International 1455 - remmen vraagje

Ik wil de remmen van de 1455 chekken en vernieuwen
de trompet is er af nu moet het deel er nog af waar de remmen in zitten,het laatste stukje blijft die as zitten (segerring los?)en dan het huis over de as er afschuiven?
wie kan me dat ff verduidelijken/ongeveer beschrijven
dank u

Deel dit topic

bigroest

Reacties

tone29
As kan er zo uit als het goed is. Ik zou dat doen voordat je het huis eraf wilt halen
bigroest
@tone29 zon vermoeden had ik al maar zeker weten is toch beter als de boel vernielen.of iets dergelijks
bigroest

deze as bedoel ik
Arrie94
@bigroest Voor de remmen moet je alles (complete achteras) in 1x van het bakhuis pakken. Nu niet de steekas eruit trekken, anders ligt je remtrommel los. Deze steekas zit gewoon in je differentieel geschoven. Eindvertraging mocht dus aan remhuis blijven.
tone29
@bigroest duidelijke foto! Dat is de steekas. Als het goed is kun je hem er zo uit halen als je een beetje wiebelt.
tone29
@Arrie94 maakt niet uit dat deremtrommel er los in ligt toch. Word die niet op de plaats gehouden door een paar stellers?
bigroest
Hmmm 2 verschillende antwoorden
Gijswouters90
As gewoon laten zitten.
Heflatten losgooien. En dan handrem los(onder zit een sleuf in rubber). Remleiding los. En dan rondom alle bouten pak je hem er zo af. Ik heb een maand terug bij een 1455 alle remmen nog vernieuwd.
Gijswouters90


Hierbij 2 fotos. Hopelijk heb je hier genoeg aan.
Trommel loshalen moet je borgring loshalen. En dan moet je de trommel eraf zien te trekken. Ik deed dat toen met 2 draadeinden.

tractorfan.nl/picture/944031/
tone29
Hmm.. Werkt dus anders dan onze inter
Arrie94
@tone29 1255 en 1455 hebben ZF bak, kleinere hebben een IH bak. En dus ook andere achterassen 😉
bigroest
@Gijswouters90
op onderstaande foto zie je ook die bus vlak na de remtrommel hoe heb jij die verwijderd dan?
of heb je aan de voorkant bij het lager die borg ring weggehaald?
Arrie94
@bigroest Steekas incl remtrommel uit het huis trekken? Bij de oude bakken begin jaren 70 zat er een losse bus om de steekas, zo'n ding van 10 cent haha. Die zat dan tussen remtrommel en bus vh differentieel, waarmee je dus zelf de axiale vrijheid van de remtrommel kan bepalen. De vertanding vd steekas liep over de volle lengte door. Dus zat de remtrommel op de zelfde vertanding als dat het diff in ging. Dus kon de steekas blijven zitten als je de remtrommel eraf trok.
bigroest
@Arrie94
kijkje tegen de achter kant aan,daar zie je die bus oook wel zite tegen de remtrommel. maar goed gaan we het van de andere kant proberen seger ring van de as af en dan door het lager persen dan komt de remtrommel met as en al naar buiten ? maar volgens mij zoals ik het begrepen heb moet het via de foto eerder in dit stukje tekst
Arrie94
@bigroest Die foto had ik gezien inderdaad. Ik zou zeggen dat die bus er toch af moet kunnen, zo niet, dan moet een ander lid je even helpen, dan weet ik t niet. Bij dit type achteras heb ik de remtrommel nooit los gemaakt, alleen paar keer geholpen met achteras van bakhuis sleutelen en weer terug vanwege bakrevisie.
bigroest
@Arrie94 ik hoorde van inter specialisten ook al dat dat aardig tegen kon zitten morgen maar ff bellen voor nwe bus daarom was ik nw schierig hoe @Gijswouters90 dat gedaan had
Gijswouters90
Hoi,
je moet er via deze kant bij.
Je kunt aan de andere kant niet het lager eruit halen.
Trommel moet er af. Bij mij zaten in de trommel 2 gaten. Hier heb ik draadeinden ingezet en met een gewichtje eraan kon ik de trommel als het ware er zo aftrekken. Gaat inderdaad niet heel makkelijk.
bigroest
@Gijswouters90 ik had achter de remtrommel ook nog een bus zitten waar de trommel niet over wil.
« Terug naar discussielijst

TractorFan kan niet bestaan zonder mensen zoals jij

Heb jij ervaring met de International 1455 ? Dan kunnen we jouw hulp goed gebruiken! Of je nu actief bijdraagt door foto's, video's, topics, technische gegevens of reacties te plaatsen, of je zorgt er middels de stemknoppen voor dat de beste inhoud naar boven borrelt.. Iedereen kan helpen om dit tot de meest fantastische fan-site te maken die er is. Lid worden is heel eenvoudig!