Illustratie van:

Deutz F1L612 - Carter druk f2l612

Hallo,

Onlangs heb ik een Deutz f2l612 gekocht. Deze liep toen maar op 1 cilinder. Na het afstellen van de brandstofpomp liet de trekker prima, alleen kwam er wat witte rook uit te carter.

Vandaag heb ik de olie van de motor vervangen en gevuld tot het goede niveau (dit was eerst te weinig), maar nu komt er heel veel witte rook en olie uit de carter uit de vuldop en de peilstok. Ook loopt de motor nu veel moeizamer en start lastiger. Komt dit door een versleten zuigerveren?

Alvsast bedankt!

Len

Deel dit topic

Reacties

Oldtimer-fan
Lijkt me versleten zuigerveren. En als het oliepijl te laag heeft gestaan en niet goed tot bijna niet heeft kunnen smeren, kunnen de krukaslagers ook kapot gedraait zijn
ford3055
Lijkt op versleten olieschrapers en zuigerveren
zandvliet-120
Niet te lang door rijden lijkt mij het beste voordat hij helemaal te barste is.
LG0enga
Zuigerveren vervangen zou dus voldoende moeten zijn?
Oldtimer-fan
@LG0enga

Im de zuigerveren te vervangen zul je de drijfstanglagers ook los moeten maken om de zuigers uit de motor te krijgen.
Dan zie je vanzelf of de drijfstanglagers ook versleten zijn.
LG0enga
Vandaag gekeken of ik de kop kon demonteren om te kijken hoe het er van binnen uit ziet. Maar kwam niet ver, er zat onder de klepdeksel 2 ronde doppen met een vierkant gat er in. Is dit al de gehele bout of alleen een dop? En is dat gewoon schroefdraad?

Alvast bedankt
Oldtimer-fan
Daar zou ik je zo geen antwoord op kunnen geven. Ik heb ergens het werkplaatsboek van de F2L612 liggen, maar kan ze even niet vinden.
boer
@LG0enga bij een 912 motor deutz zijn dat 2 stoppem en daar onder zit dan 2 bouten
Kees2030
Losdraaien met de kop van een 1/2"
Ratel.
hvdden
Als je de cilinder eraf haalt, de zuiger in de bovenste stand. de cilinder opbeuren, carter dichtleggen met poetsdoeken anders vallen de zuigerveren in de carter. meestal zijn ze gebroken.
Wimsumar
Beste LGOnega:
Quote @LG0enga:
Maar kwam niet ver

Hier wat documentatiemateriaal:

Boek motor F2L612 motor:

[url]vieux.tracteurs.free.fr/pdf/deutzF2L612.pdf[/…]

Trekkergebruikershandleiding:

[url]vieux.tracteurs.free.fr/pdf/…]

en/of:

[url]vieux.tracteurs.free.fr/pdf/…]

en/of:

[url]vieux.tracteurs.free.fr/pdf/…]
LG0enga
@Wimsumar Super bedankt voor de documenten! Ik ga morgen kijken wat de schade is in de motor.
LG0enga
Vandaag alles gedomineerd. Schade is best groot. Zuigers zijn hele stukken uit gebroken en de cilinder heeft
een opstaand randje. Een wonder dat de motor nog liep!
Is het mogelijk om de cilinder opnieuw te honen en dan een grotere zuiger er voor te zoeken of een hele nieuwe set kopen?

Groeten, Len

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de Deutz F1L612 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
13
DEELNEMERS
8
WEERGAVES
19