Omdat ik niet meer kan reageren op de foto (zie "Lees meer"), deze topic.
Ik heb voorgesteld bij de Massey Ferguson 6460 om al die speciale aanduidingen van Dyna-6, etc. weg te halen en gewoon één map te maken met met het type en dan de speciale aanduidingen in trefwoorden aan te geven.
Dit zou dan niet alleen bij MF gebeuren, maar ook bijvoorbeeld bij John Deere met Premium, etc.
Scheelt weer dat we omkomen in de mappen en foto's constant verplaatst moeten worden en je kunt speciale aanduidingen als Premium, Dyna-6 en wat al niet meer gewoon als trefwoord plaatsen.
Ik hoor wel wat jullie er van vinden.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Top, aan al die onzinnige verplaatsingen heeft niemand wat aan.
Nee hoor, een geoefend admin, zoals @TurnMeLoose komt in 10 minuten een stuk verder in de hele MF-map, dan jij in een half uur met het scheiden van 1 type...
Voor mijn gevoel zijn het geen verschillende types. Gewoon hetzelfde type met verschillende uitvoeringen. Het blijft een MF 6460 of John Deere 6110.
Stuk simpeler en minder mappen om te doorzoeken.
En ik snap het probleem niet helemaal waarom niet, ookal zou er wel verschil zitten in bijde trekkers staat dit er toch alsnog bij in de trefwoorden?
Anders kun je bij bijvoorbeeld nh ook alles nog gaan indelen in range command. Powercommand , auto command enzovoorts.
Bij bijvoorbeeld een 8670a zou het wel een 2e map moeten zijn omdat dit een nieuwe serie is geworden met andere vooras ed.
Als het soort versnellingsbak op de motorkap staat wordt het geen ander type van.
Dan kan je alle oude trekkers ook wel gaan verdelen in kruipbak en hilo enz.
Jawel, waarom staat er anders die toevoeging achter het type? Juist, om het verschil aan te duiden! Dat gehannes met die trefwoorden is alleen maar meer moeite, en ik weet zeker dat er dan ook ontzettend veel niet-kloppende trefwoorden bij de foto's komen te staan... Het gaat al jaren goed met het plaatsen van foto's, waarom zou je dat veranderen? En als er wel eens een foto verkeerd staat, wat is er dan mis mee om die te verplaatsen? En die bijna driekwart miljoen bestaande foto's moeten dan ook opnieuw ingedeeld worden zeker, en zo'n beetje de helft van alle mappen moet aangepast of verwijderd worden, wat haal je jezelf dan voor werk op de hals? Dat is onbegonnen werk.
Wat me wel verbaast is dat het lijkt of jij de enige bent die dit geen goed idee vindt.
Maar ik wacht nog even af.
geen verschillende types
Jawel, waarom staat er anders die toevoeging achter het type? Juist, om het verschil aan te duiden! Dat gehannes met die trefwoorden is alleen maar meer moeite, en ik weet zeker dat er dan ook ontzettend veel niet-kloppende trefwoorden bij de foto's komen te staan... Het gaat al jaren goed met het plaatsen van foto's, waarom zou je dat veranderen? En als er wel eens een foto verkeerd staat, wat is er dan mis mee om die te verplaatsen? En die bijna driekwart miljoen bestaande foto's moeten dan ook opnieuw ingedeeld worden zeker, en zo'n beetje de helft van alle mappen moet aangepast of verwijderd worden, wat haal je jezelf dan voor werk op de hals? Dat is onbegonnen werk.
Trefwoorden fout kunnen dan toch ook veranderd worden als verplaatsen nu .
Bovendien met het opnieuw indelen willen denk ik wel wat leden helpen als er tijd over is, tevens zitten ze al in de map dus dan gewoon een groep maken en het eerst andere type nu veranderen in een trefwoord is dan toch ook een optie?
Help je ff mee? Bij iedere nieuwe Fendt serie power profi en profiplus te onderscheiden?
Waarom zou het niet mogelijk zijn om trefwoorden aanpasbaar te maken voor leden? Ik snap dat hier ook weer problemen van kunnen komen, maar eventueel kan je dan ook een paar leden aanwijzen die dit wel voor je willen doen..
@dickt Zijn we meteen weer van wat gezeur af van sommigen.
als het kan laat Tinus dan een poll aanmaken voor alleen LEDEN!
Niet voor jan en alleman.
En dat je als lid later je stem kan wijzigen
Ik kan heel goed de standpunten van @Trekkerman Tom begrijpen. Als het op de trekker staat, dan is het eigenlijk een ander type.
Maar ik heb dit ooit nog al eens vermeld, moest dit een autoforum zijn, dan zat je bij ieder merk ook met hetzelfde probleem. Bij Renault heb je bijvoorbeeld de Clio, waarin ook ettelijke verschillende benamingen worden aan gegeven. Zoals bijvoorbeeld, Quicksilver, RipCurl, NightandDay ...
Je moet ze dan ook eigenlijk allemaal in een andere map plaatsen, want het is ook een sticker dat er maar op geplakt is en een ander uitrusting niveau.
Maar uiteindelijk, het is en blijft een Renault Clio. Je kan ook een Golf dan plaatsen in een serie van Bluemotion enz enz enz ...
Moest dat kunnen met die trefwoorden, dan komt het perfect in orde ook. Net hetzelfde, maar toch net weer iets anders.
Bij Deutz 5-serie net hetzelfde ... Uiterlijk gezien zijn daar wel verschillen in het dak van de cabine. Maar of het nu een TTV, C, D of whatever is, het is een 5-Serie.
Moest er nu plots een zelfde nummer gebruikt worden bij een complete make-over, dan kan je er eventueel nog altijd de datum van productie bij vermelden.
Ga daar maar niet vanuit, zeker niet omdat ik er over begon...
Maar laten we stoppen met een eindeloze discussie en kijken naar wat derest er van vind.
Gelukkig hoef ik het dan niet te doen, hebben ze specialisten voor...
Denk ik
Daar zou je wel eens heel hard van kunnen verschieten.
Moeilijk om in het kort uit te leggen wel, maar bij onderhoud moesten we altijd de lijst controleren om te zien over welk type het ging. Want zelfde motor wou niet perse zeggen zelfde aantal liters olie dat er in ging. 1 model kon wel tot 30 verschillende types hebben.
Ik vrees dan dat je dan het gezeur krijgt wat is wel een type is of niet.
@dickt Elk merk heeft zijn eigen systeem om zijn modellen te onderscheiden de 1 geeft de luxe modellen een andere serienaam of nummer en de andere zet er een letter achter. Of het voor een leek eenvoudiger wordt betwijfel ik, wat leken kunnen wel lezen en aangezien met de nieuwe uploadfunctie kan inzoomen en als er geen sticker op ziet weet bijna niemand wat van type het is.
We wachten het wel af, en persoonlijk maakt het mij niet uit waar ze staan....
over het qouten, ik weet niet hoe het verkeert soms qoute je een lid en krijg je de tekst van een ander lid er onder, raar.
tom kallum an, zo win je nooit een discussie
Scheelt een hoop ergenis voor velen denk ik.
Nounounou... Iets rustiger graag. Wat er stond is net te gek.
Klopt.
Ik ken je niet maar leer je wel kennen hier op TF. Dat is niet positief helaas.
Enige zelfreflectie zou je goed doen denk ik. Wat wil je hier bereiken Tom?
Discussie is fijn als er degelijk en onderbouwd met elkaar word omgegaan. Iedereen heeft een mening, maar open je ogen en bekijk de wereld door een roze bril.
