Als je machine niet voldoet aan de eisen, mag je niet de weg op.
Omdat alle machines geheel inorde zijn, mag je er ook 60 mee rijden.
Kenteken en apk , komen zo wie zo, de wegenbelasting is dan (later) ook mogelijk dmv het kenteken.
Het laatste hoef van mij niet zo nodig
Maar het is wel weer een melkkoe
Daar waar ik gewerkt heb hadden ze ook diepladers met ZZ kenteken...
Neemt niet weg dat ze 2x per jaar binnen gehaald werden voor onderhoud, je kunt het tenslotte niet veroorloven dat ze met stukken komen te staan....
Zij kunnen het ook niet veroorloven voor stilstand....