Hallo allen,
Momenteel probeer ik de Deutz Fahr KS 2.42 een soortvan 'grote beurt' te geven. Nu wil ik ook de curvebaan blootleggen om zo de ontbrekende arm weer terug te zetten en dit deel van de hark ook even goed schoon te maken.
Nu is mijn vraag, hoe demonteer ik de bovenkant van de onderkant?
De ene optie die ik zie is alles wat boven de curvebaan zit te demonteren, dus de stang waarmee hij aan de trekker hangt. Nu lijkt mij dit wel heel veel gedoe en daar heb ik de tijd niet voor.
De andere optie die ik zag was om de bouten in de buitenste schijf los te draaien. Ik denk dat het bovenste deel van de hark met die bouten aan het onderste deel vast zit. Wanneer ik die bouten los zou maken, zou ik het bovenste deel er dus gewoon vanaf kunnen heffen waardoor ik de boel kan schoonmaken/repareren.
Maar, kan dit ook. Ik heb op het kverneland download centre al gekeken, op de technische tekeningen van Kramp, maar ik weet niet 100% zeker of mijn 2e methode werkt, zonder dat ik hem kapot trek.
Heeft iemand dus ervaring met het blootleggen van de curvebaan bij een soortgelijke hark?
Alvast bedankt voor jullie reactie.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Heb jij ervaring met de Deutz-Fahr KS 2.42 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
een arm terug leggen kan gewoon door de bouten van de betreffende arm op de bovenkant waar je op kijkt los te draaien en de ene ervoor half en de ene erachter half en je kunt een arm terug monteren
wil je curve baan schoon maken draai dan alle bouten rondom los en haal alle armen eraf en maak het schoon.
heb van onze ks 2.42 dn alle armen al wel 5 keer af gehad is een uur werk met de lucht sleutel. terug zetten doe je uurtje langer over
Oke, dus jij stelt dat ik die bouten op de buitenste ring moet losdraaien en dat ik dan de armen eruit kan halen. Dus die bouten zitten dan vast aan de lagerhuizen (die zwarte uitsteeksel wat je op de foto kan zien) en die kan ik er dan uit halen met de arm, zodat ik alles inclusief de loopwielen uit de curvebaan kan halen.
Zou wel makkelijk zijn, gezien t een grote bende is daaronder met smeermiddel en bagger
en je moet even kijken waar de rol het makkelijkste uit de curve baan wil aan de linker of rechter kant.
een arm wisselen konden wij in een kwartiertje.
kijk ook even naar de bussen in de lager hulzen zijn wel eens uit gesleten. kun je zo kunstof bussen voor laten draaien . hebben wij ook gedaan omdat deutz ze niet meer nieuw levert.
net als de kromme haakjes waar je de afneembare armen mee vast zet zijn ook niet meer leverbaar
Ah, oke.
Maar dan denk ik dat ik ze allemaal helemaal losschroef en alles eruit pak. Dan zou t wel goed moeten komen denk ik.
Zal ook gelijk naar de lagers kijken ja, eens kijken hoe ze eruit zien.
Maar bij deze hark zitten grotendeels de orginele haakjes nog op. Ga proberen de snedes daarin een beetje op te lassen, kijken hoe lang dat uithoudt
je kunt het beste eerst de afneembare armen eraf halen en dan demonteren
Danku voor de raad, zal zo wel moeten lukken.
De armen met de tanden heb ik er inmiddels al afliggen