Ja en?
Jij bent de xxxxxxx die wel een xxxxx xxx heeft maar niet eens ff durft te taggen... En hoezo heb ik het nu weer gedaan? Dit is toch ook een serieus "probleem"? Want er zit namelijk wel degelijk een verschil in een 516 scr power en een 516 scr profi
Mijn idee zou zijn dat @Tinus gewoon een paar leden benaderd en dan eens een gesprek hier over aan gaat....
Lost veel meer op, wat nu weer gaande is, dit lost ook niets op....
Ja, onvrede komt er uit, willen we dit weer hebben!!!!
Zucht, de gaan we weer....
10 maanden werk voor niks geweest...
00, 10 & 20 serie: Premium is Premium(niet op kap dus niet in mapaanduiding), SE is SE(wel op kap).
30 serie: Premium is Premium(wel op kap) Basis is basis(niet op kap, dus niet in mapaanduiding).
Zelfde voor MF. Gewoon naar het type kijken, is dat zo moeilijk? Je ziet wel het type nummer maar niet het recht daar achter of onder staande rest van het type? :?
Tinus heeft vele uren besteed aan een functie om in te zoomen op het type. Ook kun je beter naar bed gaan als foto's plaatsen als je zelfs als niet kenner het verschil niet ziet tussen beiden, zeker bij de 20 en 30 serie, dan zitten je ogen waarschijnlijk te dicht door de slaap.
Dat is wel een idee, ik ben vrijdag/zaterdag in de buurt van Tom. Kunnen dan best eens om de tafel gaan zitten.
Trefwoorden weizigen kan niemand. Spelfoutje is gewoon jammer maar helaas. Een admin kan wel trefwoorden verwijderen. Verwijderen van TF dus. Dat is wat ik laatste maanden erg veel heb gedaan om het overzicht daar terug proberen te krijgen. Veel bedrijven hadden bijv. inmiddels al een bedrijfsprofiel en ook de foto's waren voorzien van een tag waardoor het trefwoord onnodig was.
Maar dat kan tinus wel realiseren!
Maar hij zou er toendertijd wel een reden voor hebben gehad, om het zo te doen, respecteer dat!
Ik heb er al lang op gehamerd dat bij Fendt ook wel meer gescheiden mag worden. Het probleem is bij Fendt ook een beetje dat Fendt na 30 jaar nog hetzelfde type heeft.
Nu heeft JD met de R serie ook wel meerdere generaties onder 1 type maar daarvoor was het gewoon makkelijk te onderscheiden.
Wat betreft Premium en SE/basis.
Dat zijn net als de R en M gewoon andere trekkers. Van een basis maak je geen Premium. Dat kun je met de beste wil van de wereld niet voor elkaar krijgen.
Snap eerlijk gezegd ook niet waarom veel mensen die op een hoop willen gooien... Er zit zoveel verschil in...
Zou het eerlijk gezegd ook erg jammer vinden als nu 10 maanden werk weer met een paar drukken op de knop wordt weggejorist...
Gewoon omdat een groepje wel naar cijfers wil kijken maar niet naar letters er recht onder of langs...
Hoe het bij MF zit weet ik niet.
Maar dan toch weer de vraag, zou het verstandig zijn als iedereen de trefwoorden kan veranderen????
Je moet wel een overzicht kunnen bewaren....
Lijkt mij gewoon verstandig om een extra leden hier voor aan te stellen die puur de foto's in de gaten houden maar dan ook verder niets....
Dit is ook al eens vaker geopperd en dit kan zeker goed werken...
Maar is het ook echt nodig? De grootste verschillen houden we nu uit elkaar em de rest vind ik niet echt storen, ik weet niet hoe de rest er over denkt?
Toch wel hoor. Gelukkig maar, ik ben kampioen tikfouten maken, heb al heel wat foute trefwoorden van mezelf omgekat naar de goede.
Trekkerman
Tom
Alle kwats kun je daarin uploaden.
Wat een tegendraads ventje voor eindeloos gezwam kan uitlokken met zijn vingers op t toetsenbord. Het idee van dickt is gewoon goed al die eindeloos en ontelbare mappen
Alles scheiden ja. Types met dezelfde nummering (zoals de +Massey Ferguson 6460 van Tom) met een speciale tag scheiden, en middels die tag eventue een weergave maken voor die uitvoering van het type, is voor zover ik weet genoemd door Sjoerd, (ik had het idee, dat hans het tegenovergestelde wou) En daar waren Jordi en Tom toen niet voor te porren. Tom zo te zien nog niet
Daar dacht je eerder toch echt anders aan, beetje dubbel, nietwaar?
He fijn dat je weer snapt hoe je moet taggen
En jij snapt natuurlijk zelf ook dat dat cynisch was. Beetje achterbaks dit anders was je er wel serieus op ingegaan de eerste keer...
Dan moet je het ook niet zeggen... Je kunt beter ergens anders cynisch gaan doen, want dat helpt hier niet echt.
Ongeveer hetzelfde, de ene uitvoering is de andere niet. Dus die uitvoeringen verdienen gewoon hun eigen map, net zoals dat al jaren gebeurt.
Nu doe je het weer.... Zo moeilijk is het niet ff op het gele ballontje te drukken
Zo dwars lopen doen hier helpt ook niet.
En bovendien had ik niet cynisch hoeven doen als jij normaal op mijn eerste post reageerde en niet achteraf achterbaks lopen doen.
lekker overzichtelijk en er hoeft dan hooguit een keer een foto verplaatst te worden van een lid wat kleurenblind is.
Ik blijf erbij zoals ik al eerder aangaf in dit topic dat @Tinus een paar leden gaat benaderen en dan hier eens over van gedachten gaan wisselen hoe het beste op gelost kan worden....
Hoe het nu gaat komen we er geheid er niet uit.....
Oké stoer heel stoer dat je dat zelf kan bepalen gelukkig maar je moeder zou het heel druk krijgen als ze jou hiermee moet helpen
Ik ben toch bang dat dat hem ook niet helemaal gaat worden, dat zullen ongetwijfeld de verkeerde leden (oftewel bekenden) worden.
Die kans zou en kan er inzitten....
Ik denk toch dat @Tinus dit ook wel volgt en we moeten maar hopen dat hij de beste personen er uit haalt hier voor....
Ik zelf sta er niet op te kijken maar kan wel een aantal namen noemen...
Is dat tractor Tom weer aan het klieren is.
Zouden er geen foto's dubbel geplaatst of verkeerd?
Beetje meer respectvol met elkaar omgaan zou fijn zijn. De mensen om wie het gaat weten zelf wel wie ze zijn gok ik zomaar.
Daar komt bij, wanneer er een aantal betrokken leden de mogelijkheid krijgt in te zoomen op de foto's, en daarvan de trefwoorden die de uitvoeringen van een type kunnen wijzigen, dat het wel prima kan gaan.
Bovendien hoeft het niet perse allemaal uit elkaar gehoden te worden met die trefwoorden, je kunt een trefwoord toevoegen wanneer je zeker weet welke uitvoering het betreft, en eventueel kan een ander lid dat doen, wanneer die er zeker van is welke uitvoering het betreft.
Alle foto's komen op 1 berg ja, maar er staan nu al van die veldjes aan de zijkant met leden met ervaring enz, daar kunnen linkjes bij gezet worden, waarin je die berg uit kunt filteren in de specifieke uitvoeringen.
Oja, never change a winning team, maar stilstand is achteruitgang.
Nieuwe map aanmaken of niet?? @SJB533 @GROENEDEERE @radium45
Niet nodig, ik dacht dat alle 1404's dat al hadden.
