Hallo tf'ers,
Ik heb hier bij foto's en fora gelezen dat er een bepaalde serie van de fendt farmer 300 serie de naam fendt niet waard is, door bijvoorbeeld problemen met de koppeling.
Welke serie is dat precies?
Deze? tractorfan.nl/picture/747418/
Of deze? tractorfan.nl/picture/940269/
Deze? tractorfan.nl/picture/930273/
Of deze tractorfan.nl/picture/911476/
Ik hoop dat jullie duidelijkheid kunnen geven.
Alvast bedankt
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
De 2e die je bedoeld is een econ en die is hetzelfde op de cabine na als zo een:
bensagroservice.nl/viewImage.php/…
De econ is de goedkopere versie van deze
Die heeft geen vloeistofkoppeling bij mijn weten.
De ci heeft dat wel weer
Starten met draadjes?
Wel helemaal de standaarduitrusting, of niet
was de 1e fendt die me werkgever toen kocht, met 18000 uur weg , was wel beetje op voor ons zeg maar, hahaha , maar met plezier mee gewerkt
van een c met extra koeling heb ik nog geen problemen met koppeling gehoort
je hoeft ook niet alles zelf te weten als je maar weet wie het wel weet. en daarvoor hebben wij tf
sinds 1982 hebben wij een voorlader voor de trekker gehad en sinds 1995 een shovel omdat ik knie problemen kreeg van het koppelen. en nu 3 shovels verder blijft het nog steeds een shovel
De eerste zijn ook Super trekkers hoor
Moet je bijvoorbeeld maar eens kijken wat een 308lsa met 10000 kost van 1990
Die heeft geen vloeistofkoppeling bij mijn weten.
De andere zijn volgens mij goede trekkers.
Nee
Een tractor zonder vloeistofkoppeling moet omwille van het doseren van de koppeling dus een grotere rijkoppeling hebben met het oog op het slippen bij het doseren bij wegrijden (en in mindere mate bij overschakelen).
De vierkante Farmer 300 C is een Turbomatik Laten we er van uit gaan, dat de ronde dat ook is. Turbomatik slaat voor zover ik weet op de vloeistofkoppeling.
@jammermaarhelaas Is mij ook verteld
Koppeling is bij mijn weten hetzelfde als de oudere 300s maar probleem zit bij de motor
Klopt helemaal , om kort te zeggen , koppel van de "C" type motor, vooral bij wegrijden , ligt laag , dit betekent om zonder problemen weg te kunnen rijden , moet je meer toeren geven , waardoor meer koppelings slip en daardoor meer slijtage .
Ik dacht Net dat het koppel bij laag toerental hoger was dan de Mwm motoren waardoor de koppeling het niet hield
Nee ; volgens mij hebben de MWM s hoger koppel onderin ; waardoor je de koppeling bijna niet hoeft laten te slippen bij voorlader werk b.v.
De Deutzjes moet je meer op toeren gebruiken ; en dus meer de koppeling met slip gebruiken