Fendt Farmer 300 serie

Hallo tf'ers,

Ik heb hier bij foto's en fora gelezen dat er een bepaalde serie van de fendt farmer 300 serie de naam fendt niet waard is, door bijvoorbeeld problemen met de koppeling.
Welke serie is dat precies?

Deze? tractorfan.nl/picture/747418/
Of deze? tractorfan.nl/picture/940269/
Deze? tractorfan.nl/picture/930273/
Of deze tractorfan.nl/picture/911476/

Ik hoop dat jullie duidelijkheid kunnen geven.

Alvast bedankt

Deel dit topic

Reacties

mf 6150
De serie met een neus zoals de laatste alleen dan de c, niet de ci. konedata.net/Traktorit/fendt307C-01.htm/
De 2e die je bedoeld is een econ en die is hetzelfde op de cabine na als zo een:
bensagroservice.nl/viewImage.php/…
De econ is de goedkopere versie van deze
1046
Heb ervaring met de oudere 308lsa, maar nooit geen problemen mee gehad , ging met 18000 uur weg zonder een sleutel er op gehad te hebben
RobinFord
Die oude types hebben een super koppeling
Favorit614
De c .
Die heeft geen vloeistofkoppeling bij mijn weten.
De ci heeft dat wel weer
SJB533
@1046
Starten met draadjes? 😃
1046
@SJB533 zat nog een slinger op
SJB533
@1046
Wel helemaal de standaarduitrusting, of niet
1046
@SJB533 dat dan weer wel
was de 1e fendt die me werkgever toen kocht, met 18000 uur weg , was wel beetje op voor ons zeg maar, hahaha , maar met plezier mee gewerkt
deJong
Die c serie hebben rot koppelingen en er ze zijn ook slecht voor veel aftakas werk.
Fendt926Driver
De c had wel eens problemen met een over verhitte koppeling waardoor die overmatige slijtage kon vertonen. als de trekker fendtdealer onderhouden is is er een extra set koelgaten geboord (door de dealer) om deze problemen op te lossen.
van een c met extra koeling heb ik nog geen problemen met koppeling gehoort
deJong
@Fendt926Driver gelukkig hebben we jou voor de goeie aanvulling 😉 van de topics
Fendt926Driver
Quote @deJong:
gelukkig hebben we jou voor de goeie aanvulling van de topics
een kameraad van mij wou er een kopen en ik waarschuwde hem voor de koppeling van die trekkers toen zei mijn vaste monteur bij het mechanisatie bedrijf (waar de trekker niet te koop stond) dat het doormiddel van extra koeling op de koppeling verholpen was..

je hoeft ook niet alles zelf te weten als je maar weet wie het wel weet. en daarvoor hebben wij tf
deJong
@Fendt926Driver wij hebben toen een c met voorlader geleend bij meinderts. Opdat we een andere voorlader trekker nodig hadden. Die vertelden dat ook aan ons. Is toch de shovel geworden achteraf...
Fendt926Driver
Quote @deJong:
. Is toch de shovel geworden achteraf...
ik had op een gegeven moment een voorlader een 7 tons shovel en een mini shovel. maar de voorlader mocht als eerste weg.
sinds 1982 hebben wij een voorlader voor de trekker gehad en sinds 1995 een shovel omdat ik knie problemen kreeg van het koppelen. en nu 3 shovels verder blijft het nog steeds een shovel
fendtjecis
De eerste en laatste (dus oude lsa en ci) zijn 'minder goede' hoor ik veel, maar ik zou niet weten welk of wat dat er niet goed aan is
Fendttrisixfan
@fendtjecis
De eerste zijn ook Super trekkers hoor
CVheggesnoeiers
Aleen de c is een kloten serie voorde rest zijn ze goud waard

Moet je bijvoorbeeld maar eens kijken wat een 308lsa met 10000 kost van 1990
SJB533
Quote @Favorit614:
De c .
Die heeft geen vloeistofkoppeling bij mijn weten.
Weet je dat zeker?
WouterVerhoef
De trekker op de laatste link die hebben idd dat probleem met een zwakke koppeling. Wij hebben er namelijk ook een rijden.

De andere zijn volgens mij goede trekkers.
deJong
@Fendt926Driver shoveltje werkt super vooral de zwenkinrichting en het hefvermogen. We rijden jaarlijks nogal wat hooi en kuil pakken. Kan ik dat niet meer in mn eentje doen. En we wilden geen voorlader op de 514 die trekker is te lomp, Onpraktisch voor bemesten e.d.
armpie
Volgens mij komen die problemen voor bij alle c modellen, dus ook de laatste met de afgeschuinde neus. De ci's hebben een iets betere koppeling, maar nog niet zo goed als het hoort te zijn. Bij normaal gebruik moet die het wel 3000 uur vol kunnen houden. Bij veel voorladerwerk zou het maarzo kunnen zijn dat hij sneller versleten is.
Favorit614
Quote @SJB533:
Weet je dat zeker?

Nee
jammermaarhelaas
Mij is verteld dat je de rijkoppeling bij een Fendt moet sparen (weinig laten slippen) door hem plots op te laten komen, de vloeistofkoppeling zorgt er voor dat de trekker soepel op gang komt, en niet met een schok. Dit blijkt ook zo te zijn.

Een tractor zonder vloeistofkoppeling moet omwille van het doseren van de koppeling dus een grotere rijkoppeling hebben met het oog op het slippen bij het doseren bij wegrijden (en in mindere mate bij overschakelen).
JD3010
@jammermaarhelaas Mooi praatje van Fendt, maar ze geven zelf toe dat de koppeling gewoon te licht is. Bij de oudere types zit er een zwaardere in, die hebben geen probleem.
SJB533
@Favorit614
De vierkante Farmer 300 C is een Turbomatik 😉 Laten we er van uit gaan, dat de ronde dat ook is. Turbomatik slaat voor zover ik weet op de vloeistofkoppeling.

@jammermaarhelaas Is mij ook verteld 😄
Fendttrisixfan
@jammermaarhelaas
Koppeling is bij mijn weten hetzelfde als de oudere 300s maar probleem zit bij de motor
basia
@Fendttrisixfan

Klopt helemaal , om kort te zeggen , koppel van de "C" type motor, vooral bij wegrijden , ligt laag , dit betekent om zonder problemen weg te kunnen rijden , moet je meer toeren geven , waardoor meer koppelings slip en daardoor meer slijtage .
Fendttrisixfan
@basia
Ik dacht Net dat het koppel bij laag toerental hoger was dan de Mwm motoren waardoor de koppeling het niet hield
basia
@Fendttrisixfan

Nee ; volgens mij hebben de MWM s hoger koppel onderin ; waardoor je de koppeling bijna niet hoeft laten te slippen bij voorlader werk b.v.
De Deutzjes moet je meer op toeren gebruiken ; en dus meer de koppeling met slip gebruiken
arnoud
Weinig problemen met de 300c na dat we er extra koelgaten bij in hebben geboort. We hebben 4 300s en alle 4 doen ze super, 304 8000 uur en 307 12000 met (A) motor, 308 met 13000 uur (b) motor en dan een 309C 4500 uur en dat gaat goed met extra gaten

« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!

REACTIES
30
DEELNEMERS
16
WEERGAVES
5