Daar zullen we vast iemand heel gelukkig mee maken
Op mij 1404 staat het niet.
Nope dat staat voor het hydraulisch systeem.
Waarbij de bediening een stuk lichter werkt.
De servo bediening zoals we t noemen
Nope. De eerste 1404 hadden dat niet.
Die hadden nog die lange roeispanen. Waarbij je je deur open moest doen om voluit naar links te kunnen zwenken
Voor alle verschillende merken kun je dus niet alles gelijk rangschikken.
Weet je dat zeker? Ik weet het niet, daar heb ik te weinig ervaring mee.
Jup.
Maar die zul je maar zeer zelden tegen komen.
Maar de 04 serie gaat ver terug in t verleden. Je hebt de bekende met de witte cabine. De serie daarvoor met de cabine waar je t voorraam voor omhoog klapte. De eerste daarvan hadden nog De roeispanen
Standaard ???? witte cabine.
Dan heb jij zo en zo de awe4
Denk dat ze daarmee begonnen in de eerste jaren 80.
Bij evenementen verandert niets, gewoon de code die je nu ook moet invoeren. Wellicht als toevoeging (tussen haakjes o.i.d.) erachter zetten wat het evenement is, dus dat leden die kunnen selecteren en nooit de mist ingaan met verkeerde trefwoorden.
Bij activiteiten heb je gewoon een hele lange lijst, die telkens uitgebreid wordt door admins a.d.h.v. zaken die de leden aandragen. Iedereen heeft zodoende input, maar het wordt wel gefilterd door de admins.
Bij onderscheid in types verschilt het per foto. Is er een foto van bijv. een John Deere 6220 geplaatst, dan kun je bij de trefwoorden een toevoeging extra selecteren zoals Premium en SE. Ook deze trefwoorden worden door de admins geplaatst, op dezelfde manier als activiteiten. Als je op het reeds toegevoegde trefwoord klikt krijg je alleen dezelfde trekkers met dat trefwoord. Dus klik je op SE, dan krijg je alleen John Deere 6220's met het trefwoord SE (of andere ook toegevoegde trefwoorden).
Zo wordt alles door de leden aangedragen maar wordt het geen chaos. Ook is er ruimte voor discussie en verschillende standpunten, maar hebben de admins toch het laatste woord. Zoals de hiërarchie voorschrijft.
Ik weet niet tot in hoeverre dit mogelijk is, en wat de andere leden ervan vinden. Wellicht is het ook een te zware taak voor de admins. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden?
Hoe bedoel je dat precies?
Ik heb nog wel wat voorbeelden. Zo moet je dan bij de new Holland persen van elk type 3 verschillende uitvoeringen hebben, namelijk de packer versie. De packer cutter versie en de cropcutter versie. Betekend dat je alleen van 1 generatie persen 12 verschillende mappen heb, staat op de kappen en is een groot technisch verschil.
Zo hebben wij ook nog een veenhuis vtt 300 gehad, dit was eentje van de 3e generatie versie c.
Ff van uitgaand dat alle 3 de generaties 3 versies hebt gehad resulteert ook dit in 9 mappen, echter staat dit niet op de kappen maar zijn er gigantische verschillen( een stuuras ipv een vaste as is een groot verschil lijkt mij )
Hoe wil je dit ooit gaan scheiden, laat de uploader zelf gewoon de specifieke details erbij plaatsen die weet namelijk het beste wat hij op de gevoelige plaat heeft gezet.
Als je alles wil gaan scheiden krijg je een giga hoeveelheid aan mappen en dat is nog onoverzichtelijker dan wanneer zelfde types in verschillende uitvoeringen in een map staan, en om heel eerlijk te zijn, mij boeit het echt 0, 0 of het nu om een dyna 6 of dyna 4 gaat. Als ik het echt wil weten dan pb ik de plaatser wel
Trefwoorden wijzigen kan niemand.
Toch wel hoor. Gelukkig maar, ik ben kampioen tikfouten maken, heb al heel wat foute trefwoorden van mezelf omgekat naar de goede.
Oke, mooi! Nu komt de vraag die je vast al ziet aankomen.
Kan iedereen dat en hoe?
Of gewoon in het kort gezegd de letter geeft de generatie aan.
Nou dan doe je toch gewoon de trefwoorden A, B, C, D etc.? Dan heb je mooi de generaties bij mekaar. Voor de bezige baasjes onder ons zou dat zelfs bij Ford kunnen gebeuren. Dat (nog) niet alle trekkers dan binnen afzienbare tijd van trefwoord zijn voorzien maakt niet uit, het is immers een 'toevoeging'.
In het geval van de Challengers zou je in principe ook aparte mappen kunnen maken, in overleg met admins. De verandering van type per generatie is in dit geval slechts een letter, maargoed bij JD is dat tussen bijv. de 6010 en 6020 ook één cijfer.
Dat lijkt mij ook wat. Gewoon dat je door op het type te klikken, nog tabladen krijgt waar je op moet klikken om die ene te krijgen. Dus voor de luxe variant bij de 30 serie Premium en bij de 00, 10 en 20 serie de SE voor standaard of basis of hoe je het ook wil noemen.
Nu is alleen de vraag... Hoe noem je dan de Premium bij de 00, 10 en 20 op TF, waar het niet op de kap staat, en de basis of standaard bij de 30 serie...
Misschien dat je dat op kan lossen door het mogelijk te maken door als je op 6330 drukt, je meteen ''premium'' er onder ziet verschijnen, en daaronder, ''naar 6330''...
Maar dan is het bij de 00, 10, 20 weer andersom... Dan heb je juist de basisversie waar het aangegeven staat op de kap en de premium niet...
En dan heb je nog de R/M... Dat hoort dan hetzelfde ingedeeld te worden en niet zoals hier mensen iedere keer hun zin proberen door te dringen de R en M wel aparte mappen en Premium en SE/basis wat gewoon simpelweg hetzelfde is alles bij elkaar gooien... terwijl de R de Premium is en de M de basis.... Of er nu een andere cabine op zit of niet. Bij de 00 serie zit ook een ander dak op de SE als de ''Premium''... zit de uitlaat op een andere plek(bij 00 en 10 de ene keer wel, andere keer niet, 20 serie ook).
Er zit genoeg verschil in waardoor zelfs iemand die nog nooit een JD gezien heeft en een Premium en basis langs elkaar ziet staan meteen de juiste aanwijst als ie de Premium aan moet wijzen zonder naar het type te kijken. Zonde om alles bij elkaar te gooien!
Wat jij zegt, waar SJB het ook over had is idd een goed idee. Maar dan niet nu alles bij elkaar gaan gooien en dan wachten tot Tinus ermee komt maar hem rustig de tijd ervoor geven en ondertussen gewoon het op deze manier gescheiden houden.
In mijn ogen zijn er 2 redelijke opties:
1. Alle types uit de serie in 1 map. Dus bij jd 6010, 6020, 6030
2. Typenummer aanhouden zoals deze op identificatie plaatje staan. Deze lijkt mij het beste. Krijg je geen gezeik over uitvoeringen enzovoort. Gewoon zoals de fabrikant ze ook onderscheid zeg maar.
Ik zie het probleem niet.
