Wat houdt snelgang precies in bij de Fendt 100-serie.
is dit een extra versnelling, of een extra groep o.i.d. en hoe kun je zien of een trekker het heeft.
TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij
Op TractorFan komen elke dag duizenden mensen bij elkaar om te praten over tractoren, grote machines en alles wat daar bij hoort. Jouw hulp kunnen we daar goed bij gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!
Laatste
Reacties
Versnelling zit midden voor, rechts naast de achteruit en tussen de 5e versnelling.
Snelgang is gewoon een hogere versnelling, die is alleen niet gesynchroniseerd. Is dus even pielen met schakelen.
Rest van de bak is wel gesynchroniseerd. En dat schakelt als een mes door de boter! Kunnen weinig trekkers van 30jaar oud aan tippen
Hebben 2week een volvo gehad. Ga je weer 50 jaar terug in de tijd vergeleken met de 100serie. Wat een stug ding was dat. Kon er iig niets mee worden
Soort extra versnelling
Hebben ze bijna allemaal dacht ik..
@Fendtinter, dat is een vloeistofkoppeling idd Alleen helemaal stilstaand weggaan in hoogste versnelling is niet aan te raden
Maar nu weten we hoe de snelgang werkt, maar wat geeft het als resultaat? heb de getallen nog niet gehoord eigenlijk
opzich wel opmerkelijk, hier komt het transport karacter van fendt weer naar voren. andere merken zette op dat moment in op een last schakelbare transmissie, voor op het land, fendt zette in op een gesynchroniseerde transmissie met snelgang, voor op de weg
edit: 1972 is inmiddels bijna 40 jaar oud
Maar de S is een vertraging die zo direct mogelijk het differentieel aandrijft. Dus zonder vele draaiende pakketten om zo brandstof te besparen.
@Robin: ga geen 100 serie vergelijken met een JD1640 ofzo, dat klopt natuurlijk niet he. Fendt had al heel snel een gesyncroniseerde bak en op deze pk klasse had JD ook alleen maar een hi/lo
Voor het akkerbouw werk wat we hier eigenlijk alleen maar doen vind ik een vaste koppeling prettiger werken
praten we hier over vol gesynchroniseerd? of slecht deels, want begin jaren 60 was bij jd al een half gesyncroniseerde bak leverbaar. en drie jaar later een versnellingsbak waarbij de koppeling niet meer nodig was
Of een grote Amerikaan?
tractorfan.nl/picture/64817/ 2
tractorfan.nl/picture/5781/ 3
tractorfan.nl/picture/5068/ 4
tractorfan.nl/picture/82442/ 5
tractorfan.nl/picture/82441/ 6
tractorfan.nl/picture/15000/ 7
tractorfan.nl/picture/14637/ 8
tractorfan.nl/picture/7240/ 9
tractorfan.nl/picture/75816/ 10
tractorfan.nl/picture/14069/ 11
merk het dat john deere veel lichter geconstrueerd is
Dan heb je Robin zo bovenop de kast.
is trouwens in elkaar geknutseld door een belg, weet niet of je daarmee geassocieerd wil worden?
En powershift op die trekkers is eerder een nadeel als voordeel.
leg eens uit waarom een powershift een nadeel is?
ik probeerde wat meer te weten te komen over fendt, en de history van het merk, maargoed, kijk zelf;
en.wikipedia.org/wiki/Fendt/
dit verkoop praatje hebben we natuurlijk maar weinig aan. iemand een betere link?
@fendtjuh waarom moogt ge nie uit zijn S vertrekken dan???