Illustratie van:

International 423 - ontluchten van de brandstofpomp

Hallo ik heb vandaag de olie filter en de diesel filters vervangen van mijn 423. Was wel echt nodig olie wat pik zwart wat eruit kwam nwe olie erin en goed was het. Alleen bij de diesel filters wist ik dat ze ontlucht moesten worden maar in het eerste geval brak het ontluchtings nippel af. Heb ik er een nieuwe op gezet en toen leek me alles goed maar toch start hij heel moeilijk en als hij start loopt hij eerst heel zachtjes stationair en dan gewoon dan start hij ook gewoon goed rijden gaat ook goed maar dan alleen als je een keer gas goed induwt blijft hij hard lopen en af en toe uit het niets vol gas. En dan slaat hij af kun je hem weer starten en dan begint het weer overnieuw. hebben we al eens eerder gehad maar ik weet niet meer hoe dat opgelost is. hoe of wat kan ik dit oplossen?

Deel dit topic

Reacties

deutzfan2000
Misschien iets meer leestekens. Dat is wat handiger te begrijpen..
old man jose
@deutzfan2000
Alsermeerleestekensstaansnapjijhetdanwel?????
old man jose
Hier zit een zgn "roterende" brandstofpomp aan, deze zijn erg moeilijk om te ontluchten. Er zitten volgens mij 2 ontluchters op.
Ontluchten beginnen bij het filter, dan de onderste ontluchter bij de pomp, daarna de bovenste en dan verder met alle verstuiverleidingen zorgen dat daar volle straal diesel komt. zo zou het moeten lukken.
Wimsumar
Beste Daniel-423: In onderstaande link, pdfblz nr 33, hoofstukje ''Purge du système dínjection" (= sorry dit is geen ordinaire scheldpartij hoor, maar Frans voor ontluchten 😉 ).

B.T.W.: Op de foto (nr47) 'slechts' 1 ontluchtschroefje op de brandstofpomp!

[url]vieilles.soupapes.free.fr/mc_cormick_international…]

P.S.: Dus in volgorde van doorstromen, beide filters ontluchte en dan de brandstofpomp.
Je klachten zijn typerend voor lucht in het brandstosysteem en/of slechte doorstroming. Als het ontluchten niet helpt zou het tankkraantje verstopt kunnen zitten met vuil.
ErDee
Tip: blaas eens met de compressor (dop van de tank af!) terug naar de tank in. Kun je doen door de ontluchtingsnippel boven op de filterhouder (eerste filter vanaf de tank gezien pakken) er helemaal uit te draaien en daar het spuitpistool op zetten. Even spuiten en ontluchtingsnippel er weer in draaien. dan draai je nog even de banjobout boven op de pomp los (tank mag dan niet helemaal vol zijn). tot het daar mooi gestroomd komt. En dan starten.
daniel 423
Op moment doet hij het weer prima. ik heb hem bij de banjobout ontlucht en sinds dien werkt hij weer zoals het hoort.
Wimsumar
Beste Erdee:
Quote @ErDee:
tip: blaas eens met de compressor (dop van de tank af!) terug naar de tank in.

Zal het vuil zich niet binnen korte tijd weer in/voor het kraantje verzamelen? (Ofwel: matig goede tip).
Daarnaast bestaat de kans dat er te veel druk op het filter/filterhouder wordt gezet.
deutzfan2000
@old man jose ja, waarom niet dan?
old man jose
@deutzfan2000
Dat weet ik niet jij reageert dat mensen het niet zouden begrijpen, dus mijn vraag is of jij het wel snapt en andere mensen niet >>>>>>>>>>>>
deutzfan2000
@old man jose nou ik vind het persoonlijk wel een onduidelijk verhaal, maar als andere mensen kunnen helpen dan is het toch goed?
old man jose
@deutzfan2000
Dan was je reactie dus zinloos.
deutzfan2000
ErDee
@Wimsumar de druk kan toch weg, ze het probleem niet. heb het zelf al gedaan. Als je het goed wilt doen met je de tank af bouwen. Dit is een tussenoplossing.
old man jose
@deutzfan2000
Dit is niet meer te redden.
deutzfan2000
@old man jose oke is goed

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 423 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
15
DEELNEMERS
5
WEERGAVES
6