Niet iedereen weet alles exact over de verschillende generaties, bouwjaren, uitvoering e.d. zoals enkele puristen op 't forum hier. Dat wordt door sommigen wel eens vergeten volgens mij.
en vervolgens alles op rdw gegevens goed zetten
sarcasme mode off
Claas Jaguar 860 (2014)
#left
Claas Jaguar 860 (oudere versie)
Toch twee heel verschillende hakselaars. Als je dit soort dingen samen voegt is het ook lastig zoeken soms. Maar ik vind wel dat een John Deere 6630 en een 6630 premium in één groep moeten!
Waarom niet de map +Case International 745 XL met als trefwoorden 'Overgangsmodel' en '3e generatie' o.i.d.? Zo heb je, indien je op de desbetreffende trefwoorden klikt, beide generaties gescheiden en houd je toch het criteria 'wat er op de kap staat' aan?
Dat is niet altijd het geval.
1. Het is al vaker besproken en door vele goed bevonden: Het KAPtype aanhouden en niet meer en minder dan dat, dus het complete type wat je op de kap vindt: Of de een er nou een versnellingsbak op de kap vermeld en de ander niet? Whatever? Een type is een type, en het KAPtype is dat type wat een leek leest als ie de trekker ziet. Niet dat op het plaatje.
2. Wat @Fendt-Farmer-Vario zegt zit iets in, maar dan zou ik onder het serie nummer kopje wel de tabbladen van alle types apart aanhouden, en niet dan een premium en basis of se(bij JD) apart gooien want je krijgt een grote puinhoop en het is eeuwen zoeken naar een foto als je dat wel doet.
3. Tinus heeft lang gewerkt een nieuwe uploadfunctie te maken met de mogelijkheid in te zoomen op het type... Ook heeft ieder foto(view)programma op een pc een inzoomfunctie en heeft de camera dat ook, zelfs de smartphones hebben een inzoomfunctie waardoor de plaatser zelf het type kan bekijken, en als ie het niet kan zien en ook niet weet de foto bij onbekend kan plaatsen of eerst een rondje over TF kan doen en bij de types kan kijken welke ''uitvoering'' of ''generatie'' van dat type het is.
4. Wat is er moeilijk aan het kaptype aanhouden?
5. Waarom ik er zeker ook kritiek op heb om alles op 1 hoop te gooien en niet het voorbeeld wat EA_MF bijv. gaf te volgen en op Tinus te wachten? Ik heb hier afgelopen 10 maanden vele uren aan besteed, tot soms laat of beter gezegd vroeg(soms 01:00u - 02:00u of later) in de nacht aan gewerkt om het weer een beetje overzichtelijk te krijgen bij JD door Premium van basis of SE te scheiden en de hakselaars(deels samen met SJB) te verplaatsen in goed aangegeven andere mappen als de trekkers. Ook bij andere merken ben ik er mee bezig geweest al was dat bij bijv. Fendt wat lastiger door de vele generaties onder een zelfde typenummer.
Ik ben nu een paar dagen niet meer actief als Admin en moet zeggen dat ik juist HIER erg bang voor was dat dit weer zou gebeuren en dat een van de redenen was dat ik in eerste instantie niet wilde stoppen. Het doet me dan ook een beetje pijn dat er nu door zoveel wordt aangedrongen om al het werk waar ik uren in gestoken heb en daardoor ook dagen TE weinig nachtsrust heb gehad gewoon omdat ik het overzicht terug wou halen hier weer ongedaan te maken met een paar drukken op de knop.
Daarop bedoel ik niet, Ritchie @Fendt-Farmer-Vario zegt
Ik snap wat je bedoelt. Dat vind ik persoonlijk niet de beste optie dan.
1 groep, maar niet 1 map. Dan wordt het net zo'' puinhoop als bij die Claas en menig Fendt nu.
Als extra toevoeging ook uit bouwjaar kunnen kiezen bij het uploaden waarbij dus ook een apart tablad bij een type nummer/overige benaming, bijv. ''8345R (2010)'' en een aparte map ''8345R (2014 - heden)''zou een oplossing voor het generatie gedoe kunnen zijn bij o.a. Fendt, en enkele JD's.
Een leek moet toch ook wel bij het uploaden een Fendt 310 uit 1994 0f 2014 moeten kunnen onderscheiden en niet een van de nieuwste serie bij die van de eerste plaatsen en andersom lijkt mij...
Jawel wel 1 map. Wat maken die paar extra werklampen nou uit voor een foto. En dan zet je als TF'er toch gewoon in de beschrijving premium?
Een JD 6830 hoort dus in de map 6830.
Een JD 6830 Premium hoort in de map 6830 Premium.
Een MF 7618 Dyna-VT hoort in de map 7618 Dyna-VT.
Een MF 7618 Dyna-6 hoort in de map 7618 Dyna-6.
Enzovoorts. Zo heb je alle types en uitvoeringen overzichtelijk in een lijst staan, zodat je binnen een merk met slechts 1 muisklik de gewenste trekker kunt zien.
Type onbekend? → map 'Onbekend' of, indien wel bekend, '...-serie'
Uitvoering onbekend? → map van het 'kale' type (bijv. bij MF '7618')
Zo heb je ook geen gedonder met al die trefwoorden, want dat kan nooit goed gaan als iedereen dat gaat doen.
En daarmee is alles opgelost!
Leve de democratie!
Toch hè, en dan kijk ik naar de praktijk, wordt er niet gesproken van 745 XL, maar gewoon een 745
Dat lijkt nu te zijn wat mensen zelfs nog weg willen hebben. Om JD er weer bij te betrekken.
Bij JD heb je ook wel meerdere uitvoeringen van een Premium... Of een R bijv. Maar Premium staat bij de 30 serie gewoon op de kap recht onder het type, SE bij de 00 t/m 20 serie. Er zit zoveel verschil tussen een Premium en SE bij de 00 t/m 20 serie en een Premium en basis bij de 30 serie dat je je ogen dicht moet hebben wil je geen uiterlijk verschil zien. Ook van de voorkant af gezien. Daar begint het al bij de grill, de lampen, de knipperlichten... bij de 00 en 10 serie zelfs wel eens een ander dak, bij de 20 serie zijn het bij de SE zelfs rechthoekige lampen en bij de ''premium'' ronde in de dakrand... Zo zijn er nog zoveel verschillen maar dat zijn enkel nog maar die van voren al te zien zijn...
Snap niet waar mensen zich druk om maken...
Ik ben begin dit jaar gestart met de dubbele mapjes bij JD weer hun oorspronkelijke naam terug te geven.
Er zijn zelden foto's verkeerd geplaatst. 11 - 13 jarige plaatste zelfs een Premium meteen bij Premium en SE bij SE, of basis int geval van de 30 serie. En dan zitten de 20 - 40 plussers te klagen dat het te moeilijk is...
Moeilijk doen, heet dat
Is zeker een aanrader voor velen leden hier, want we komen er zo toch niet er uit....
Jij moet eens heel rap naar de dichtstbijzijnde JD dealer gaan en de verschillen gaan bekijken.
Een paar ectra werklampen....
Om even over de 30 serie te beginnen:
Premium:
Ronde knipperlichthouders, logo in zilvere lampkast in gril, 4 lampen in de zilvere lampkast in de gril. 4 ronde lampen in dakrand met zilvere rand. Premium recht onder het type op de kap. Groene cabinestijlen achter.
''Basis'':
Vierkante knipperlichthouders, logo in grill, 2 lampen in de zwarte lampkast in de gril, (standaard) 2 ronde lampen in de dakrand. Enkel het typenummer op de kap. Zwarte cabinestijlen achter.
20 serie,
''Premium'':
4 ronde lampen in de dakrand, 4 lampen in de gril, enkel typenummer op de kap.
