Nieuwprijs deutz d5006

Hallo,

ik ben voor school een sectorwerkstuk aan het maken, ik houd mijn onderwerp over het verschil in de efficientie van een nieuwe en een oude trekker, ik ga een oude trekker vergelijken met een nieuwe. hierbij heb ik de nieuwprijs nodig van een deutz d5006. dit is niet meer na te gaan via internet. het zou mooi zijn als iemand dat weet. het gaat om een deutz d5006 (suld).

groet.

Deel dit topic

Reacties

Rozema
Onze 4006 heeft vroeger 13.459 gekost, 5006 zal er wel in de buurt zitten
ronald73
@Rozema

Als ik zo vandaag de dag de prijzen voor die trekkertjes bekijk, zijn ze in die grofweg 40 jaar nog niet zoveel in waarde gezakt 😉
valmet6400power
Neem je dan ook het comfort mee voor de bestuurder? Lijkt me erg lastig vergelijken..
valmet6400power
@ronald73

Dat is met een 1455 ook zo haha, en Lanz Bulldogs helemaal 8O
mf 6150
@valmet6400power
Schluter nog meer
marc102
Vroeger zij men tog dat een trekker een X bedrag per PK kost, misschien dat iemand nog weet hoeveel dit toendertijd was ongeveer 😃.
valmet6400power
@mf 6150

Meer dan Lanz nog?
Wimsumar
Beste Rozema:
Quote @Rozema:
Onze 4006 heeft vroeger 13.459 gekost

Guldens? Duitse marken? Euro's?

[Marc102] Prijzen van vroeger (Nou ja, +/_ 30 à 40 jaar geleden): "Normale" westerse merken: F 500 à 750,-/p.k (guldens hè), Oost-Europese: F 250 à 300,- (gulden) per p.k. en Fendt F 1.000,-
valmet6400power
@Wimsumar

Dan is Fendt ook 1:1 overgestapt op euro's denk 😃
Fendt926Driver
Onze 5206 kostte in 1968 16.750 GULDEN. dus middelen met de 40 06 in eerste reactie en naar boven af ronden want een 50 06 was meer richting de 5206 dan de 40 06
Rickbuevink
4506 uit 1974 16.500 gulden. Ben benieuwd naar het resultaat!
vedder
Anders moet je even unive bellen, die hebben dat waarschijnlijk paraat
vedder
@Fendt926Driver in 1968 al een 5206?
Arrie94
@Wimsumar Wat zou een topmodel Fendt 600s in 1972 dan wel niet gekost hebben 😃
zandvliet-120
Bedankt iedereen! Ik kan weer verder
mf 6150
@valmet6400power
Ik weet niet wat een lanz kost? Maar ik zag schluters voorbij komen 1 van 120000,- en ook een super trac van 150000,-
walker1
@zandvliet-120 Waarmee ga je die 5006 dan vergelijken? Met een nieuwe trekker van rond de 50 pk?
zandvliet-120
@walker1 ik ga hem vergelijken met een nieuwe deutz, ik denk een 6 serie ttv. Alles valt om te rekenen
walker1
@zandvliet-120 Het is maar hoe je het bekijkt, je ziet tegenwoordig vaak genoeg machines achter een veel te grote trekker hangen.
Hangt er bijvoorbeeld een 1 rotor hark achter een trekker van 100 pk, in dat geval was is het efficiënter om die hark achter een oude 5006 te hangen.
zandvliet-120
@walker1 ja dat is waar, ik ga alles omrekenen zodat de machines naar verhouding even groot zijn. Zo kun je goed zien of de oude d5006 zuiniger is per bewerkte hectare of juist niet. Ik kan ook nog de arbeitsuren mee rekenen, die zijn namelijk weer hoger bij de d5006. Zo ga ik alles na en hoop ik een conclusie te kunnen trekken of een nieuwe trekker efficienter is of juist niet.
valmet6400power
@zandvliet-120

Dat is te bidden van wel, plus dat je met een 160 pk wel kunt harken maar met een 50 pk niet kunt ploegen met een 3 schaar..
valmet6400power
@mf 6150

Lanz ook al bedragen van tegen de €100.000, dat gaat echt nergens meer over.. Koop dan een Fendt hahaha
zandvliet-120
@valmet6400power met een 50 kp kun je ook harken maar dan met een kleinere hark of lagere snelheid. En dat geld met alle machines.
valmet6400power
@zandvliet-120

Ja maar vergelijk je dan geen appels met peren?
Arrie94
@zandvliet-120 Inflatie/koopkracht/comfort/NOx-emissie/arbeid enz enz. Maar ligt aan jou wat je allemaal meeneemt.
weurding
In 1970 kochtten we een 4006 voor 13000 gulden, jas en pet kosten 600, was een 8/2 bak, een suld zal ietsduurder geweest zijn, een 5006 zal rond de 15000 gekost hebben, in 1968 was er geen 5206, die kwam in 1974 en was de opvolger van de 5006, tegen meerprijs kon je in de beginjaren een handkoppeling op de 5006 krijgen, dubbeltraps was standaard
zandvliet-120
@Arrie94 ja dat klopt, ik ga zelf de belangrijkste factoren uitkiezen die voor de eigenaar van belang zijn.
Arrie94
@zandvliet-120 Misschien moet je eens een onderzoek oid opzoeken over bedrijven, zodat je standaard-bedrijven kunt vergelijken. Destijds bijv. 20 koeien met dat kapitaal tegen bijv 100 koeien nu met dat kapitaal.
zandvliet-120
@weurding mijn trekker heeft ook handkoppeling, nog de oude gierijzeren hendel. Hij heeft ook 1000 toeren aftakas. En voorasveering, hij heeft ook een tankmeter en voorspatborden.
zandvliet-120
@Arrie94 ja dat is een goed idee
weurding
@zandvliet-120 voorasvering hadden ze allemaal behalve 6 cilinders t/m 1971 ong, bij wisseling van de voorasdrager zonder gegoten trekbek kwam dit te vervallen
zandvliet-120
@weurding ja dat is waar, net als de 05
Fendt926Driver
Quote @vedder:
in 1968 al een 5206?
foutje van mij was een 5506 uit 69.

@weurding in 1968 was er geen 5206

klopt was een 5506 uit 69. hebben we later over gespoten en er 6206 van gemaakt zodoende kwam ik verkeerd aanzetten met een 5206. dat zijn 3 cyl en de 5506 was een 4 cylinder
weurding
@Fendt926Driver was een 5506 uit 69. hebben we later over gespoten en er 6206 van gemaakt

deed een dealer hier in het noorden ook, verkocht ze ook een paar jaar jonger 😉
zandvliet-120
@weurding zo zijn er een heel aantal 50/5506en verspest
weurding
@zandvliet-120 eigenlijk de hele serie wel, je ziet het nu helaas nog gebeuren
zandvliet-120
@weurding ja, jammer vind ik dat. Ik vind het ook altijd zo slordig als je op een oude 06 nieuwe onderdelen ga zetten.

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!