SE:
2 rechthoekige lampen in de dakrand,(standaard) 2 lampen in de gril, SE achter typenummer op de kap(heel soms niet), geen doorlopende cabinestijlen achter in tegenstelling tot de ''Premium''
De R en M zit van voren minder verschil in...
traktorpool.nl/index/categories/
en dan steeds verder uitsplitsen en dan kun je aangeven welke types series je wilt zien, en de rest verdwijnt.
Zo kun je bbijvoorbeeld alleen de dyna4 of 6 of alle 6460 maar ik weet niet hoe de rest erover denkt.
Maar dat vergt wel xtreem veel tyd het progamere en goed plaatsen
Uitvoering onbekend? %u2192 map van het 'kale' type (bijv. bij MF '7618')
Waarom is 8-9 mapjes voor 1 type tractor (Bijvoorbeeld de Massey Ferguson 7618) volgens jou nou zoveel overzichtelijker? Leg dat nou eens uit aan de mensen, want volgens mij snapt de overgrote meerderheid er niks van.
SE op deurscharnier
Juist, jij snapt m
Zoals ik reeds schreef:
'Zo heb je alle types en uitvoeringen overzichtelijk in een lijst staan, zodat je binnen een merk met slechts 1 muisklik de gewenste trekker kunt zien.'
Maakt dat voor mij uit als foto kijker? Als ik al die info en de verschillen ertussen wil weten dan ga ik naar de dealer als ik een wil kopen. Denk dat de meeste leden er niet zoveel om geven of er vierkante of ronde werklampen in zitten...
En waarom het ene merk wel, maar het andere niet?
Je maakt het juist minder laagdrempelig, realiseer je dat?
Hmm... nog nooit gezien. Wel achter type nummer op de kap. Bij enkele 20 serie SE's op TF ontbreekt dat daar maar over het algemeen staat het volgens mij gewoon achter de cijfers.
Een benaming ergens op een raam zou ik niet aan beginnen om dat apart te doen. Moet wel makkelijk te vinden zijn.
Voor zover mogelijk is dit systeem bij alle merken toe te passen.
Dus hoe moeilijk wil jij het nog maken, terwijl het zo simpel kan?
En dát heb ik nog nooit gezien
Hier staat SE op het onderste deurscharnier.
alsimachinery.com/wp-content/uploads/…
Maakt dat voor mij uit als foto kijker? Als ik al die info en de verschillen ertussen wil weten dan ga ik naar de dealer als ik een wil kopen. Denk dat de meeste leden er niet zoveel om geven of er vierkante of ronde werklampen in zitten...
Dus we willen wel een database opzetten voor complete Folders maar twee heel andere trekkers scheiden is niet interessant genoeg? :?
Sorry, dan volg ik hem even niet hoor.
Waarom kan een 12 jarige een foto meteen goed plaatsen en een 40 jarige niet?
Hmm... bij de 20 serie heb je zo te zien gelijk. Kan er nu ook geen vinden. Toch zou ik die idd van de Premium scheiden.
Ik heb het nooit gehad over een hele database opzetten. Maar jij kunt niet zien op een foto van twee bijna gelijke trekkers wat ze bijvoorbeeld onder de kap hebben. Dus om vanwege bijv. technische afwijkingen een andere map te maken vind ik een beetje overdreven.
Verder zou het ook kunnen dat je als hoofdonderwerp bijv. John Deere 6620 hebt. En daaronder 6630 premium.
En over dat premium gebeuren, als we op zulke details moeten gaan letten. Ik persoonlijk zou zoiets echt niet zien als ik gewoon naar een foto kijken, dan moet ik hem echt gaan bestuderen wil je zulke verschillen zien, dan is het bij new Holland nog duidelijker qua verschil tussen de tm 1 2 en 3. Oa grill boven in de neus en de kleur van deze grill. Ander cabine dak. Duidelijk andere stickers.
Misschien is het voor degene die specifiek op zoek is naar een bepaald type minder handig als alle uitvoeringen in een map staan. Maar 95% van de mensen zit door die mappen te kijken voor de lol en niet om op details te letten zoals de plek van het hertje.
En zoveel werk is het nu ook weer niet. Of het staat al bij elkaar in een map of het is gesorteerd en dan is het een kwestie van samenvoegen en de trefwoorden erbij zetten.
Ik ook, zeker weten!
En toch is het dan een andere trekker.
Kun jij onder de kap kijken dan op een foto?
Exact.
Ben z'n eigenwijze gedoe meer dan zat als ik eerlijk ben. Kijk, als je aan zo'n 'gemeenschap' deelneemt moet je open staan voor andere meningen en tegen (opbouwende) kritiek kunnen. Een beetje respect tonen is ook wel op z'n plek lijkt me. Als je maar iedereen voor gek weg blijft zetten en van niemand wat aanneemt dan krijg je dit -ff platgezegd- gezeik.
Als anderen dat ook met mij doen, moet ik dan altijd maar met ja en amen antwoorden? Dacht ik toch niet.
Hoe denk je dat dat komt?? Je blijft maar doordrammen. Die foto van die MF 6460 precies hetzelfde, die heb je er nu al 150 keer opgezet en alleen maar om je gelijk te halen. Laat het toch rusten dan, het is leven en laten leven.
Valt me wel op dat er alleen een paar jd mannen staan te stuiteren vanwege deze discussie.
En nee ik hoef niet naar de opticien want ik heb al een bril.
Maar goed, laten we het eens anders stellen:
Je zoekt een foto van een 7618. Een specifieke foto. Je weet alleen dat het een 18 is. Niet welke uitvoering. Je weet ongeveer, wanneer de bewuste foto is gepost.
Volg je m nog? Niet? Nog eens lezen.
Als je 6 mapjes door moet, ben je langer bezig, dan 1 mapje doorspitten. Blijft een feit. En de stap om 1 map door te spitten met enkele aangevinkte opties (welke uitvoeringen het wèl zouden kunnen zijn) is dan ook klein.
De reactie van @fastrac3155: chapeau voor de poging tot uitleg!
Dat klopt helemaal. Maar het heeft wel een reden, dat de meerderheid van TF zich tegen hem gekeerd heeft.
Stukkie zelfreflectie misschien?
Juist!
Ik heb dat mapje niet aangeraakt!
Tinus sluit alles af van foto's, het enige wat je nog kan doen is een foto plaatsen. Staat hij niet juist, kan een admin hem verwijderen. Geen gezeur over blablabla en blablabla en komt er ook geen ander blablabla van verwijten naar elkaar te smijten en elkaar zwart te maken.
Ja bij jd snap ik het ook maar serieus bij Fendt power profi & profi plus uit elkaar houden is te gek voor woorden lijkt mij
Strak plan????????
Persoonlijk hoeft er van mij niet voor alles wat een beetje anders is een aparte map gemaakt te worden. Per serie en bouwjaren van die serie vind ik duidelijk genoeg. Ik gebruik de database wel voor referentie foto's voor m'n modelbouw, maar ben zelf best in staat om een JD se van een premium te onderscheiden.
Ook leuk, ik heb een keer een se 20 serie met de verlichting set van een premium gezien....waar oh waar zou die dan weer in welk mapje moeten komen?
Het hele gebeuren begint me over te komen alsof men maar een discussie begint om het discussiëren, en niet zozeer constructief om de inhoud ervan.
Een JD 6830 Premium hoort in de map 6830 Premium.
Een MF 7618 Dyna-VT hoort in de map 7618 Dyna-VT.
Een MF 7618 Dyna-6 hoort in de map 7618 Dyna-6.
Enzovoorts. Zo heb je alle types en uitvoeringen overzichtelijk in een lijst staan, zodat je binnen een merk met slechts 1 muisklik de gewenste trekker kunt zien.
nog makkelijker, om een waslijst aan verschillende mappen te voorkomen,
STEL:
optie 1:
je hebt een foto van, ik neem even de Massey Ferguson 7618 als voorbeeld, en je hebt geen idee of het een Dyna6 of een DynaVT is, en je kunt het op de foto niet zien (je zou jezelf dan eigenlijk af moeten vragen of de foto kwalitatief goed genoeg is om te uploaden, maar dat terzijde) dan zet je de foto in de MAP Massey Ferguson 7618.
optie 2:
een ander lid heeft wederom een foto van een 7618, maar weet wel dat het om bijvoorbeeld een DynaVT gaat, of heeft dit door in te zoomen op de foto kunnen herleiden, dit lid upload ook de foto in de map Massey Ferguson 7618, en kan, wanneer hij/zij dat wil, op eenzelfde manier als met bijvoorbeeld activiteiten nu het geval is, aangeven dat het een Massey Ferguson 7618 DynaVT betreft.
Wat is nu het voordeel:
STEL: wanneer een lid opzoek is naar een foto van een Massey ferguson 7618 en het maakt hem niet uit of het een Dyna6 of DynaVT is, vind dat lid de foto's allemaal in dezelfde map, lekker simpel en doeltreffend, er staan bijvoorbeeld 120 foto's in 1 map om naar te kijken, en er hoeft alleen maar op 'volgende' geklikt te worden.
MAAR STEL, het lid is WEL opzoek naar een foto van bijvoorbeeld specifiek een Massey Ferguson 7618 Dyna6, dan kan hij in de map de foto's uitfilteren, waarbij aangegeven is dat het specifiek om de Dyna6 uitvoering gaat, en krijgt hij niet alle 120 Massey Ferguson 7618 foto's te zien, maar alleen de 40 foto's waarvan is aangegeven dat het specifiek om de Massey Ferguson 7618 Dyna6 gaat.
Eigenlijk dus op dezelfde wijze waarop je nu kunt filteren per activiteit binnen de hoofdmappen (merken), maar dan om onderscheid te maken tussen uitvoeringen, zonder een lijst aan types te krijgen waarbij je bij wijze van spreken 10 minuten aan het scrollen bent voordat je bij het einde bent.
Tja, sorry dat ik het zeg hoor, maar dat is wel degelijk een 6460 Dyna-6, dus heb ik toch echt gelijk, of je het nu leuk vind of niet.
Ik heb het al vaker gezegd: De waarheid is hard...
Beetje jammer dat je het slechts vanuit 1 perspectief bekijkt... Vind het eerlijk gezegd ook wel een vaag voorbeeld.
Mijn advies, sta open voor vernieuwing, sommige mensen (waaronder jij waarschijnlijk) hebben zoiets, never change a winning team, terwijl anderen (waaronder ik) meer van mening zijn dat stilstand achteruitgang is.
'wanneer men NIET ZEKER WEET WAT VOOR UITVOERING HET IS, laat je m lekker in de algemene map staan, is er vervolgens wel iemand die FEITELIJK KAN ONDERBOUWEN welke uivoering het is,'
...kan de foto naar de juiste map verplaatst worden, en klaar is Kees. Niet meer en niet minder, dus waarom moeilijk doen als het ook makkelijk kan?
Het is aan tinus wat hij er mee doet.
Het maakt t voor iedereen een stuk makkelijker ook voor jou Tom scheelt heel veel verplaatsingen.
Want deze is toch echt wezenlijk heel anders dan een "John Deere 7810 Autoquad met volle set frontgewicht, cultuurwielen, zonder zwaailamp, extra werklampen en Blaupunkt radio met usb"
Kan iemand dat regelen? Want ik vind wel dat twee trekkers die uiterlijk hetzelfde zijn maar andere opties hebben in een eigen mapje moeten!
(/'Sarcastische modus uit'/)
Iedereen kan wel roepen dat het moet zoals vroeger. Nou laat ik nu net een lid van het eerste uur zijn. Toen Tinus de site ooit heeft gestart, toen werd er geen verschil gemaakt. Een Fendt 615 was een 615. Of het nu een LSA of een LSA-E was. Dit werd netjes in de beschrijving vermeld. Zelfde voor JD. Een 6920 is een 6920. Of het nu een 6920 was of een 6920S is. Door de jaren heen zijn er steeds weer mensen geweest die eigenwijs mapjes gingen maken door verplaatsingen. Op een gegeven moment hebben een aantal admins hierdoor de handdoek in de ring gegooid. Tijdje terug weer zo'n voorbeeld waarin Hans weer zo'n topic start over JD scheiden. Hierin kwam duidelijk naar voren dat TF dit niet wil. Ook heeft Tinus hier altijd geroepen dat we bij de basis moeten blijven en dat het overzichtelijk moet zijn. Ondanks dat je dat weet toch nieuwe mappen gaan maken. En dan nu gaan huilen dat het zoveel werk was en dat het altijd zo is geweest. NEE! het is niet altijd zo geweest. Ik vind het oprecht sneu voor je dat je zoveel tijd hebt weggegooid dan. Maar als jij eigenwijs je zin doordrukt dan loop je helaas dat risico. En nu gaan roepen dat het daardoor maar zo moet blijven is vals en op sentiment de discussie proberen te winnen. Sorry maar daar houd ik niet van.
De 200ste reactie! (y)
Ik heb wel wat losgemaakt op TractorFan.
Te smal, vandaar dat het zo lang duurt....
Iedereen heeft natuurlijk een bepaalde mening, de een wil het zo en de ander weer zo, en dan komt er geen oplossing....
Laten we maar hopen dat Tinus met een op lossing komt of een gesprek aan gaat met een paar leden....
Denk maar zo, overal is een oplossing voor te vinden....
Die grens is trouwens volstrekt irrelevant, ik ken mensen van 16/17 die zich volwassener gedragen dan sommige 30 ers
Men kan uiteraard duizend redenen uit een duim zuigen en een beetje de fantast uithangen. Maar er is helaas maar 1 reden. Het overzichtelijker maken.
Nu kunnen we daar nog uren/dagen/weken over verder zeuren, of het inderdaad overzichtelijker is om het zo of zo te doen. Maar als niemand water bij de wijn doet en zo grof vast blijft hangen aan zijn standpunten, dan is deze hele discussie inderdaad overbodig.
Ik voel mij soms echt in een kleuterklasje hier, alleen spijtig dat een leraar tegenwoordig geen fysiek geweld meer mag plegen op stoute leerlingen. Want er zouden er toch een paar met serieus blauwe vingers naar huis gaan.
Ik heb gelijk, neen ik heb gelijk, neen ik, neen ik, neen ik, neen ik ... Eindeloos gedoe altijd.
Het spreekwoord "ikke ikke ikke en de rest kan stikken" is hier echt wel zeer toepasselijk.
En tja, dat jij er niets in ziet, kan ik begrijpen. Er is mij namelijk de afgelopen tijd iets aan je opgevallen. Alles wat vernieuwend is, wordt door jou afgewimpeld. Bijvoorbeeld, dat Tinus de oude uploader voor mobiel uploaden niet meer updatet voor de oude browser van Android. Jouw hang naar alles bij het vertrouwde houden kun je alleen niet volhouden op het internet! Kan wel, maar dan zul je je eigen variant van Tractorfan.nl moeten opzetten...
Is misschien wel een goed idee, wordt er waarschijnlijk ook een gewoon er normaal gereageerd
Maakt niet meer uit wie iets aan draagt of wat dan ook, ze worden van alle kanten aan gevallen of af gekeurd.....
Een keer positief reageren kan hier schijnbaar niet meer wat zeer jammer is...
Elk idee of het een verbetering is of niet, moet binnen de groep deskundige bekeken worden en kom dan met een uitwerking, in dit topic komt er zo geen oplossing...
Dat laatste is, zoals gebruikelijk bij jou, weer de grootst mogelijke nonsens. De uploader werkt hier nu wel degelijk, dus er zijn wél mensen die oplossingen voor bepaalde problemen zoeken...
Zover te zien in dit topic komt de aanval maar van een kant.
Je mag hem best een aai over de bol geven hoor. Maar doe niet alsof hij de heilige geest is.
Ik ben de geestige geest.
Afstammeling van de dwaze geest.
Ik kijk het nog even aan, anders sluit ik dit topic.
Je mag hem best een aai over de bol geven hoor. Maar doe niet alsof hij de heilige geest is.
En zo te zien in dit topic heeft @Trekkerman Tom wel een zeer goed punt....
Alleen die kritiek leveren snappen het punt weer eens niet, en Tom heeft zeker een goed punt, dus de aai over zijn bol heeft hij echt niet nodig...
Dus die personen die het punt niet snappen hebben inderdaad de heilige geest wel even nodig op dit moment....
Waar komt die omslag dan ineens vandaan, voor twee terug was het toch totaal anders.....
Schelden en tieren was toen de taal....
Dus toch de heilige geest gezien zeker...
Strak plan, het ging toch al nergens over.
Ik kijk het nog even aan, anders sluit ik dit topic.
Inderdaad, en dit komt gewoon veel te veel voor hier, echt een discussie voeren kan hier niet meer, zeer jammer....
Dus de keuze is aan jou wat je er mee doet....
+10
Voor mijn gevoel gaat het wel ergens over. Dus blijft het nog een poosje open.
Ik vraag me dan wel af waarom je nog steeds reageert wanneer het toch nergens over gaat. Je hebt je punt inmiddels dubbel en dwars duidelijk gemaakt.
Dan heeft mijn reactie wel geholpen dus
En je kunt nooit duidelijk genoeg zijn.
Iedereen mag toch iets aan geven en duidelijk maken en laten we dan ook hopen dat de admins hier dan ook voor open staan en niet zo aan de kant vegen, want dan krijg je nooit geen oplossing....
En dit is een gevoelig punt, zal het ook altijd blijven, maar zorg dat er een goede oplossing komt waar de leden tevreden over kunnen zijn....
Toch het punt wat jij steeds aandraagt mogen ze rustig gaan bekijken en uit proberen...
Maar zo komen ze er niet uit....
Vind ikzelf eigenlijk ook wel, als ik dat even mag zeggen. Het is het meest simpele plan. Maar het is gewoon omdat IK het aandraag, dat ze het niet onder ogen willen zien.
En dan weer on topic. Het is nu even werk om een aantal mappen samen te voegen. Maar wat levert in de toekomst het minste werk op: 1 map per type of 5 per type? Ik denk toch echt het eerste! Het heeft vroeger altijd goed gedraaid hier. En hoe meer mappen er zijn gekomen met de jaren. Hoe meer er verplaatst moest worden! Neem dat nu maar eens aan van de generatie die hier al langer rond hangt!
En nee, verschillende trekkers in 1 map maakt het juist niet makkelijker, dan gooi je alles op 1 hoop. Weg overzicht...
Vanaf de eerste tot je laatste reactie is het niet anders als kritiek. Kritiek die we ook kunnen begrijpen na 1 reactie. Ondertussen staan er al 50 reacties of zo van jou met altijd dezelfde kritiek.
Niks mis mee, maar als er niets beter onderbouwd kan worden dan ben je beter dat je gewoon zwijgt. Je maakt het jezelf helaas altijd maar moeilijker en moeilijker. Of is dit de bedoeling ?
Ik begrijp je frustratie, maar je moet jezelf ook kunnen opstellen voor vernieuwing en andere dingen. Je moet uiteraard geen kudde dier zijn, maar je op deze manier zo onvolwassen gedragen is echt niet leuk toch ... Zowel voor anderen als voor jezelf.
Laat het toch met rust. En maak je druk over dingen die er wel toe doen.
Hier sta ik dan ook achter, toch gelde dit ook voor de andere kant die hier als admin door het leven gaan...
ze mogen best open staan voor vernieuwingen of een verandering...
En niet denken, ik mag het zeggen en we doen er verder hier niets mee....
Elke suggestie of idee mag besproken worden en niet de bezem kast opentrekken...
Iedereen heeft zijn punt kunnen maken.
Iedereen bedankt voor de inbreng. We horen wel wat er met de suggesties gedaan wordt.
Hou de site schoon en begin alleen sub mappen als er grote verandering aan het type is gebeurt
Tzelfde voor een net iets andere veesnellingsbak oid... Of het type moet terdege verandert zijn... Ipv een toevoeging...
Ze hebben geen boerderij meer, alles aan de grond geschoven.
Gewoon als er dalijk 6320 op de kap staat is het een 6320. Optie is optie wordt t geen ander type van. Submapjes wordt veel te lastig. Gewoon Fendt 612. Fendt 105. S sa Lsa lsa-e allemaal onzin. Tis gewoon un 615 of 105. Rest zijn opties geen andere types... (Of er moet terdege verschil inzitte zoals bij steyr de 180 en 180a waarbij a niet voor allrad staat, wat bij de plus serie wel t geval is).
Steyr heb ik geen verstand van... Tenminste dat hele oude spul.
KISS?
Jep, KISS is een glamrockformatie met zijn principes nl.wikipedia.org/wiki/KISS-principe/
hahaha ja die ken ik wel, jou favoriete band of niet?
Is een goede band idd
tractorfan.nl/topic/85282/
Ik heb nauwelijks een nieuwe map aangemaakt voor een Premium, enkel de E-Premium weer gescheiden middels een nieuwe map,,waarom mag een speciale weinig voorkomende trekker met een ander kaptype geen andere map hebben,,
De rest waren allen dubbele mapjes. Voor ik er aan begon was de lijst( 30 serie) zo:
6230
6230
6330
6330
6430
6430
6530
6530
6630
6630
6830
6830
6930
6930
7430
7530
Nu:
6230
6230 Premium
6330
6330 Premium
6430
6430 Premium
6530
6530 Premium
6630
6630 Premium
6830
6830 Premium
6930
6930 Premium
7430 Premium
7530 E-Premium
7530 Premium
Hoe ik wist welke mapjes de Premium's waren? Nou, gewoon naar de eerste pagina's gaan, dan zie je zo of de eerste 3 pagina's vol Premium's of SE/basis trekkers staan.
Als je het zo maakt zoals @EA_MF en @SJB533 hier en in andere topics al eens hebben aangegeven dat je een type maakt en daaronder tabbladen, of nog beter, wat een ander lid hier al aangaf:
Een lijst waar je op een serie kan klikken, en daaronder de tabbladen of mapjes of hoe je het ook wil noemen met alle tractoren, machines etc. van die serie hebt staan maakt heb je het pas overzichtelijk! En JA, dan ook dingen als bij JD de Premium en SE/basis( of je het leuk vindt of niet, het zijn nu eenmaal totaal andere trekkers waarbij je met de beste wil van de wereld het niet voor elkaar krijgt om van een Premium een basis te maken en andersom) gewoon gescheiden houden. En JA, dan ook bij Fendt en Steyr en ga maar door.
LSA is LSA.
Wat op de kap staat aanhouden is gewoon het makkelijkste en overzichtelijkste! En kan je verzekeren dat @Tinus een tijd geleden toen we het ook over die type indeling hadden heeft doorgeschemerd het kaptype aanhouden het beste te vinden. Hij ging het nog kijken bij RDW of hoe die instanties ook heten hoe die het allemaal geregeld hadden maar zover ik heb begrepen vond hij ook dat het kaptype aanhouden het makkelijkste en overzichtelijkste is.
Een bevestiging dat hij dat vindt is misschien wel die nieuwe optie bij de uploadfunctie: Het in kunnen zoomen op het TYPE(als je een foto van zij hebt tenminste.)
Vat deze reactie a.u.b. niet aanvallend op, want zo is die niet bedoeld.
Ben het alleen beu dat hier altijd zo gezeken moet worden een omdat een type met meer als wat cijfers aangegeven staat. Zoals ik eerder al zei. Ik heb het sinds ik de mapjes hun oude naam heb terug gegeven bij de 30 serie van JD( want de 00, 10 en 20 serie hadden nog gewoon hun SE) in de gaten gehouden en het valt gewoon op dat de grootste klagers: De 20 - 40 plussers er maar amper foto's plaatsen, en enkele idd verkeerd, maar dat de 10 - 15 jarige ze allemaal in de juiste map plaatsen...
Hebben die dan wel geleerd eerst naar een type te kijken voor ze het op TF gooien?
STEL: wanneer een lid opzoek is naar een foto van een Massey ferguson 7618 en het maakt hem niet uit of het een Dyna6 of DynaVT is, vind dat lid de foto's allemaal in dezelfde map, lekker simpel en doeltreffend, er staan bijvoorbeeld 120 foto's in 1 map om naar te kijken, en er hoeft alleen maar op 'volgende' geklikt te worden.
MAAR STEL, het lid is WEL opzoek naar een foto van bijvoorbeeld specifiek een Massey Ferguson 7618 Dyna6, dan kan hij in de map de foto's uitfilteren, waarbij aangegeven is dat het specifiek om de Dyna6 uitvoering gaat, en krijgt hij niet alle 120 Massey Ferguson 7618 foto's te zien, maar alleen de 40 foto's waarvan is aangegeven dat het specifiek om de Massey Ferguson 7618 Dyna6 gaat.
Eigenlijk dus op dezelfde wijze waarop je nu kunt filteren per activiteit binnen de hoofdmappen (merken), maar dan om onderscheid te maken tussen uitvoeringen, zonder een lijst aan types te krijgen waarbij je bij wijze van spreken 10 minuten aan het scrollen bent voordat je bij het einde bent.
Of dit helemaal de ideale oplossing is weet ik niet. Feit is wel dat je er een wonder mee verricht! De Fendt map eindelijk overzichtelijk maken ipv altijd alleen naar een trekker uit 1980 bij een uit 2015 in de map te kunnen kijken.
Een SE uit de 00 of 10 serie heeft ook een ander dak dan een Premium.
En die uiterlijke dingen als het verschil bij de lampen, knipperlichten etc. zijn uiterlijke kenmerken, van binnen zit er ook een aardig verschil, of kun je in iedergeval een aardig verschil hebben zoals dingen in een Premium wat je echt niet in een basis kunt krijgen.
Ja bij jd snap ik het ook maar serieus bij Fendt power profi & profi plus uit elkaar houden is te gek voor woorden lijkt mij
Als het niet op de kap staat, niet doen.
Fendt blijft een lastig geval, maar daar is vast ook wel een uitweg voor te bedenken denk ik.
En als je het doet moet het bij elk merk gebeuren en anders gewoon niet. Doe iets goed en blijf je er dan voor inzetten of doe het gewoon niet.
Samen voegen is types hetzelfde maken, inloggen en 1 druk op de knop. Maar ik zou liever hebben dat Tinus zo'n dingen alleen voor zich zelf mogelijk maakt want ben bang dat er anders te snel zoiets wordt gedaan. Premium en SE bijv. laat het toch a.u.b. apart staan tot Tinus z'n nieuwe gedoe voor de indeling klaar heeft!
En alle fendts in benelux verbieden!
Ben je er vanaf hans
Of het de oplossing in...
Wat is er moeilijk aan het bekijken van een type? Wat is er moeilijk aan even als je twijfelt of het bijv. een basis of Premium is bij JD maar weet dat het een 6330 is op TF naar de map te gaan en en bij 6330 en 6330 Premium te kijken, dan zie je meteen welke het is, want er is uiterlijk al zoveel verschil dat je je ogen dicht moet hebben om het niet te zien.
Bij de 20 serie is het verschil kleiner, zeker als mensen het lampen pakket van de Premium er op bouwen, maar bij de 30 serie kun je ook al zitten er 4 lampen ipv 2 in de dakrand en gril nog aan de knipperlichten het verschil zien.
Tis zo makkelijk, maar er wordt over gepraat alsof het zo moeilijk is...
Das sund.
En er zitten hier ook leden uit Tjechië of Canada bijv. dus dan komen er nog foto's van Fendt's.
En om er een hele studie van te maken voordat je een foto plaatst gaat ff te ver.
Dat wordt toch ook helemaal niet gevraagd door wie dan ook?
Er wordt alleen door meerderen geopperd dat het aanhouden van het type op de kap het beste is.
Op wat voor manier je dat doet, daar zijn ook al goede opties voor genoemd zoals die uit die quote van @EA_MF in een eerdere reactie van mij hierboven. Maar om nu in een keer alles bij elkaar te gooien( onoverzichtelijk!!!) terwijl Tinus volgensmij al een tijdje bezig is achter de schermen om een dergelijke variant als hierboven genoemd te maken, weet het niet zeker maar dacht dit toch ergens gelezen te hebben, dat lost minder op dan het oplevert...
En om er een hele studie van te maken voordat je een foto plaatst gaat ff te ver.
Waar heeft Tinus die inzoomfunctie voor gemaakt... Waar hebben Microsoft en al die andere computersoftware bedrijven een inzoomfunctie voor gemaakt op hun fotoview programma's, waar hebben camera/mobielfabrikanten een inzoomfunctie voor op hun apparaten gemaakt....
Als je gewoon naar het type op de kap kijkt en als je dat niet kan zien en je twijfelt gewoon even die paar mapjes langs loopt kun je hem meteen goed plaatsen.
Maar goed... Dat is te veel werk voor de jeugd van vroeger!
De jeugd van tegenwoordig heeft daar opmerkelijk genoeg wel tijd voor...
Je hebt ook TractorFan.de, TractorFan.Fr, TractorFan.it, TractorFan.com, TractorFan.pl en ga maar door.
Maar het lijkt me beter wanneer jullie op de topic van @Tinus reageren.
Edit @sjb533
Maar mij lukt het wel
Dan heb je nog de doorlopende cabinestijlen achter die een SE niet heeft en je bij goed opletten van voren ook dus kunt onderscheiden. Van de zijkant hoeft dat niet, want daar staat gewoon SE op waaraan je hem kunt herkennen.
Zo moeilijk is het allemaal niet...
En dat 1 persoon z'n trekker opwaardeerd door er meer lampen etc. op te hangen betekent niet dat de overige 99 % van de trekkers ook maar bij de Premiums gegooid moet worden.
KAPtype aanhouden is gewoon beter. Of een trekker nu 10 keer of 500 keer voorkomt...